• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ZVIRATKO: otestovano snad uz mozna konecne. S tim jak vsechno testujou se sam Prusa holedbal v TV royhovorech pri uvadeni Mini na trh a jaky to byl pruser.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    JVCNC: zas at Prusovi nekrivdime, otestovany to asi bude (jen nedodelanej sw a chybejici funkce :-D) a support udajne funguje dobre (bodejt by ne za ty prachy). Ono by se to pomerovalo jinak kdyby ty tiskarny staly podobne a mely podobny funkce, ale tak to proste neni.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ZVIRATKO: navic, MK4 je tu jeste kratsi dobu nez bambu
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: ta tiskarna je tu dyl jak rok. Support funguje a co je spatne vetsinou zadara vymeni. Za cenu MK4 si muze koupit rovnou Bambu Lab X1C a ta je rozhodne jinde nez MK4 :-D
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ROMANICAK: Bambu Lab P1S
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ROMANICAK: Když bych chtěl jen tisknout a HW nerozumim ( rozumej, chci rozbalit a tisknout ) a v podstatě jen PLA + PETG tak MK4.
    Ja bych osobně bral Vorona, i ty levný kity jsou celkem slušný kvality pro většinu ( pro mě ne 🤣). Nebo RatRig . VZbot, Annex veci jsou už moc moc mimo cenově.
    Bambu bych se vyhnul z vicero důvodů ( nepopírám že má svoje spokojené uživatele ale zas tak dlouho tady ta tiskarna neni )
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    ROMANICAK: Za 30k už se dá imho sehnat i X1 Carbon. A teda s touhle cenovkou bych, pokud netrvá na sestavené tiskárně, koupil voron kit - https://www.hotend.cz/71-stavebnice
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Bamboo lab P1p
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Kdybyste tes vybirali tiskarnu (ne resin) do 30Kkc, co byste volili? Kamarad se pta, jestli ma jit do nejakyho Bamboo a nebo MK4.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SKAUT: na čištění trysky se mi nejvíc osvědčily kytarový struny - jsou v různých tloušťách a kolega mi je chvilku praské nosil ze zkušebny, takže mám doživotní zásobu :))
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: s tím pečením bych byl opatrný, ty škvarky jsou často hůř odstranitelne než neseskvareny material..
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Tak bych vzal horkovzduch, hral trysku (hodne) a rejpal jehlou/ něčím malym. Ty akupunkturní jehly jsou dobré na binec v konci trysky ( podle me). Nebo možná malý butanovy hořák a vypálit to, následně vyrypat.
    A pak dočistit cold pullem.
    Termistor zacina nepřesně měřit pri těch 300°C ( alespoň u tech co vim ja ale daji se koupit i do 300, nebo pak ty lepší na 450 nebo rovnou PT1000/termoclanek)

    Nekolik lidi jinde psalo že na ucpanou trysku nemá aceton smysl ( i u ABS ) protože se to nedostane daleko...
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB SKAUT: Problém coldpullu je, že mně se tentokrát vůbec nedaří do té trysky narvat cokoliv. Vzal jsem schválně na coldpull světlé vlákno a stejně když ho tam zarvu kam až jde a vyšroubuju trysku, tak tryska je úplně plná něčeho černého. Zkusím sehnat nějakou tu jehlu a zkusit to tam narvat, třeba si to pak nechá víc domluvit :-) 270°C mám jinak teď tuším limit ve FW. Bylo tam originál E3Dv6 (než jsem zničil heatblock a následně termistor) a u něj tenkrát psali něco takového, že ten termistor víc nedává (jinak je to fullmetal).

    QWWERTY: to je hezké, jdu to koupit :-)

    ENDREW: blbý je, že jestli to byl ten FRJet, tak je to v podstatě PETG a to je zrovna svině na aceton odolná :-)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Chvíli to trva ale stejně nechceš tisknout víc než vnořené logo na pár vrstvách při manuální změně filamentu 😄.
    Tak je to loading screen sliceru ne produktová stránka tiskárny. Takže by to spíš mohlo reprezentovat slicer než tiskárnu, ale chápu že by se toho někteří mohli chytnout.
    PECA
    PECA --- ---
    SKAUT: Asi není, napadlo mě to v souvislosti s délkou toho bowdenu, kdy výměna struny trvá delší dobu. Každopádně bych ale čekal, že fotka bude zachycovat (byť vytjůněný a povedený) výtisk reprezentující možnosti daného modelu tiskárny, tak jak se prodává ta tiskárna. Ale tak to je detail a prostě mě to zrovna cvrnklo o "poruchu". :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Jehlou jak tu radí a cold pull. Několikrát dokud nebude vytažený konec čistý a otiskem vnitrku trysky.
    A 270 je IMHO málo. Taky se mi jedna tryska ucpala. Natopil jsem na 300, pomohl tomu jehlou a z druhe strany cpal hezky mokrý nylon a dělal cold pull opakovaně. Dokud z trysky nesel filament hezky rovně dolů.
    Případně to ještě držím kleštičkami, nahřívání horkovzduchem a dělám cold pull. Když čistím preventivně trysku co nebudu chvíli používat.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Nějak nevidím rozdíl mezi bowdenem a direct 🤷. Oser je to stejný, alespon na tom co mam doma (je tam reverse bowden ).
    Existuje ale treba 3d chameleon (tuším že zrovna propagovaný na prusa mini)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SPM: do budoucna doporucuju tohle; $4 za celou sadu :)
    https://www.aliexpress.com/item/1005004698922550.html
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    Ja to nalozim do acetonu necham v tom louhovat min. den ale klidne i vic a pak to bud jehlou, nebo pinzetou ocistim.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SPM: vem to do klesti nebo to zaves na kovovy lanko, nahrej to na vysokou teplotu, vraz do toho treba imbus a pockej az to zchladne a pak ho s tim bordelem vytahni. Pri nejaky teplote se to roztect musi :)
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: jehla
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam