• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    RAINBOF: Trosku me znervoznuje to ze se ti to vlni i ve vyssich vrstvach. Bud se ti to zurive odlepuje od bedu nebo je tam taky nejaky mechanicky problem.
    Osobne pla tisknu na 215\60(65) a odlepuje se mi to jen kdyz mam spinavej bed.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    HVJ3R: ano protoze ta sirsi strana musi byt presnejsi, tak ji mam nahore.

    Nicmene moct si tam udelat krouzek zavetrnych podpor by hodne pomohlo. Brim je v tomto pripade nanic, protoze se utrhne nebo skazi pohledovou stranu. Taky se casto strane ze se mi ten kruh zvlni nekde vys.

    Co by mi fakt pomohlo by byl uvnitr kruhovy sloupek vedle ktery by mi udelal zavetri. Zvenku se to totiz chova stejne pokud pouziju brim+tree support. Me to prijde ze v urcite vysce jak stoupa teply vzduch nahoru to prisava studeny a v tomto miste se mi zkazi model.

    Jinak tisk je to pla 205/50 tisknu na novou, ocel podlozku a mam na ni jeste navic 3d lac
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    RAINBOF: Brim a pokud nepomuze tak draft shield
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    RAINBOF: Na sliceru nezalezi, na modelu jo. Pridej brimy. Mas nejaky duvod to tisknout mensim prumerem na bedu? (Vetsi prumer = vetsi plocha = vetsi prilnavost, mensi problem - ale brimy stejne)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    mel bych otazku k CURA (nez sahnu k prusovi)

    tisknu model obsahujici pomerne velky valec a deje se mi ze pri tisku se mi jeho spodni strana zdeformuje vlivem proudeni tepla. Vyresily by to podle mne podpory z vnitrni strany ktere by to ochranily. Jde to nejak v cura zapnout aby se generovay z obou stran objektu ?

    moje situace:
    (model neukazu uz jsem ho vyhodil a zahazel bordelem :D)

    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ANDY_WARHOL: Zkoušel jsem, nemělo.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Mě by zajímalo, když už budu dodělávat tu hypercube, jestli by nemělo smysl přezbrojit na širší řemeny než je standard.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Tak ten jsem taky nemyslel, to je overkill. NA brnkani je i neco v Mainsail companion app, jinak mam nejake dve dalsi. Ale jak jsem psal, vysledky jsou meh.

    Tim necim lepsim je nize zminy tension meter od Diyshift. Ten je celkem dost provereny, to co vidis na stupnici se da i prevest primo na Newtony. A povedlo se mi i konecne najit tu strunu tak uvidime az prijde. Rad bych se dostal z toho co je videt na prilozenem grafu.

    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: na takové to domácí žvýkání mi přijde belt tension meter od Gatesu či jiných výrobců jako overkill. Alespoň na to brnkani používám gates apku
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Jo taky sem na to koukal, na porovnani asi dobry ale dostat z toho nejake cislo ktere mi rekne jak mam napnuto neni udajne uplne realne.

    Chtel bych neco co bude rychlejsi, spolehlivejsi a dostanu nejake pouzitelne cislo dal nez brnkani na AB remeny protoze brnkanim nedostavam uplne konzistentni vysledek a grafy vypadaji pak priserne. I to v nejake grupe nekolik lidi dost rozebralo ( alespon to co prodava BTT ). Samozrejme na ty grafy ma i vliv kde je akcelerometr, takze bych si mel poridit i ten co se montuje na trysku :D .

    Ale to je jen pro stejne postizene jedinnce, zbytku staci cokoliv co existuje :) .
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: používám tohle
    Digital belt tension meter modification to use steel spring by Teemu B. | Download free STL model | Printables.com
    https://www.printables.com/model/1122327-digital-belt-tension-meter-modification-to-use-ste
    Jednou zabrnkam kvůli správné frekvenci, pak změřím tím beltmetrem a číslo si poznačím. Kdykoliv se tak k tomu lze vrátit a hlavně to mám na všech 4 řemenech stejně.
    Podobných řešení je samozřejmě plný internet, ale jelikož měřák na gumy používám 2x ročně, přišlo mi fajn ho využít i jinak
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SKAUT: diky,

    porad mi kazdopadne tohle relativni reseni prijde jako daleko vetsi opruz, nez dostat relativni cisla od tiskarny primo z menu;)

    ja to vetsinou resit tim zabrnkanim a pak podle prusackyho navodu chytnu do klesti osu motoru remenicky a zkusim primerenou silou hnout extruderem, nebo podlozkou, pokud to nepreskakuje, je to v "norme";)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: Na napnuti remenu muzes pouzit https://www.printables.com/model/46639-tension-meter-for-the-gt2-belts-of-i3-mk3s-or-prus . A brat to spis jako relativni napnuti remenu nez cekat nejaky prepocet na realna cisla. K plnemu napnuti GT2 remenu je stejne nesmyslne na tehle strojich ( moc velky tah na dily a na osu stepperu ktera ten tah snese jen par milimetru od vystupu z tela stepperu) .

    Nebo nekde vycist kolik ma byt ten tah ( necha se dopocitat podle frekvence zpetne ) a poridit si https://github.com/Diyshift/3D-Printer/tree/main/GT2%20Belt%20Tension%20Meter ( zatim sem neprisel jak self-sourcovat spravnou pianovou strunu na self kalibraci, pokud by nekdo vedel bylo by to fajn )
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    NAVARA: 98A shore je velmi tvrdej flex, ja na mk3s+ v deafaultu tiskl 72A shore a celkem bez problemu, ale dvakrat se mi namotal do podavacich kolecek,,, mekkej felx beru od 50A shore niz,,, ala mekka guma az zvejkacka
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    R0C3S3K: hele díky, budu o tom přemýšlet.
    Mám ji trochu rozhasenou (používám teď jinou tiskarnu) ale chci ji dát di kupy a konečně zprovoznit mmu (mám 2 ale budu upgradovat na 3)

    A až to bude, dodělám konečně svou hypercube :)

    Mám co delat
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    R0C3S3K: Měl jsem Fillamentum Flexfill 98a a bez problémů
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    to ui je predpokladam stejny, jako na mk4,,, ten upgrade krom nextruderu je vlastne totoznej s mk4, posoudit to, jak moc je nextruder lepsi musi ti, co maj mk4 a maj srovnani s mk3s+... jako mel by byt mene problemovej, ja ted resim u svy tiskarny prvni fuckupo po trech letech,,, na specialni materialy, jako jsou hodne mekky flexy je udajne stejne na hovno, jak na mk3s+, no a automaticka kalibrace prvni vrstvy muze byt fajn, kazdopadne jakmile na svym stroji jednou dobre zkalibrujes a mas ciselny hodnoty, je ti to prakticky stejne jedno,,,

    takze jo, dat 6,5 tacu za tenhle upgrade jsou pro me reasonable zainvestovany prachy, nechtel jsem do toho cpat prachy za novou tiskarnu
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    nabindovat jakoze na listu displaye a je to videt kdekoliv v menu
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    ANDY_WARHOL: jj, ofiko upgrade

    myslim, ze se to vyplati, kupoval jsem to hlavne proto, ze se pri 100% rychlosti snizi doba tisku temer o 50% oproti mk3s+, coz muzu potvrdit a to je ten hlavni duvod

    dotykovej rgb display potesi a zrychli, ale neni to pro me az tak zasadni, ze bych nejak brecel z triradkovyho manulniho displaye, je fajn, ze si muzes nabindovat veci jako teplotu trysky, platu, druh profilu podlozky,

    co me naopak sere, je za me pomerne o dost pro me hloupejsi UI, trochu to prehazeli, za me zbytecne a nektery veci vubec nejsou, jako treba ciselnej test predpeti remenu,,, misto toho te nuti pouzivat nejakou apku na mobilu a drnkat na remen a merit frekvenci, bral bych jako presnejsi mereni a doplnek, ale v zakladu klidne mohli nechat, co bylo

    co me taky sere je zobrazeni delky tisku na display v prubehu tisku – driv jsi videl % a kolik zbyva,,, ted vidis procenta, pak vidis, v kolik hodin tisk skonci, pak jaky je celkovy cas tisku a teprve po tom, kolik minut zbyva,,, ten pro me nejdulezitejsi udaj je az posledni a ty udaje se prubezne prolinaj, nejde nastavit jen jeden a uplne tecu z toho, abych skoro pul minuty vejral na display nez se dovim udaj kterej potrebuju
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    ja jsem za tri roky provozu vnitrek trysky v podstate nikdy necistil, mozna fakt coldpull bude stacit, je to kazdopadne asi lepsi tim zacit, nez cokoliv rozebirat, pokud to pomuze, super, pokud ne, rozeberu;)

    zatim jsem zkusil za tepla shora vytlacit co slo imbusem a zespoda pak prostouchnout jehlou a odrbal jsem trysku ocelovym kartackem do cista, tisk je bez glitchu, jen ten nedokonalej sev

    diky kazdopadne vsem za ochotu mi pomoct
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ORBIT: já jsem to samozřejmě nemyslel kvůli Cold pullu, ale kvůli nedoreseni původního problému.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam