• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    SKAUT: trva jim to tak dlouho, protoze puvodni myslenka byla, zmerit parametry pro IS na nejake defaultni MK4 s tim ze se pak pouziji i pro vsechny dalsi, coz tak nejak moc nedopadlo neprekvapive.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ZVIRATKO: Uz celkem dlouho. Hadam ze jin to trva tak dlouho jen proto aby to bylo co nejvíc foolproof.
    Čemuž se nedivim když vidim ty dotazy na redditu...( obecně k problémům u 3d tisku)
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: koukam ze uz maj v alpha firmware input shaping :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    U Bambule jsou zas SW funkce navíc o kterých krom Bambu nikdo nic neví. Coz nemusi trapit ty co jim stačí stary FW a chodit s kartou.
    Ano s tim jak Průša dodává SW ficury souhlasím, u Mini jim trvalo 2roky(?) . A u MK4 zas nejde Octoprint a smrdi to tim ze si Prusa tlačí to jejich ( PrusaLink?)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ZVIRATKO: otestovano snad uz mozna konecne. S tim jak vsechno testujou se sam Prusa holedbal v TV royhovorech pri uvadeni Mini na trh a jaky to byl pruser.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    JVCNC: zas at Prusovi nekrivdime, otestovany to asi bude (jen nedodelanej sw a chybejici funkce :-D) a support udajne funguje dobre (bodejt by ne za ty prachy). Ono by se to pomerovalo jinak kdyby ty tiskarny staly podobne a mely podobny funkce, ale tak to proste neni.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ZVIRATKO: navic, MK4 je tu jeste kratsi dobu nez bambu
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: ta tiskarna je tu dyl jak rok. Support funguje a co je spatne vetsinou zadara vymeni. Za cenu MK4 si muze koupit rovnou Bambu Lab X1C a ta je rozhodne jinde nez MK4 :-D
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ROMANICAK: Bambu Lab P1S
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ROMANICAK: Když bych chtěl jen tisknout a HW nerozumim ( rozumej, chci rozbalit a tisknout ) a v podstatě jen PLA + PETG tak MK4.
    Ja bych osobně bral Vorona, i ty levný kity jsou celkem slušný kvality pro většinu ( pro mě ne 🤣). Nebo RatRig . VZbot, Annex veci jsou už moc moc mimo cenově.
    Bambu bych se vyhnul z vicero důvodů ( nepopírám že má svoje spokojené uživatele ale zas tak dlouho tady ta tiskarna neni )
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    ROMANICAK: Za 30k už se dá imho sehnat i X1 Carbon. A teda s touhle cenovkou bych, pokud netrvá na sestavené tiskárně, koupil voron kit - https://www.hotend.cz/71-stavebnice
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Bamboo lab P1p
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Kdybyste tes vybirali tiskarnu (ne resin) do 30Kkc, co byste volili? Kamarad se pta, jestli ma jit do nejakyho Bamboo a nebo MK4.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SKAUT: na čištění trysky se mi nejvíc osvědčily kytarový struny - jsou v různých tloušťách a kolega mi je chvilku praské nosil ze zkušebny, takže mám doživotní zásobu :))
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: s tím pečením bych byl opatrný, ty škvarky jsou často hůř odstranitelne než neseskvareny material..
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Tak bych vzal horkovzduch, hral trysku (hodne) a rejpal jehlou/ něčím malym. Ty akupunkturní jehly jsou dobré na binec v konci trysky ( podle me). Nebo možná malý butanovy hořák a vypálit to, následně vyrypat.
    A pak dočistit cold pullem.
    Termistor zacina nepřesně měřit pri těch 300°C ( alespoň u tech co vim ja ale daji se koupit i do 300, nebo pak ty lepší na 450 nebo rovnou PT1000/termoclanek)

    Nekolik lidi jinde psalo že na ucpanou trysku nemá aceton smysl ( i u ABS ) protože se to nedostane daleko...
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB SKAUT: Problém coldpullu je, že mně se tentokrát vůbec nedaří do té trysky narvat cokoliv. Vzal jsem schválně na coldpull světlé vlákno a stejně když ho tam zarvu kam až jde a vyšroubuju trysku, tak tryska je úplně plná něčeho černého. Zkusím sehnat nějakou tu jehlu a zkusit to tam narvat, třeba si to pak nechá víc domluvit :-) 270°C mám jinak teď tuším limit ve FW. Bylo tam originál E3Dv6 (než jsem zničil heatblock a následně termistor) a u něj tenkrát psali něco takového, že ten termistor víc nedává (jinak je to fullmetal).

    QWWERTY: to je hezké, jdu to koupit :-)

    ENDREW: blbý je, že jestli to byl ten FRJet, tak je to v podstatě PETG a to je zrovna svině na aceton odolná :-)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Chvíli to trva ale stejně nechceš tisknout víc než vnořené logo na pár vrstvách při manuální změně filamentu 😄.
    Tak je to loading screen sliceru ne produktová stránka tiskárny. Takže by to spíš mohlo reprezentovat slicer než tiskárnu, ale chápu že by se toho někteří mohli chytnout.
    PECA
    PECA --- ---
    SKAUT: Asi není, napadlo mě to v souvislosti s délkou toho bowdenu, kdy výměna struny trvá delší dobu. Každopádně bych ale čekal, že fotka bude zachycovat (byť vytjůněný a povedený) výtisk reprezentující možnosti daného modelu tiskárny, tak jak se prodává ta tiskárna. Ale tak to je detail a prostě mě to zrovna cvrnklo o "poruchu". :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SPM: Jehlou jak tu radí a cold pull. Několikrát dokud nebude vytažený konec čistý a otiskem vnitrku trysky.
    A 270 je IMHO málo. Taky se mi jedna tryska ucpala. Natopil jsem na 300, pomohl tomu jehlou a z druhe strany cpal hezky mokrý nylon a dělal cold pull opakovaně. Dokud z trysky nesel filament hezky rovně dolů.
    Případně to ještě držím kleštičkami, nahřívání horkovzduchem a dělám cold pull. Když čistím preventivně trysku co nebudu chvíli používat.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PECA: Nějak nevidím rozdíl mezi bowdenem a direct 🤷. Oser je to stejný, alespon na tom co mam doma (je tam reverse bowden ).
    Existuje ale treba 3d chameleon (tuším že zrovna propagovaný na prusa mini)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam