• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    PECA: nevim jak A1, ale ostatni BL tiskarny jdou prepnout do LAN modu kdy se cloud nepouziva (teda kamarad to ted zkousel a moc se mu to nevedlo, napriklad proto ze Slicer pak vidi tu tiskarnu jen ve stejnem subnetu a kdyz ma clovek vic VLAN tak ma smulu... pokud teda nepouzijete SFTP+MQTT nebo SD kartu misto sliceru :)). Ale ona tahle tiskarna neni vubec cilena na nas co se o 3D tisk zajimame, ale spis na lidi co jen chteji 3D tisknout, jeste mnohem vic nez jejich predchozi tiskarny (ja se o 3D tisk zajimam ale tiskarnu skladat fakt nechci, takze X1 byla pro me).

    AMS neni zdaleka o multicolor nebo multimaterialu, je to strasne moc o pohodli. Proste tam soupnes civku, namackas co to je a kdyz chces tak z toho tisknes. Zadny cekani az se to zahreje, vytahne, zahreje, natahne, odfrkne si to, proste to vsechno dela samo na pozadi (za cenu par minut navic pri kazdem tisku). A me to zachranilo hodne tisku tim, ze to pozna kdyz je spulka zamotana, zlomi se vlakno nebo proste dojde, a samo si to najde plnou spulku kdyz ji tam clovek dopredu da, nebo si to na ni pocka. Neni to 100% (mam spulky co se tam nechteji tocit a obcas to nejdriv podextruduje vrstvu a pak teprve to preleze nejakou mez kdy to zarve), ale proto tomu jak to funguje bez AMS je to bomba.

    Ta rozebiratelnost je problem. Doufam, ze ta sit reselleru co ted BL konecne dodavaji, budou fungovat i jako servisni strediska a budou umet resit i treba vymenu chassis a podobne (nebo aspon jako svozove centrum at nemusim shanet originalni krabici co samozrejme nemam a posilat to do CN).

    That said, moje tiskarna ma ted tak 4200 hodin nalitano, coz je za zenitem spolehlivosti vetsiny ostatnich tiskaren (a jedna bambuhodina je vykonem ekvivalent tak zhruba 3 prusahodin :)) a neresil jsem nic moc. To, co treba ted resim, je spis zpusobene mnou a tim ze jsem asi dotahnul nekde sroubek co jsem nemel, nebo by to chtelo nove remeny a me se nechce do vymeny...
    A zatim BL support nemel problem lidem vzit tiskarnu zpatky kdyz neco bylo dulezite a neresitelne, jen se obcas lidem nelibilo ze nechteli vzit zpatky kazdou tiskarnu ktera jen vydavala nejaky zvuk navic...

    Ta cenovka je presne cena Prusa Mini, jen to umi barvicky a je to o dost lepsi masina, plus se to nemusi skladat ani tak jako to Mini :) a koukni na cenu bez toho AMS. Ja lidem radil do zacatku treba Sovol, ted budu asi radit tohle.
    PECA
    PECA --- ---
    ZVIRATKO: Cena dobrá. Ale pořád nejsem přesvědčený o tom, že chci tiskárnu řízenou z Číny, raději bych cloud v EU, nebo ideálně doma na síti. Nevím, jak servisovatelnost. Jestli jsem pochopil ZVIRATKO, tak se to nedá moc dobře rozebrat a promazat správně zevnitř? A je to celé uzavřené řešení, že (closed source minimálně), že? Takže není ani šance na nějaký alternativní bezpečný "cloud" či jeho náhradu. Plus Mínus tedy ta země původu...

    Jinak jako za multi color mini tiskárnu (18 × 18 × 18 cm) komplet bez pošty necelých 13 tisíc českých... Cena super, Pruša mini s multicolrem nemá vůbec. Na druhou stranu je to asi nějaká obsese multimateriálem z mé strany. Zas tak moc to vlastně nepotřebuji, abych to nepřežil. Rozdíl v ceně zhruba 3 tisíce (A1 Mini bez AMS proti Průša Mini+ kitu) sice je při té ceně (8 proti 11) významný, ale po zvážení nevýhod snesitelný.

    BTW, někdo odsud vynáší na Živě? :)

    Bambu Lab ukázal přímou konkurenci pro Prusa Mini. 3D tiskárna A1 nabízí kompenzaci vibrací, snadnou výměnu trysek i barevný tisk – Živě.cz
    https://www.zive.cz/clanky/bambu-lab-ukazal-primou-konkurenci-pro-prusa-mini-3d-tiskarna-a1-nabizi-kompenzaci-vibraci-snadnou-vymenu-trysek-i-barevny-tisk/sc-3-a-224307/default.aspx
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    KULA: vsechno co jsem bral z Alzy bylo hlavne strasne mokry. Tipuju, ze to skladujou u Drogerie, ta chodi zabalena v plesnivym igelitu :-D
    KULA
    KULA --- ---
    Nevím, já mám jen dva druhy pohledů, A - cívka je navinutá správně. B - je v tom bordel, kdy se navíjelo bez dostatečného napnutí a sem tam natočená struna pod sebe schová strunu, co se teprve navíjí. To je pro mě přeběh. Zmíněné PM - direkt nákup, 0 problémů, pak jsem vzal větší zásobu v Alze a zaručeně to byla 2.jakost. 6 ze 7 cívek s přeběhy.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    KULA: to ze jdou ruzne "vrstvy" pres sebe snad nikdy neni navinem civky, ale blbe navinuta civka je k tomu samozrejme nachylna pokud nechas ten filament roztocit. Zbavit se toho jde jen tim ze se to cele pretahne bokem, jinak se ten problem jen odsouva dal. Zamotanou civku jsem zatim nemel, a to obcas ten navic vypadal fakt desive, a kdyz se mi neco takhle zacuchalo tak jsem vedel presne kdy jsem to zpusobil... YMMV?
    KULA
    KULA --- ---
    ACID:nepravidelný návin struny na špulku. Kdy to nejde plynule ale chvíli struna podbíha pod návinem v pozadí. Rukou to uvolnit jde, ale zpravidla když to tahá tiskárna, tak to jen víc utáhne a je šlus. Co deset minut musíš ručně odvinout, totální hell.
    ACID
    ACID --- ---
    KULA: jen pro jistotu, čemu říkáš přeběhy?
    FARIN
    FARIN --- ---
    NAVARA: Spatny navin (jak zminuje KULA). Taky nejsou na rozdil od oficialnich zabalene. Pokud vim tak do 2. jakosti jsou treba i ty co neprodou testem na toleranci sirky vlakna.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    Bambu Lab A1 mini 3D Printer A1 mini / Not Available Now
    https://eu.store.bambulab.com/en-cz/products/a1-mini?variant=47098163495260

    udelejte Prusovi papa....
    za 12K i s AMS...
    KULA
    KULA --- ---
    NAVARA: druhá ze shora vypadá jak plná přeběhů. Kvůli těm jsem přestal kupovat Plasty Mladeč.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FARIN: Podle čeho to na té fotce poznáš?
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    FARIN: aha, to jsem netusil
    FARIN
    FARIN --- ---
    R0C3S3K: ty spulky na obrazku jsou 2. jakost vyrazena z vyroby. Typicky se pouzivaji pro interni tisky ve firme a obcas je nejaky dobrak vynese a nekde se je snazi prodat.

    Coz firma uplne nevidi rada. Ze dvou duvodu, jedna pod znackou prodavas neco co nesplnilo test na vystupni kvalitu a delat to znacce blby jmeno. A druhy duvod je ze je to fakt urceny pro interni pouziti a je to de facto kradez.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    FARIN: 2. jakost? me teda prijde petg od prusi fakt v pohode,,, a o jakym pokoutnym prodeji tady mluvis? me se stalo Xkrat, ze jsem mel velky oci a koupil ranec civek neceho, pro co jsem nemel uziti, tak jsem to obratem rozstrilel po kamaradech za nizsi cenu
    FARIN
    FARIN --- ---
    KUNKU: ale ale, 2. jakost a ještě pokoutně prodávaná. To není pěkné.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ZVIRATKO: Mazat po nějakém intervalu nejspíš. diry do niceho nedelej a ten břit by šel možná podpichnout velmi slabou jehlou ( ale tou tam dostanes stejne jen olej takže...).
    Tyce hádám vyndat taky nejdou ( zalepene na koncích?..) ?
    Udelator je jen když je sundas ( ale.jde to i bez něj jak jsem psal).
    Co mame v práci Ultimakery tak se tam primazavaji tyce taky olejickem a funguje to v pohodě, jen ty rychlosti tam jsou podstatně nižší.
    Ja do nich daval NGLI2 a tak nejak s tim problem videt nebyl ( stejně jako jej nikdo nevidi s PTFE zvlášť u pomalejších tiskaren). Ono je treba brát v potaz i to že jak se to zahřeje tak se viskozita také změní.Teď mám něco z práce něco od Japonců co je určené pro lineární kolejnice, doporučené je EP2. Hiwin má nějaké mazivo pro rychlé pohyby ( baflo to na mě i na AliExpressu).


    Nemam tenhle způsob vedení moc rád, na to co jsem si stavěl mě tyhle loziska dost zlobila ( hluk, neparalernost tistenych dilu takže nerovnoměrně zatížené loziska...) ale když se správně použijí a aplikují jsou samozřejmě dobré.

    Tohle je třeba jeden z důvodu proč mi domu Bambu nesmí ( nemluvě o dalších věcech s kterými mam problém). Ale chápu že je to postavené pro zisk a pro lidi co chtějí koupit a tisknout ( rychle tisknout). Ani nepopírám že je to celkem kvalitně složené ( s přihlédnutím k ekonomické stránce věci).
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: dik, v podstate jsi potvrdil co jsem myslel, ale vsichni tam to PTFE cpou. Taky myslim ze to pak spis klouze nez se toci ale nevadi to protoze je to lehky. NLGI 2 je prave proto udajne na ty nase loziska s malou zatezi moc husta, je potreba neco ridsiho, nebo prave ten olej.

    No ale co ted s tim? Ty loziska z tyci demontovat proste nejdou, tak to asi budu pravidelne a malo mazat ridkym olejem a doufat ze to je kompatibilni s tim co v tech loziskach (snad) je. Proto se bojim jestli jsem tomu neublizil. Hlavne porad nevim co tomu vlastne bylo, jestli tomu neco jeste je, samozrejme to vydava zvuky co to jako nove nevydavalo, nic desiveho ale to ze to nejde pripadne vzdycky opravit je na tom blbe. Jen me napadlo jestli neni nejaky udelator co bych na to lozisko z jedne strany nasadil a aspon neco do nej dostal. Nebo jehlu pod tesneni a na druhy strane vyvrtat dirku :-D

    Na tycich uz par "linek" vidim (a vypada to ze lozisko je tam dany dobre), ale prstem je nenahmatam, spis je to olesteny nez vydreny. Ale ma to nalitano uz fakt hodne - 4000 hodin na bambu labu bude odometricky ekvivalent 12000 hodin na Prusovi :)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ZVIRATKO:
    Nejsem expert pres mazani takze tohle je to co jsem si kde nastudoval, slysle od techniku co nam jezdi udrzovat CNCčka v praci či si na to prisel sam ( a nasledne v nekterych pripadech dostal overeno od nekoho kdo o tom neco vi ).

    Bez sundani nijak. Pokud to chapu spravne tak je tam LMU8 ktery namazes jedinne kdyz je sundas z tyce. Rozhodne tam nelej cokoliv co by mohlo zevnitr vyplachnout mazivo. Sice to ma zvenku brit/sterac ktery by mel drzet binec od dostani se dovnitr ale male castecky se tam dostanou. Navic maji by poziciovany tak aby zatez sla rovnomerne mezi dve rady kulicek ( jsou tam celkem 4 )
    nejak takhle kdybys koukal z cela
    o o - kulicky
    -0 - tyc
    o o - kulicky
    Na mazani techto typu lozisek je k vytisknuti takovy "dudlik" ( prusa to snad dava ke kitu, je to i poruznu k nalezni jako STL ), nebo se dovnitr loziska napatla tak do pulky mazaci tuk, dira se ucpe prstem a z druhe strany se nasadi na vodici tyc a zatlaci se opatrne proti. Tim se vtlaci vazelina do kulicek.
    Pokud by se to zacalo vydirat tak na tech tycich uvidis "ryhy", takove carky po delce. Pak je to na vymenu tyci, nebo alespon jejich pootoceni ( neni idealni ).


    PTFE ( i kdyz to vsichni hojne pouzivaji ) na loziska s kulickami NECHCES, protoze potrebujes aby se ty kulicky kutalely a ne soupali. A protoze PTFE je VELMI kluzke tak budou kulicky inklinovat ke klouzani misto ke kutaleni. Takze tam chces neco co je NGLI2 / EP2.
    U kluznych veci naopak budes chtit nejspis neco s teflonem aby to klouzalo jeste lepe, pokud to neni treba samomazne od IGUS ( ale k tem musis pouzit i spravne tyce ktere nejsou hladke ), nebo ty co ma bambu na CF tycich ( ty by meli byt bronzove? a "samomazne" - jen je treba tyce pravidelne cistit).

    Isopropylalkohol je dobry na docisteni, rozhodne ne na cisteni. Z nekterych maziv udela takovou nepeknou kasi ktera tam pak muze delat binec. Pokud chces vycistit stary mazaci tuk tak je nejlepsi obycejne WD40 ( ktere neni rozhodne urcene k mazani ), diky tomu co obsahuje totiz krasne rozpusti jakekoliv mazivo a krasne jej vyplachne pryc. Pak to klidne oplachni IPA chces-li.
    Plus poznamka - lepsi vyrobci pouzivaji konzervacni olej ktery je kompatibilni s mazivy pro ne doporucenymi takze neni treba nic proplachovat, jen natlacit mazivo a pouzivat.

    Pokud by to bylo potreba opravdu mazat tak tam davej olej na sici stroje. Lehce pomazej tyc a loziskem prejed nekolikrat tam a zpet. Parkrat zopakuj a prebytek otri ( at nemas zbytecne mastnotu kde neni potreba ). Jen tenhle ukon je treba delat pravidelneji protoze je to velmi ridke.
    A taky to bude hlucnejsi. Olej je na loziska lepsi protoze bude delat lepsi mazny film ale je to proste hlucnejsi a mene trvanlive. Mazaci tuk je tissi, dele vydrzi ale je o kousek horsi nez olej.

    Obecne je to u 3D tiskaren skoro jedno jestli tam das spravne mazivo nebo neco s teflonem protoze tam neni na loziskach skoro zadna zatez ( a vsechny doporucene mazani vychazi z patricneho zatizeni lozisek ) ale porad tam nejaky benefit pouziti toho spravneho je.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    cim byste mazali na Bambu Labu ty linearni (horizontalni) tyce se zapouzdrenejma loziskama? Resil jsem ted straslivy artefakty, misto linky to delalo spis neco jako morseovku a pri infillu to znelo jako struhadlo. Objevilo se to nahodne po nesouvisejicim servisu a prislo mi ze to na tech tycich trochu poskakuje a ze citim kulicky (nicmene to trochu citim i ted a bylo to tak vzdycky)
    pomohlo to vycistit a promazat, ty loziska jsem protocil tim ze jsem na to hodne tlacil pro pojezdu aby se to rozhybalo, mozna to bylo ono, ale resil jsem to v podstate cely den nez to zmizelo, mozna tam proste byl nekde bordel, mozna to byla nejaka nahodna rezonance, takze vlastne nevim

    nicmene se mi moc nelibi ze se do tech lozisek nikdy nedostanu, rozebrat to proste nelze (jedine destruktivne), doporucujou to jen osetrovat proti korozi, ja to sem tam maznul kapkou lehkyho oleje na noze (nejdriv nejakej s PTFE a pak jsem presel na Nano Oil W5, coz byla ale asi chyba, mam pocit ze kdyz uschne tak hrozne lepi?). Nicmene pri tom reseni ted jsem to prolil dost tim W5 abych z toho dostal potencialni bordel, vycistil a opakoval tak 10x, pak nakonec jen kapka toho s PTFE (coz je nicmene trochu nezname slozeni, PTFE tam moc nebude)
    Ale o PTFE se mi tam vlastne nelibi, prestozelidi doporucujou Superlube s PTFE, tak do toho loziska mi to prijde jako blbost. Nejradsi bych to prolil isopropylem a znova naplnil, ale to predpokladam in vivo nepujde, ze? Napadlo me nejak jednu stranu utesnit a prat tam nejakou vazelinu, uz nekdo neco takoveho zkousel?

    Uz mam natoceno na tiskarne 4000+ hodin, tak se bojim kdy neco osoupu, karbonovy tyce zatim prekvapive drzej, ale ty se daj aspon koupit a vymenit, tohle ne :/
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    GANBOY: hlavně frézka potřebuje řádově vyšší tuhost než tiskárna nebo laser. Takže buď při tisku zbytečně taháš železo navíc, což tě pak limituje na zrychleních, nebo se ti celá mašina při frézování klepe jak ratlík a povrchy stojí za kulový.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam