• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    QUIP: ono je mozny ze ti to sice vratili ale zase v tech jejich jenech nebo v cem to interne pocitaj...
    QUIP
    QUIP --- ---
    RAINBOF: to beru tak, ze to byla objednavka asi 10 polozek a platba $35, takze castecne vraceni penez je logicke oznaceni. Uplne by bylo $35 :)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    QUIP:
    zaklad bych videl v " partial refund" tedy castecne vraceni penez
    QUIP
    QUIP --- ---
    Tak zatim vazne nevim, co si myslet o tom EU Direct DX.
    Objednavka uz je oznacena jako FullShipment, k dispozici mam dve tracking cisla (ani jedno nefunguje) a pred hodinou mi prisel e-mail z PayPalu:
    Dealextreme just sent you a partial refund of $2.78 USD for your purchase.

    Nikde na webu DX nevidim zadnou informaci o tom, ze by mi neco neposlali. Z DX zadny e-mail neprisel. Takze sice pracujou docela rychle, ze uz neco poslali a co neposlali, tak refundovali, ale ja vlastne ted vubec nevim co, protoze zadnou polozku za $2.78 tam nemam, takze asi neposlali vic nejakych drobnosti, nebo nevim, co mi to refundovali.

    Jestli ty dva balicky prijdou, tak to bude prekvapeni jak na vanoce, protoze nebudu vubec tusit, co v nich je.

    PS: dnes mi dorazil balicek z eBaye, co byl na ceste od 11.4. (z USA) a tracking number nefunguje. Neukaze ho ani ceska posta i kdyz uz ho dorucili. To je nejaka celosvetova stavka trackovacich systemu, nebo co?
    QUIP
    QUIP --- ---
    MUI: jj, to uz jsem pak taky zjistil. Bohuzel to nic nemeni na tom, ze by me zajimalo, co mi poslali a co neposlali a proc tracking number nefunguje.

    How does it work?
    http://www.postnlparcels.cn/en/How-Does-It-Work
    QUIP
    QUIP --- ---
    Prozatimni zkusenost s evropskym DX:
    Objednavka je oznacena jako "PartialShippment", ale nikde se mi nedari zjistit, co poslali a co neposlali.
    Tracking number nefunguje - zasilka je nedohledatelna. Navic z webu eud.dx.com vede odkaz na http://www.postnlparcels.cn/en/ takze to vypada, ze ty veci posilaji z Ciny do Holandska a pak teprve sem.
    QUIP
    QUIP --- ---
    OMNISLASH: ja tam ted objednal hromadu blbosti s cenama okolo $2, tak uvidime, jak dlouho bude trvat, nez to prijde. Byly to ty veci, co jsou tam v zavadeci akci se slevou 40 - 50 % (jeste 14 dnu a od kazde meli v nabidce max 100 kusu)
    Bohuzel po EU nemaji postovne zdarma, ale nakup do $10 je postovne $12, nakup do $20 postovne $10, nakup do $30 postovne $8.
    Teprve pri nakupu nad $30 je postovne $0.

    Ceny v tom EU skladu jsou o neco vyssi, nez v tom mezinarodnim cinskem skladu. Tudiz objednavky do $30 je asi lepsi objednat z ciny - bude to vyrazne levnejsi, clo ani DPH nehrozi, akorat to pujde o neco dyl postou.

    Co me teda nastvalo, jsou reklamace - podle evropskeho prava samozrejme muzou vsichni vratit zbozi do 2 tydnu od nakupu - ovsem "balicek poslete na PO Box v USA"!

    A co se tyce telefonu - na webu pisou, ze zbozi budou doplnovat podle zakaznickych requestu, takze tam zkus zjistit, jestli se nedaji nejak zasilat requesty, aby neco naskladnili do EU.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    koukam, ze sekci cell phones tam maji, ale zadne telefony v ni
    QUIP
    QUIP --- ---
    Uz jste nekdo zkousel objednavat z evropskeho skladu DX? http://eud.dx.com/
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    tak, tak. tez pracuji z domu a kdyz se pak dozvim, ze jsem nebyl zastizen, je to na par facek

    otazka dokazovani je sice slozita, ale aktualni stav, kdy se apriori ocekava, ze posta ma vzdycky pravdu, je postaveny nahlavu. zvlast v situaci, kdy zakaznik balik vyhlizi a ocekava. pokud o ten balik stojim, proc bych si veci komplikoval? co bych tim ziskal? mym zajmem je dostat zasilku a ne se stekat s postou
    QUIP
    QUIP --- ---
    KOC256: to se samozrejme doklada dost spatne, ale jelikoz jsem sam resil nedorucovani baliku a jen vhozeni listecku, ze jsem nebyl zastizen (i kdyz pracuju z domova a v case obvykleho dorucovani jsem doma byl), tak vim, jak to s tema listeckama chodi. Respektive jak to bylo v mem pripade a ze neslo o pochybeni jednotlivce, ale systematickou chybu - schvalnost.
    Posta nestiha dorucovat, nebo se jim treba nedari zaparkovat (konkretni duvod me jako zakaznika nezajima, kdyz mam zaplacenou sluzbu dodani do druheho dne). Listecek se ve schrance objevi az druhy den a nema vyplneny cas, kdy jsem udajne nebyl zastizen - pouze datum - vcerejsi.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    A jak byste si predstavovali dokazovani zda to tam ten postak hodil nebo nehodil... Oni maji na sobe nejaky GPS tracker? Nebo leda najit nejakou kameru v okoli... pripadne v ramci jeho trasy dolozit nejake konkretni navstevy s casovou znackou a dokazat ze by k tobe musel mezi dvema dolozenymi checkpointy letet nebo bezet...

    Hmmm... ?
    QUIP
    QUIP --- ---
    OMNISLASH: CTU dost casto jen pretlumoci to, co mu rekl nekdo z posty. On vlastne asi ani nema lidi, co by to sli vysetrovat na postu. Jen proste na postu posle pozadavek o dolozeni toho prubehu. A ten se samozrejme vzdy dolozi ve prospech posty.

    Ucel tech stiznosti u CTU je spis v tom, ze primo na poste se se mnou nikdy nikdo nebavil, moji stiznost si poznamenali na papirek a ten asi spadnul do kose. Zatimco na CTU si ochotne vyzadaji vsechny podklady a pak pozaduji od posty oficialni vyjadreni.
    Takze jde predevsim o to, stezovat si, stezovat si, stezovat si, aby to bylo vedeny v oficialnich statistikach a nemohl nikdo rikat, ze Ceska Posta vlastne funguje spravne, protoze si nikdo nestezuje.

    (na to, ze posta prepravuje miliony zasilek, tak CTU resi jen par set stiznosti rocne - lidi proste nemaj silu se hadat)

    TOM: Mohli to napsat i strucnejsim zpusobem. Bohuzel fakt CTU muze dohlizet / urgovat jen zakonem stanovene sluzby a to je u Ceske Posty naproste minimum. Zamerne se posta brani nabizeni tech klasickych sluzeb, takze i takovy "balik do ruky" uz je nestandardni sluzba, ktera nepodleha zakonu / kontrole CTU.

    Jen by me zajimalo, jak asi CTU kontroluje to, ze ti byla dorucena vyzva. Patrne je to jen nekde zaskrtnuto v internim systemu posty.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    TOM --- --- 10:17:03 25.4.2014 - adresa je sice ctu, ale tak nejak mi prijde, jako by ti odpovidal primo nekdo z posty L(
    TOM
    TOM --- ---
    jinak jsem možná zapomněl hlásit postup procesu u DX:
    Order #: 131218001079803376
    Request Type: Havn’t received packages after 20 days waiting
    Status: Closed
    Ticket number: 77D97F0DED3641B79BA4DE9BE0EE6A42
    Date Received: 2/27/2014 6:54:15 PM (UTC)
    Notification E-mail: tomas*****.*** (masked for privacy)
    Description: Hello, my order was not delivered althought it seems so under it's tracking number: RC335129730CN.

    3/3/2014 5:31:32 AM (UTC)
    Dear customer
    Thanks for ordering from DX.com.
    Kindly informed your order has been sent successful from our post office. Would you please be kindly checking it from your post office?
    If you have received this order, you can close this ticket as you like.
    If you have not still received this order, would you please tell me the undeceived sku number and paste your shipping information, such as name, address etc.
    We will check this package right now. Thanks for your attention.
    B.R
    Christie

    4/3/2014 5:49:34 PM (UTC)
    Hello, I still did not receive the order. tracking number: RC335129730CN order number: 131218001079803376 SKU numbers: 162930, 163699, 260883, 273754 shipping: Tomas Xxxxxxxx, *******, ******** Could you please check it out?

    4/4/2014 8:28:29 AM (UTC)
    Dear customer
    Sorry for the trouble.
    Your package has been returned to us because it contains lithium batteries knives or product contains liquid which now are forbidden in Air cargo service. wtf? že by jejich Ctrl+C Ctrl+V odpověď na vrácené zásilky?
    RC335129730CN
    View Official Data
    China
    Normal Tracking
    Czech(Modify)
    Not Found 2014-02-09 00:00, 妥投, 庙行, 捷克
    Delivered
    (47 Days)
    SummaryCopy
    Most of packages have passed the customs if you need this item we can arrange a reshipment for you but please noticed that it will take a little longer than before.
    Please advise if you would like us refund or resend this package for you.
    Have a nice day!
    Best regards
    Customer Service
    DX.com

    4/8/2014 4:38:32 PM (UTC)
    Hello, yes, please RESEND this package. Thank you

    Solution:
    Dear Customer,
    Thanks for your replying. I am so sorry for keep you’re waiting so long. I have arranged the reshipment by the new order 140409001055041679 . Also we will urge our related department to fast the process and send you a confirmation email about delivery as soon as we reship your order(it will takes a few days. Don’t worry about it).
    I hope it will arrive safely this time. Welcome your new ticket if you still have not received the new parcel in3-7 weeks. I am glad to help you to check. Don’t worry about it. We are here to help you.
    Please follow the below step to finish your payment:
    1. please login your DX account
    2. find "my account"--"my orders"
    3. find "complete payment" and click it after your order
    Yours Sincerely,
    Customer Service
    TAJSO
    TAJSO --- ---
    TOM: fuck yeah.. ja mel vcera s postou rozhovor ze kteryho se mi jeste ted jezej chlupy na zadech. Celkem uvazuji ze ten hovor podniknu jeste jednou s tim rozdilem ze ho budu nahravat a nahravku pridam, protoze je to hlava 22. A za sebe (resim tedy odeslani nikoliv prijeti to bohuzel nemohu uplne ovlivnit) uz s ceskou postou nic neposilam.. je to stado neuveritelnejch kretenu a nejsou schopni rucit za svoje sluzby.. jednou z vrcholovejch perlicek toho hovoru bylo kdyz mi pani rekla ze po odeslani se zasilka stave majetkem ceske posty :D
    TOM
    TOM --- ---
    TOM, QUIP: dorazila odpověď:
    Český telekomunikační úřad
    se sídlem Sokolovská 219, Praha 9
    poštovní přihrádka 02
    225 02 Praha 025

    Č. j.: ČTÚ-12 786/2014-620-III. vyř.
    Praha 18. dubna 2014
    Stížnost na nedodání zásilky ze zahraničí

    Vážený pane Xxxxxxxxx,

    k Vašemu podání ze dne 28. 2. 2014, Vám sdělujeme:

    Český telekomunikační úřad (dále též „Úřad“) je zřízený zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (zákon o elektronických komunikacích) a podle tohoto zákona je Úřad pověřen výkonem státní správy v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb v rozsahu stanoveném tímto zákonem a zákonem č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o poštovních službách“).

    Úřad Vaší stížnost na nedodání zásilky z Hong Kongu s podacím číslem RC335129730CN prověřil u České pošty, s. p, o čemž jsme Vás vyrozuměli e-mailem ze dne 17. 3. 2014.

    Z provedeného šetření vyplývá, že zásilka byla pod českým podacím číslem BA915354239VV doručována dne 9. 1. 2014 na adresu uvedenou na poštovní zásilce. Pokus o doručení nebyl podle vyjádření České pošty, s. p. úspěšný, a z tohoto důvodu Vám byla do domovní schránky vložena výzva k vyzvednutí zásilky ve lhůtě 15 dní, a to na ukládací poště 295 01 Mnichovo Hradiště. Dne 21. 1. 2014 byla do Vaší domovní schránky vložena opakovaná výzva k vyzvednutí poštovní zásilky. Protože jste si poštovní zásilku nevyzvedl do 25. 1. 2014, který byl posledním dnem k vyzvednutí zásilky, byla zásilka dne 27. 1. 2014 vrácena zpět odesílateli, kterému byla doručena dne 9. 2. 2014. Úřad v rámci šetření v této věci nezjistil při doručování zásilky s podacím číslem RC335129730CN (na území České republiky doručované pod podacím číslem BA915354239VV) pochybení na straně České pošty, s. p. Ani ze záznamů monitorujících pohyb zásilky na území České republiky, poskytnutých Českou poštou, s. p. nevyplývá, že by došlo k porušení zákonné povinnosti dodávat zásilky v souladu s poštovní smlouvou.

    Ve svém podání uvádíte, že jste výzvu k vyzvednutí zásilky ani opakovanou výzvu k vyzvednutí zásilky neobdržel. V případě, že jste dosud nepodal reklamaci na dodání, doporučujeme Vám tak bezodkladně učinit. Nebudete-li s vyřízením reklamace ze strany České pošty, s. p. souhlasit nebo nebude-li reklamace vyřízena vůbec, máte právo podat u Úřadu námitku proti vyřízení reklamace. Návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace je však třeba podat u Úřadu nejpozději do 1 měsíce od dne doručení vyřízení reklamace nebo od marného uplynutí lhůty pro její vyřízení. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku ve výši 100,- Kč. V rámci řízení o námitce proti vyřízení reklamace by byla v rámci dokazování řešena i otázka, zda Vám výzva k vyzvednutí zásilky byla či nebyla vhozena do domovní schránky. Podrobnější postup pro podání návrhu na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace naleznete na webových stránkách Úřadu. Platí zde to, co Úřad uvedl již v předchozí vzájemné komunikaci, že z důvodu požadavku na předložení podací stvrzenky při uplatňování reklamace, je často vhodnější, pokud reklamaci uplatňuje odesílatel – v tomto případě tedy společnost, od níž jste si zboží objednával.

    V případě nespokojenosti se službami České pošty, s. p. či s jednáním doručovatelů můžete využít i systému podávání stížností v rámci České pošty, s. p., který je blíže upraven na webových stránkách České pošty, s. p. (zde). Jedná se o proces, který běží mimo proces reklamace a, do kterého nemá Úřad pravomoc zasahovat, nicméně může vést k nápravě Vaší situace.

    K dalším bodům Vaší stížnosti uvádíme následující. Vedení sledovacího systému Track&Trace není České poště, s. p. uloženo žádným právním předpisem a z tohoto důvodu nemá Úřad pravomoc ani prostředky prověřovat správnost a přesnost údajů v tomto sledovacím systému obsažených.

    Co se týče Vaší stížnosti týkající se nevyužívání dostupných kontaktních informací k informování adresáta o uložení zásilky, případně o jejím doručování (uvádíte e-mail, telefon), v této záležitosti musíme konstatovat, že informování prostřednictvím e-mailu, případně telefonu před samotným doručováním, je doplňkovou službou, která není součástí každé poštovní služby. Je výlučným obchodním rozhodnutím České pošty, s. p., zda, za jakých podmínek a k jakým službám bude tuto doplňkovou službu nabízet. Úřad nemá zákonné zmocnění tuto povinnost České poště, s. p. uložit. Informace o uložení zásilky a o lhůtě k jejímu vyzvednutí je obsažena ve výzvě k vyzvednutí zásilky a v opakované výzvě k vyzvednutí zásilky.

    S pozdravem
    Ing. Miroslav Charbuský
    ředitel odboru
    kontroly a ochrany spotřebitele
    TAJSO
    TAJSO --- ---
    QUIP: yes :D nicmene.. jsem z toho docela spatnej.. protoze se mi nedari najit reseni.. :/
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    velmi trefne :-D
    QUIP
    QUIP --- ---
    TAJSO: Tohle Ceska Posta sice neumi, ale za to si tam muzes koupit losy, zvejkacky, cokoladu, hracky a donedavna i cigarety. No neber to! :o) To ti royal mail urcite neda.
    TAJSO
    TAJSO --- ---
    VASAX: je ale fascinujici ze tady neni takova postovni sluzba. nasel jsem to na royal mail tam treba maji konfigurator kde si clovek naklika.co posila (jak je to velky, co to vazi) a pak si zvoli dalsi options jako jestli chce tracking, jestli chce proof of delivery a nakonec se to zklalkuluje na nejakejch pet liber v pohode ale zasrana ceska posta tihle neumi pste.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam