• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VASAXDealextreme - laciné gadgety a spousta dalšího z Číny
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    REDSNAKE: resim ted uplne totez a jelikoz jsem uz jednou za dost peněz naletěla prodejci, co me tam podvedl, tak teď fakt nemam problem kašlat na jejich dušování a prosby o to, ať čekám a zavřu dispute.
    QUIP
    QUIP --- ---
    REDSNAKE: Zasilka nedorazila, na poste to musi reklamovat odesilatel, takze nech bezet dispute a pak se do toho vlozi Ali a dostanes penize zpatky. Teda mel bys.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Ahoj, neporadili byste mi s refundem? Je to prkotina za pár dolarů, ale říkám si proč to nechat být...

    Viz obrázek, zboží nedorazilo v časovém limitu, otevřel jsem dispute, prodejce mě požádal jestli se můžu spojit s ČP. Na poštu chodím pravidelně kvůli jinejm zásilkám, tohle tam jednoduše nemám. U ČP musí nedodání zásilky reklamovat odesílatel, nikoliv adresát, takže mu na to prdím a jeho návrh jsem odmítl.

    Teď tam běží nějakej odpočet a pokud to správně chápu a do dvaceti hodin nedospějeme s prodejcem k dohodě, tak to pak řeší aliexpress? Podle trackování zboží opustilo zřejmě čínu a dál už to netrackuje...

    Za případnej tip budu rád, spíš abych věděl i do budoucna.

    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    Tak hlásím, že poté, co jsem otevřela dispute a zadala negativní hodnocení mi bez jakýkoliv komunikace nebo čehokoliv dalšího vrátili peníze, už je mám na účtu
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    WOLFGAR: stejně jako bývají strašně zmatení, když přijmení začína diakritikou a pak zjistí, že v systému je ten balík bez diakritiky a protože řadíme striktně abecedně, tak musí scrollovat
    WOLFGAR
    WOLFGAR --- ---
    QWWERTY: Tak oni kdyz se koukaji do pocitace a je tam vic na stejne jmeno daji ti vetsinou vsechno jenze jak cinani tak sama ceska posta hrozne rada komoli jmena, me se osvedcilo automaticky rikat u okenka postbabe at zkusi vsechny 4-5 obvykle verze. Cinani radi zamenuji jmeno a prijmeni, ceska posta mi zase pravidelne vymenuje W za V a tak dale.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PAKOBYLKA: dobré hodnocení je 99,9 všechno pod 99,8 je riziko.
    mě se zdá ebay lepší než Ali, na Ali už mě taky fakují
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    QUIP: btw obcas se mi osvedcila vyckavaci taktika
    nabizel refund 50% a kdyz jsem na to 2 dny nereagoval, tak radsi vratil plnou castku
    TOM
    TOM --- ---
    PAKOBYLKA: mám za sebou cca 15-20 úspěšných refundů u položek pod půl dolaru ;)
    Vina byla teda prokazatelně u prodejce (podle trackingu nedodal zásilku na poštu). Akorát zrovna klesla koruna, takže jsem pár drobných prodělal při změně kurzu.
    QUIP
    QUIP --- ---
    PAKOBYLKA: ja jsem tam uhadal parkrat plny a nebo aspon polovicni refund u polozek za mene nez $2, kdyz mi to neprislo.

    Na druhou stranu, jednou jsem cekal dlouho na polozku za nejakych $12, neprisla, napsal jsem prodejci, ten napsal, at otevru dispute, ze mi penize bez problemu vrati. Penize vratil v plne vysi a asi 2 tydny na to mi balicek prisel. Tak jsem mu napsal, ze mi to prislo a jak mu ted muzu penize zase poslat - evidentne se jim to nestalo prvne, protoze mi pak poslal odkaz na "falesnou" polozku v hodnote $1 a rekl, at tam naklikam 12 kusu a normalne zaplatim pres Ali. Takze nakonec spokojenost na obou stranach. Ja mel balicek, prodejce penize.
    Takhle to vypada, kdyz je slusnost na obou stranach :)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    díky za rady, založila jsem dispute a negativně ohodnotila. Jen mám teda pocit, že když je hodnota menší než 5 dolarů, což u mě je, tak ten feedback neprojde
    ale aspoň mám lepší pocit, že jsem udělala, co se dalo
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    btw na Poště už asi rezignovali i na kontrolování kolik balíků tam leží na stejný jméno :/
    byl jsem tam včera vyzvednout jeden balík a dneska oznámení, že tam od 18.12 leží druhý (a podle 17track opravdu pořád ještě nevyzvednutý)
    QUIP
    QUIP --- ---
    PAKOBYLKA: Kdyz tam zalozis Dispute, tak to nemuze jen tak odmitnout prodejce, ale urovnani sporu resi AliExpress (coz neni prodejce, ale provozovatel platformy a ten chce hlavne spokojeny zakazniky). Navic ten dispute dela prodejcum negativni hodnoceni a o to oni nestoji. Kdyz neotevres dispute a jen si dopisujes s prodejcem, tak se ti muze vysmivat jak chce.
    TOM
    TOM --- ---
    PAKOBYLKA: přesně tak, napiš pár vět, vyfoť konverzaci (a přilož jako obrázek), dej jednu hvězdu, a až to projde schválením, dej sem odkaz na produkt, ať ten negativní feedback olajkujeme jako relevantní.
    Skoro všichni prodejci na Aliexpressu se negativního hodnocení bojí jako čert kříže.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: muzes dat negativni feedback k objednavce ;)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    TOOMIX: tak o ty peníze nejde, jen trochu nechápu, že si tam všichni hrajou na důležitost hodnocení prodejců a když tomu prodejci něco napíšu, tak mi hodí fakujícího smajlíka místo odpovědi...
    můžu mu alespoň nějak zavařit, stěžovat si na něj někde?
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PAKOBYLKA: ponauceni pro priste, kazdyho z nas to tady aspon jednou vypeklo ;)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    SAKALICEK: aha, takže po těch 60 dnech mám prostě definitivně smůlu a ten prodejce si ze mě akorát na můj dotaz dělá prču? hm, fajn
    SAKALICEK
    SAKALICEK --- ---
    PAKOBYLKA: njn. každopádně tě 60 dní od objednávky/transakce chrání Aliexpress před nepoctivým obchodníkem. vrátí ti peníze nebo prodlouží dobu kdy jsi hájená :)
    PAKOBYLKA
    PAKOBYLKA --- ---
    SAKALICEK: hm, když jsem zjišťovala, jaká je asi tak doba dodání, tak všude psali, že dva měsíce čekáš často. Takže jsem myslela, že nemá cenu plašit, když jsou vánoce atd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam