• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    PETER_PAN: Kdybys mel moznost tisku více materiálů, tak super funguje tisknout z PLA, protoze to se s PETG nespojí. Jinak se drz QWWERTY

    Resp u některých modelů dělám supporty už v modelu designu. Třeba tady by se dal udělat support po celém obvodu, tedy takový prstenec široký co snese tvoje kalibrace tiskárny a to pak čistě odřízneš. Zbytek pak už je chlazení a bridging. Ber to spíš jako food for thought.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    PETER_PAN: muzes napr. nastavit vetsi Z contact distance, pak se ty vrstvy nespoji tak moc
    https://all3dp.com/2/cura-support-z-distance-simply-explained/

    PrusaSlicer hard to remove supports – PrusaSlicer – Prusa3D Forum
    https://forum.prusa3d.com/forum/prusaslicer/prusaslicer-hard-to-remove-supports/

    akorat je potreba pocitat s tim, ze povrch "spodni" strany pak nemusi byt uplne esteticky
    ale jinak to co popisujes mi prijde +- normalni. cast odstranuju nejvrchnejsi vrstvu supportu silou skrabkou (kdyz je na to prostor)
    tak nejak to patri k "kdyz chce model supporty, je cas premyslet jestli by to neslo upravit a tisknout bez"
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Jdu se opet z dotazem. Tisknul jsem (PETG) ted nejaky adapter na odpadove trubky (pouzivane pro odtah). Musel jsem pouzit podpory a kvuli spotrebe materialu i dostupnosti pro odstranovani podpor jsem zvolil nasledujici umisteni.
    Problem je ze se mi podpory nedari ciste odstranit. Je to typicky problem? Delam neco spatne. Lze v prusa sliceru nastavit nejaky mene pevny prechod podpora vs. tisk, nebo jakoliv jinak to optimalizovat?

    Na obrazku lze videt vpravo uz odstranenou vrstvu na kterou navazaovaly podpory, vlevo pak neodstraneno. Jde to fakt spatne a ta roztrepeni nejde vyresit moc nijak. Leda zkouset rozhavenou ziletku, nebo neco takoveho.

    Nekdo nejaky napad, radu, komentar?



    SKAUT
    SKAUT --- ---
    RAINBOF: Ja si to nijak nebral. Jo někdy to tak blbě vyjde .
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    SKAUT: ja to nemyslel zle :). Jsem se jen přišel ujistit ze to dobře chápu.

    Jaktoze ta original trubicka drzi 2y bez problemu a jak ji vymenim je to k vzteku ?
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    RAINBOF: Ja to myslel spíš jako dobrou radu vzhledem k tomu jaké další problémy s tim jsou.
    Pohlidej si ať je bowden co nejkolmnejsi tam kde doseda na trysku a jednou za čas (podle toho jak moc tiskne), zkontroluj jak ten konec v hotendu vypadá. obzvlášť pokud tiskne PETG. PTFE začíná degradovat při 200°C ( doporučuju nemit v okoli žádné ptáky, ty ten neurotoxin ktery při degradaci vzniká zabije ).
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    RAINBOF: Tohle je hodne casty problem u bowdenu. Taky jsem to resil kdysi u Mini a vyresil jsem to novym bazmekem :) A stalo to za to, uz jsem o problemu nikdy neslysel.
    A ten muj Prusa Mini zazil fakt hodne :D utavil jsem mu nekolik PETG dilu v moji samo domo komore, protoze mu tam bylo moc teplo :D U motoru to slo pres 90C, to by hukot :D
    A to to byl jen extrudak kolem dokola. Tepelna izolace holt dela dobry box. A tisklo se v tom ABS/ASA jedna basen :)
    Postupne jsem vsechny dily pretisknul do ASA, abych se s tim uz netrapil. Normalne mi treba upadl motor v prubehu tisku protoze povolili sroubky :D
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    SKAUT: to je oblibenej argument ale musim makat s tim co mam :) Tedy pokud nam ten extruder nehodlas koupit tam bych asi ocicko privrel.

    Za obrazek dik.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    RAINBOF: pokud máš ještě takový heatbreak tak ano, musi jit az na doraz.
    Vsude kde nemáš max 2mm prumer díru.
    Bud nebyl nadoraz nebo je volny, měkký filament se postupně dostane do mezery a když se dostane dost daleko od tepla tak ztuhne a udělá ti špunt.
    Vyměnil bych to za nejaky full metal nebo alespoň at jde bowden co nejdale od heatbloku

    ACID: Jo ja bych to chtěl převážně pro druhy materiál pro podpory ( toolchanger ideálně). Sice moje podpory pro ABS jsou vyladěné skoro dokonale, podpora bez jakékoliv mezery bude pořád lepší ( a rozpustné by byli taky bezva obcas). Možná sem tam abych mohl dělat loga/nápisy bez manuálního přehazování.
    Jinak u mě jede v 99% technicky tisk.
    Radši než barvičky bych šel do vyssich teplot ( ultem a třeba dál 🤣)
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: už dlouho jsem měl nesložený kit ERCF v1, těsně před tím než vyšel Boxturtle jsem pořídil upgrade na ERCF v2, tak už to dodělám a další krok bude nejspíš až toolchanger. 2, 3, max 4 hlavy, na technické výtisky víc reálně nevyužiju. Figurky netisknu.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    Zase resim tiskovou zahadu. U cr-10s v2

    Rozebral jsem extruder protoze nekdo potkal petg s pla a vznikla klasicky neresitelna hrouda. Vytisk jsem prvni maly model vpohode. Pri vymene filamentu zjistuju ze se sekl. Klasika na konci filamentu bambule jak blazen.

    Chapu správně ze to znamena bowden neni dorazen v heatbreaku az dolu ? (Ma jit vazne az k tysce ?)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: mám v plánu to propojit právě přes usb, ale ještě to nadtuduju. Klipper chci, ale zároveň chci utilizovat hw, který se mi doma valí
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Klipper funguje porad stejne. Malina ( nebo jakykoliv pocitac kde mas linux s klipperem) + pres UART/CAN druha deska ( nebo libovolny pocet desek).

    Kdyz na te desce co mas bude MCU ktery ma podporu v Klipperu tak pouzit nejak pujde. Ale co tak koukam tak je tam nejaky LPC1769 ktery klipper umi. Takze sance tam je. Na Orange Pi klipper taky dostanes ( tucnak + kiauh ).

    Ale ta zelva se musi bavit s klipperem v tiskarne pres CAN/USB.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: to druhé vypadá dost zajímavě

    Klipper je teď docela běžná věc na dedikovaném hw, ale když to začínalo, bylo to jako externí věc v raspbery které pak ridilo nějakou obyc desku, klidně i arduino + rams.

    Rád bych využil hw co mám.
    mám nějaký klon MKS sbase 1.3, coz je sice 32 bitová deska ale klipper asi neužívá. Ale mám doma nějaký Orange pi, tak bych to zkusil rozchodit v tandemu.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Piezo Voroni taky zkouseli a kvuli problemum to opustili. Ale melo to byt co nejvic "offshelf " friendly a je to nekolik let. E3D probe pry funguje dobre a ta by mela byt piezo jestli si to nepletu.

    Ten filament changer myslim neco jako MMU ale jen pro dva filamenty. https://github.com/mjonuschat/NightOwl

    No a pak je tady https://github.com/ArmoredTurtle/BoxTurtle
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: tím filament cahngerem myslíš multimaterial nebo je to něco jiného?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: na moji tiskárně je tam kombinace pieza a klasické bezdotykove sondy..
    Piezo udělá ten tap tryskou na podložku. V ty podložce jsou ty piezo senzory.
    A klasick sonda dělá ten hlavní leveling.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ORBIT: Jen Beacon (a jemu podobne - tedy sondy založené na vířivých proudech) nepoužívají load cell.
    ORBIT
    ORBIT --- ---
    LEXXA: u videa me zaujala slanina, tak jsem na to taky kouknul, ale jinak tohle je přesně to co dela load cell v Prusa tiskárnách :) tedy od MK3,9 dale. Je super, ze se podobně technologie Siri všude!
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Kamarádovi jsem natočil přednášku. #d Tisku nerozumím, ale zdálo se mi že mluví dobře:
    3D tiskárnu potřebujete! Jak přesvědčit drahou polovičku - Svěrákovi - Čtvrtkon
    https://youtu.be/X2qvMaINesU
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam