• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Na tom "mini" mam bowden, 40D bylo OK. Na druhé (voron) mam direct a taky nebyl problém. Ale jak jsem psal, hodně gumový flex jsem nezkoušel.
    ACID
    ACID --- ---
    Je mi jasné, že flex nepotřebuje komoru, spíš mi šlo o to, jak to zvládá podavač a bowden
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Jakmile je to v komore a slušně odladěné tak v pohodě. Mam doma něco co kdysi byl Prusa mini ( po nějakých modifikacích ted) mam to v bedně a od zakrytovani tisknu jen ABS. Nylon taky v pohodě, ten s vláknem by nemusel možná ani mit moc ohřátou komoru ( Makerforged tiskne Onyx, jejich nylon s CF, na studenou podlozku ktera nema ani vyhřívání). Flex ktery jsem zkoušel a pak i tiskl nepotreboval ani jeden komoru ( dle datasheetu výrobce) tuším. Netiskl jsem ty hodně gumové.
    Zkoušel jsem i polypropylen ale to je hrozná potvora takže větší dily vzdycky fail ( možná moc mokrej filament ), zkroutilo se mi to i pri 45°C v komoře.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    JVCNC:
    PECA: fungovat nemuze hlavne proto ze je to bedslinger, uz vidim jak to ten model s podlozkou soupe akceleraci 20m/s^2 na 500mm/s :-D to bude potrebovat enclosure aby ten model nezustal nekde ve zdi
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ACID: u Bambu je trochu problem s tim ze nejde regulovat pritlak a ma to docela velky. Teda je to problem trochu teoreticky, protoze lidi tisknou udajne i 60A (me se 70A teda nepovedlo, mozna delam neco blbe). 90A jsem vytisknul v pohode v podstate na defaultni nastaveni (3.6mm^3/s a trochu mensi retrakce tusim?). Poladit to jde pokud clovek udela diru na spravnem miste, pak je tam normalne sroub na povoleni.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    PECA: Problem je za ta cesta fungovat nemuze, a ze se rozhodli tu cestu oznamit, aniz by to vlastne vyzkouseli a zjistili ze to je blbost. Pak je tu dalsi vec ze ani s IS to nejakych zazracnych hodnot nedosahuje a obecne stroje bez IS (mimo 3d tisk prakticky vsechny) dosahuji lepsich vysledku uz jen proto, ze autori o konstrukci stroju vi vic nez praktickz nic. Chapat se to dalo kdyz prusa zacinal ze nemaji zkusenosti a zkusene lidi a penize na vyvoj. Dneska se to chapat a jakkoliv omlouvat uz neda vzhledem k dostupnemu rozpoctu.
    ACID
    ACID --- ---
    Jak je to reálně s tiskem flexu a materiálů které potřebují komoru na těch zmiňovaných bambu, voron, mk4? Má někdo zkušenost? Shodou okolností taky uvažuju o novém stroji a jsou to tyhle 3.. Kromě spolehlivého tisku ABS bych uvítal PC, ideálně nylon, ale občas i flex..
    PECA
    PECA --- ---
    SKAUT: Tady to na blogu je popis jak ten Input Shaper přepsali po svém: "Model MK4 nemá sice v extruderu zabudovaný akcelerometr, ale je na něj připraven port na desce xBuddy. Používáme ho ke kalibraci Input Shaperu. Pak lze používat předkalibrovaný firmware i bez nainstalovaného akcelerometru." Takže asi aby nemuseli do tiskárny dávat další HW a navyšovat cenu, tak zvolili jinou cestu.
    No uvidíme. Já jsem synovi slíbil, že snad do letošních Vánoc na tu MK4 našetřím, když nejsem štonc překopat a odladit několik let prakticky hotového Rebela. :/
    Original Prusa MK4 je tu! Vždy dokonale hladká první vrstva, rychlý tisk s Input Shaperem, 32bitová platforma, Nextruder, MMU3! PRÁVĚ ODESÍLÁME! - 3D tiskárny Original Prusa
    https://blog.prusa3d.com/cs/original-prusa-mk4-je-tu-vzdy-dokonale-hladka-prvni-vrstva-rychly-tisk-s-input-shaperem-32bitova-platforma-nextruder-mmu3-prave-odesilame_76585/#inputshaper
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Me tohle ani nenapadlo vzhledem k tomu ze jsem si s IS v Klipperu dost hral a vim co udela trochu jiny stul / podstavec, uprava na konstrukci ( lidi delaji radi nesmyslne mody). Ono by mohlo i dost udelat i to ze udelam IS s obemi plnymi civkami nahore a pak jednu dam pryc ( nebo proste ubyde material ).
    Takze jsem to ani nepochopil tak ze chteji udelat jeden obecny IS profil a cpat to vsude.

    Myslel jsem to ze tiskarna posila nejaka data na CH servery a nikdo nevi co v nich je. A FW taky neni uplne pruhlednej. K siti bych si to ja nepripojil.
    Stejne jako se mi nelibi ze vsechno co nahravam do tiskarna, leze pres jejich servery.
    Ale stejne jako jsou lidi co si klidne daji domu cinskou kameru do ktere se pripojuje pres jejich cloud tak i u Bambu budou lidi ktere to netrapi. ( a nejen u Bambu.. )
    PECA
    PECA --- ---
    SKAUT: To nevím, ale z toho, jak to prezentovali jsem to pochopil stejně, jako JVCNC. Taky se mi to moc nezdá.

    SKAUT: To jako že dělají průběžně nový FW, ale nijak o tom neinformují?

    ZVIRATKO: No, Lab X1C je v přepočtu za 30 a půl bez daně a cla a lodění (1270 EUR). Prusa MK4 stavebnice je zhruba za 21 tisíc, ale mám za to, že s daní, jinak též bez dopravy. Ale důvěru má u mě Průša větší - což přiznávám nemám podložené žádnou zkušeností.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    JVCNC: Aha tak tohle by mě nenapadlo že chtějí udělat. Jak je to mohlo napadnout že by to tak mohlo fungovat když je tam mrak proměnných které dopředu neznají?
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    SKAUT: trva jim to tak dlouho, protoze puvodni myslenka byla, zmerit parametry pro IS na nejake defaultni MK4 s tim ze se pak pouziji i pro vsechny dalsi, coz tak nejak moc nedopadlo neprekvapive.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ZVIRATKO: Uz celkem dlouho. Hadam ze jin to trva tak dlouho jen proto aby to bylo co nejvíc foolproof.
    Čemuž se nedivim když vidim ty dotazy na redditu...( obecně k problémům u 3d tisku)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: koukam ze uz maj v alpha firmware input shaping :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    U Bambule jsou zas SW funkce navíc o kterých krom Bambu nikdo nic neví. Coz nemusi trapit ty co jim stačí stary FW a chodit s kartou.
    Ano s tim jak Průša dodává SW ficury souhlasím, u Mini jim trvalo 2roky(?) . A u MK4 zas nejde Octoprint a smrdi to tim ze si Prusa tlačí to jejich ( PrusaLink?)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ZVIRATKO: otestovano snad uz mozna konecne. S tim jak vsechno testujou se sam Prusa holedbal v TV royhovorech pri uvadeni Mini na trh a jaky to byl pruser.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    JVCNC: zas at Prusovi nekrivdime, otestovany to asi bude (jen nedodelanej sw a chybejici funkce :-D) a support udajne funguje dobre (bodejt by ne za ty prachy). Ono by se to pomerovalo jinak kdyby ty tiskarny staly podobne a mely podobny funkce, ale tak to proste neni.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ZVIRATKO: navic, MK4 je tu jeste kratsi dobu nez bambu
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: ta tiskarna je tu dyl jak rok. Support funguje a co je spatne vetsinou zadara vymeni. Za cenu MK4 si muze koupit rovnou Bambu Lab X1C a ta je rozhodne jinde nez MK4 :-D
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ROMANICAK: Bambu Lab P1S
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ROMANICAK: Když bych chtěl jen tisknout a HW nerozumim ( rozumej, chci rozbalit a tisknout ) a v podstatě jen PLA + PETG tak MK4.
    Ja bych osobně bral Vorona, i ty levný kity jsou celkem slušný kvality pro většinu ( pro mě ne 🤣). Nebo RatRig . VZbot, Annex veci jsou už moc moc mimo cenově.
    Bambu bych se vyhnul z vicero důvodů ( nepopírám že má svoje spokojené uživatele ale zas tak dlouho tady ta tiskarna neni )
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    ROMANICAK: Za 30k už se dá imho sehnat i X1 Carbon. A teda s touhle cenovkou bych, pokud netrvá na sestavené tiskárně, koupil voron kit - https://www.hotend.cz/71-stavebnice
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Bamboo lab P1p
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Kdybyste tes vybirali tiskarnu (ne resin) do 30Kkc, co byste volili? Kamarad se pta, jestli ma jit do nejakyho Bamboo a nebo MK4.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SKAUT: na čištění trysky se mi nejvíc osvědčily kytarový struny - jsou v různých tloušťách a kolega mi je chvilku praské nosil ze zkušebny, takže mám doživotní zásobu :))
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: s tím pečením bych byl opatrný, ty škvarky jsou často hůř odstranitelne než neseskvareny material..
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Tak bych vzal horkovzduch, hral trysku (hodne) a rejpal jehlou/ něčím malym. Ty akupunkturní jehly jsou dobré na binec v konci trysky ( podle me). Nebo možná malý butanovy hořák a vypálit to, následně vyrypat.
    A pak dočistit cold pullem.
    Termistor zacina nepřesně měřit pri těch 300°C ( alespoň u tech co vim ja ale daji se koupit i do 300, nebo pak ty lepší na 450 nebo rovnou PT1000/termoclanek)

    Nekolik lidi jinde psalo že na ucpanou trysku nemá aceton smysl ( i u ABS ) protože se to nedostane daleko...
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB SKAUT: Problém coldpullu je, že mně se tentokrát vůbec nedaří do té trysky narvat cokoliv. Vzal jsem schválně na coldpull světlé vlákno a stejně když ho tam zarvu kam až jde a vyšroubuju trysku, tak tryska je úplně plná něčeho černého. Zkusím sehnat nějakou tu jehlu a zkusit to tam narvat, třeba si to pak nechá víc domluvit :-) 270°C mám jinak teď tuším limit ve FW. Bylo tam originál E3Dv6 (než jsem zničil heatblock a následně termistor) a u něj tenkrát psali něco takového, že ten termistor víc nedává (jinak je to fullmetal).

    QWWERTY: to je hezké, jdu to koupit :-)

    ENDREW: blbý je, že jestli to byl ten FRJet, tak je to v podstatě PETG a to je zrovna svině na aceton odolná :-)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Chvíli to trva ale stejně nechceš tisknout víc než vnořené logo na pár vrstvách při manuální změně filamentu 😄.
    Tak je to loading screen sliceru ne produktová stránka tiskárny. Takže by to spíš mohlo reprezentovat slicer než tiskárnu, ale chápu že by se toho někteří mohli chytnout.
    PECA
    PECA --- ---
    SKAUT: Asi není, napadlo mě to v souvislosti s délkou toho bowdenu, kdy výměna struny trvá delší dobu. Každopádně bych ale čekal, že fotka bude zachycovat (byť vytjůněný a povedený) výtisk reprezentující možnosti daného modelu tiskárny, tak jak se prodává ta tiskárna. Ale tak to je detail a prostě mě to zrovna cvrnklo o "poruchu". :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Jehlou jak tu radí a cold pull. Několikrát dokud nebude vytažený konec čistý a otiskem vnitrku trysky.
    A 270 je IMHO málo. Taky se mi jedna tryska ucpala. Natopil jsem na 300, pomohl tomu jehlou a z druhe strany cpal hezky mokrý nylon a dělal cold pull opakovaně. Dokud z trysky nesel filament hezky rovně dolů.
    Případně to ještě držím kleštičkami, nahřívání horkovzduchem a dělám cold pull. Když čistím preventivně trysku co nebudu chvíli používat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam