• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: hmm, to ale pořád může dopadnout tak, že bed bude sice paralelně ke gantry, ale bed bude odjíždět šikmo dolů..
    Takže k hodinkám to bude chtít i johansonky
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Ram jsem skladal na nekolikrat, dobry je mit fakt rovnou podlozku, poradnej uhelnik ( nekolik ) a predem si zkouknout profily. Bohuzel moje zkusenost je takova i ze i ty "kvalitnejsi" ( jako LDO ) to maj urizle nakrivo. O malo ale i na malem ramu je to poznat. Kdybych mel kde tak si necham vsechny profily srovnat na freze at je to opravu pravouhle. Mozna je nejaky vyrobce co to dela opravdu pravouhle, bohuzel vsichni jsou US based... .

    Jo v podstate jen podle sroubku protoze ve vysledku jde stejne jen o to aby byl bed paralerne s pohybem trysky v XY. Je mozne ze jsem to jeste trochu dorovnal sroubkama ( co davalo smysl ) a plne jsem to dorovnal jak jsem psal.
    Podobne se to dela i u Tridenta za pomoci sondy a dorovnava se ram ( respektive ta cast kde je gantry ) kdyz jedna strana moc utika podle bed meshe. Nekde na voronim discordu je to popsane.
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: Yavoth je v plánu, hodinky i pupitas k dispozici je, základem tak jak tak je postavit dobře rám, nezkroucený.
    Jak kontroluješ, že nemáš bed zekša než to ojedeš hodinkama? Jen podle délky těch šroubů?
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Bohuzel ja zadny nemam a ani o zadnem nevim ale zkusim to nejak neumele popsat.

    V podstate dam hodinky na toolhead ( nebo misto nej ) - drzaky se nejaky daj najit a jinak je to easy nakreslit. Dal jsem pryc i podlozku, a dojel s bedem nahoru ( vypnute motory takze rucne ) tak -1mm podle hodinek at vidim odchylky nahoru/dolu. Srouby zespodu bedu jsem si predem srovnal at jsou tak nejak rovine = nechal jsem vsude koukat treba treba 5mm srobu ze stelovacich matic.
    Jako referencni bod jsem si dal uprostred vzadu ( kde jsem si nastavil onech -1mm na hodinkach rucne bedem ). A pak jen toolhead vpravo ke kraji a pomalu dopredu ( tahal jsem za X profil ). Kdyz se mi nelibilo o kolik to leti tak lehce povolit srouby na pravem linearu, nechal jsem jen lehce utazene krajni + prostredni a pres neco mekkeho ( hlinik, med, drevo ) jsem lehkym ( lehkym a pres neco co neni tvrde at se neposkodi ! ) klepanim dorovnal linear do rozumne roviny. Zkontroloval po cele delce a pripadne doladil. Pak utahnout ty tri srouby a to same na druhe strane. Kontrola ze mi vsechno sedi a je to nejak v rovine.
    Udelal jsem home vsech os ( myslet na to ze ti muzou vadit hodinky / nemas endstop pokud jej musis sunda - sensorless homing je trochu vyhoda. a pres display/ui to zkontroloval ze je to rovne ( rukou to muzes kroutit tak jak se to na remenu nebude kroutit nikdy ). Na zaver uz jen dotahnout i ostatni srouby a hotovo.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: nemáš link na to jak se to dělá, hodinky mám, tak bych si projel svoje bedy
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Podložky bys mohl ze sliceru gcodem ( v případě Orcy je to možná ještě jednodušší? tipuju nepoužívám).
    QGL není kde 😃 ale traming hodinkama ( daji se koupit levně dostačující kvality) je best. Asi sem to psal ale drží mi to v pohodě nějaký ten pátek. Alespoň soudě podle první vrstvy.

    Když budes mít nějaký toolhead který má klicky zahrnuté v designu ( dragon/a4t/Yavoth to tak tuším mají) tak je to úspornější a dok se mi dobře vešel vpravo vepředu ( když jsem to zkoušel) ale to ovlivní kde je klicky na toolheadu.
    Zajímavá je i Klicky 00 která má nulovy X,Y offset.

    Nebo pak nějaké rameno a servo.
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: podložky právě měním.. QGL nemám v plánu dělat, ale pořádnou Z calibration považuju za užitečnou. Ve hře teda je klicky nebo unklicky, otázka je, kolik místa to bude stát. Na rozdávání ho tam není.
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    PECA: Jde mi hlavně o to, že styčné plochy jsou jen ve dvou bodech, nahoře a dole. Obávám se, že když nosič zatížím, nebo když bude naopak táhnout nahoru kvůli odporu vzduchu, tak se ližiny zdeformují, protože se váha nerozloží po celem obvodu ližiny. Přípravek, který jsem chtěl vytisknout, mě za cíl rovnoměrné rozložení zatížení po celém obvodu.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ACID: Dřív byl koncak nahoře ( u V0.1), pak jej dali dolů.
    Přiznám že je to.trochu matoucí protože i Z offset je pak opačně než u Tridenta takže je na to třeba myslet 😃.

    Sensor na toolheadu bych možná dal PZ Probe ( protože mam Revo). Ale jak jsem psal, musel bych dát jiný bed protože ten co má V0 je špatně pro jakykoliv kontaktní sensor.
    Teď budu mít navíc Carto v3 ( protože jsem neodolal a vzal v4 ktera je už na cestě) ale V0 je prostě moc malá na to tam někam tohle dát.

    Takže bud primo tryska ( a nějaký piezo/strain snimac) - imho asi nejideálnější. Nebo nějaká verze Klicky - ta se do V0 vejde v pohodě celkem.

    No a nebo jak to mám já - udělat pořádný traming hodinkama a pak jen používat. Občasné přehození bedu ( pokud by měl jinou tloušťkou) nebo trysky ( bohužel Revo má rozdil mezi HF mosazi a ObXidianem v délce) řešit makrem ( tak to dělám já).
    Pripadnou roztažnost podle teploty můžeš pořešit přes specificky gcode pro filament. Pokud bys netiskl jen PLA/PETG, pak to neni třeba moc řešit.
    ACID
    ACID --- ---
    SKAUT: jak jsi psal o senzoru na toolheadu, jaký máš na mysli? Přijde mi nesmyslné homovat dolů, když je pak všechna teplotní roztažnost proti tobě..
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    AUTOLOKATOR: nic tam netiskni, dej tam kus tvrdé gumy.
    PECA
    PECA --- ---
    AUTOLOKATOR, AUTOLOKATOR: Jasné. Já osobně bych nedával nic mezi ty úchyty. Naopak bych vymodeloval kryt, který se nasadí na ten nevzhledný úchyt co tam máš teď. Materiál potom stačí "obyčejný" PETG a nebude riziko, že to praskne a celá zahrádka byde v lepším případě klinkat na šínách a otluče plechy.

    Nebo máš problém s tím, že se to nedá úplně dotáhnout kolem ližiny? Pokud jsou dlouhé šrouby, tak buď zkrátit, nebo použít kratší.
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    Jde o Peugeot 206 CC.
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    AUTOLOKATOR: Aha. Tohle by mozna mohlo fungovat.
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    AUTOLOKATOR: Ja taky vidim v nosnosti docela problem. Napada me udelat to dekoracni pro tvuj nosic, ne nosny, pak by to ani nemuselo piskat.
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    Foto z pohledu průřezu ližinou. Červeně je dokreslen druhý fixační šroub, pro lepší pochoení, jak to tam drží. Zeleně je nakreslen průžez ližinou, jak prochází uchycením. Modře nakresleny díly, které bych chtěl vytisknout. Jsou to dva protikusy, které vložím mezi kovové plochy. Samo sebou budou potřeba delší šrouby.

    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    Nosič, který vlastním. Zeleně označeny fixační místa.

    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    Tovární řešení

    PECA
    PECA --- ---
    AUTOLOKATOR: BTW, když si všimneš, tak různé nosiče sice mají různé plasty v místě uchycení nosiče k ližinám, ovšem jenom jako zakrytování kovových úchytů čelistí a pod. Šel bych cestou vyhledání kompatibilního nosiče a případné "designového" zakrytování případně nevzhledného spojení.

    Nemáš pro představu nějakou fotku, co vlastně sháníš? Jestli ve skutečnosti celý střešní nosič, nebo jenom nějaký úchyt...
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    AUTOLOKATOR: ok, fér a máš nějakou fotku, jak to má vypadat? Něco jako tohle?
    Gepäckträger Heckträger für Toyota MR2 Spider 2000-2005 Sondermodell schwarz | eBay
    https://www.ebay.com/itm/317113324558
    AUTOLOKATOR
    AUTOLOKATOR --- ---
    MIKULAS: Kabrio se 18 let nevyrábí a origo nosič je vzácnost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam