• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZORB: pohoda? Já nastavil pře asi 4ma rokama termostat a od té doby nemusím dělat vůbec nic :-) Za rok protopím asi 2500Kč a díky levnější sazbě vlastně zaplatím za EE míň než kdybych vůbec netopil. To nepočítám úsporu za revize, kominíky, kotel, komín, a další koniny kolem :-)

    Pokud bych měl řešit topení v domě co by stálo z tohoto hlediska spíše zbourat a postavit znovu, tak jdu jedině do dřeva a topeniště vybavím obrovskou akumulační nádobou. Pak se výhoda uhlí sráží na minimum.

    Ale odstěhovat se nějak na "čerstvý vzduch" do přírody na venkov a topit uhlím to mi nejde vůbec dohromady...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    problem vidim hlavne v uzivatelich. Nekteri skudli a kupuji mizerne uhli a nekteri skudli tim ze kotel dusi. Vtip je v tom ze si tim akorat tak snizi ucinost kotele,nemluve o zanaseni komina a kotle
    ZORB
    ZORB --- ---
    MRDAC_BEDEN: JJ s uhlím je to pohoda, včera sem naložil plnej zásobník a přikládat budu za 8-9 dnů...
    MRDAC_BEDEN
    MRDAC_BEDEN --- ---
    ZORB: jo pravda, beru to podle sebe - drevo si sezenu v metrech (na stojaka mi ho v Liberci bohuzel neprodaj) a uhli kupuju budto Luzicke brikety nebo cerne uhli. Pokud bych koupil nejlevnejsi polskou sracku, bude to urcite levnejsi, ale budu vyrabet zlutej smrad.

    V mojem pripade je tedy cena podobna, ale pohodli je vetsi s uhlim. Na hovno je mnozstvi popela a vice prachu (jak z popela, tak z uhli pri nabirani do uhlaku)
    ZORB
    ZORB --- ---
    ZATAMOKO: To je jeden z duvodu, proc chci prejit na pelety. Pekne s tim pohnojit a taky neco slepickam.
    ZORB
    ZORB --- ---
    MRDAC_BEDEN: Pokud nemáš někoho kdo Ti prodá dřevo levněji, tak to levněji než uhlí nevyjde. Jasný, že když seženeš metrový dřevo a pořeš a naštípáš, tak je ta cena jinde.
    ZORB
    ZORB --- ---
    CUKI: Tady je tabulka orientacni vyhrevnosti :http://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/11-vyhrevnosti-paliv ja ted pred sezonou platil 286,- Kč za metrák a mám to HU most tříděný.
    Jak píšeš stačí jeden komín a padne mlha... Ale je nutný dodat že se to rapidně lepší. Pamatuju si jakou malej kluk, že u babičky v Jablonci to bylo v zimě dost tristní - žlutá mlha....
    MRDAC_BEDEN
    MRDAC_BEDEN --- ---
    CUKI: cena je velmi podobna, resp. drevo je vetsinou levnejsi, ale rozdil je v tom kolik tepla vyrobis na plnej kotel. jinak receno - nemusis chodit tak casto prikladat.
    Pokud mas starsi, energeticky narocnejsi barak, je to temer klicovy parametr.
    Pokud mas pasivni barak, tak te nesere jednou za pul dne prihodit poleno.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZORB: a pro zajímavost nemáš nějaký srovnání kolik stojí uhlí co kupuješ, jakou má výhřevnost,...
    Možná že neumím hledat, ale jen jsem si cvičně zkusil najít kolik stojí to uhlí a kolik dřevo, protože ty lidi co na vesnicích topěj za každou cenu uhlím bych nejradši vyvraždil. Teď jsem byl na jedné konzultaci v Tetíně a jeden domek dokázal to co ani celý obrovský Beroun pod ním...

    Jiná věc je pokud jsou ty kotle na to dělaný, ale 90% lidí to uhlí háže stejně do normálních kamen, přitom mi to vychází že cena je cca stejná :-(
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    ZORB: já třeba popel z toho dřeva používám na zahradě jako minerální hnojivo a slepicích do popeliště :)
    ZORB
    ZORB --- ---
    CUKI: Já sem dlouho srovnával čím topit a nakonec mi uhlí v automatu vyšlo nejlevněji. Ale příští sezónu přepnu na pelety a na dřevo v lokálních kamnech. Z komína sice v 99,5% jde horkejch vzduch a nějakej ten plyn - je to čirý. Nicméně to zanaseni kotle=cisteni, mour vsude, dost popela oproti drevu to je peklo...
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: beru od místního lesáka za 800 Kč/prmr v metrových polenech (poctivě skládáno), je to vč. dopravy a složení kam si řeknu. Takže to je cca 19 kubíků, reálně protopíme 12-15 a ten zbytek se různě zdělá během roku na ohně apod.
    Je to směs smrk, borovice, olše a bříza. Občas mi doveze i buk, ale ten je dražší (1100 Kč/prmr myslim)
    Vloni jsem si zrychtoval loket a na nějaký velký dřevařský výkony to teď není, jinak jsem měl samotěžbu za 100-200 Kč/plm podle náročnosti.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: kolik toho dřeva za těch 15k je?
    zrovna jsem teď nedávno s někým řešil proč topí uhlím, co jsem tak orientačně počítal tak cena je dost podobná... Ale to svinstvo...
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: jj, souhlas a rozhodne to nebudu delat do extremu. Roční náklady na topení mám do 15k (dřevo) a to máme profukující okna s jednosklem, nezateplený strop, v kuchyni táhne škvírama v podlaze ze sklepa apod. lahůdky :D
    Letos ještě pořešíme tyhle tři věci a uvidíme, jakej bude to bude mít efekt.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: tak pokud ji potřebuješ využít jinak tak ano, ale jinak tě zobytnit tu stodolu přijde mnohem levněji s mnohem lepším výsledkem, než tu starou chalupu.

    Ano komplexní návrh je třeba. Ono je sice hezké že víš jak vyřešit izolaci stěn, ale do té doby dokud nezjistíš, jak to rozumě vyřešit celé, včetně tech. detailů, tak je to na nic. Staré chalupy mají nízké stropy a zpravidla žádnou izolaci v podlaze (ani proti vodě) a to je pak jednodušší a levnější to udělat celé znovu :-(
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: nn, na stodolu ne, ale na chalupu, resp. to přízemní 3+kk, které obýváme (trochu se změnil pohled na věc a využití té stodoly).
    Dělal jsem si hrubý výpočet na tzb-info a vyšlo mi, že při 20cm vaty 0.035 by R bylo 6.15 (obvodové zdi).
    Ale to chce komplexní návrh, samotné stěny nicmoc nevyřeší.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: myslíš na tu stodolu? Pokud není stěna rovná tak není potřeba zacpat tu mezeru z důvodu nějaké stavební fyziky, ale je potřeba udělat rovnou oporu pro tu vatu v tom roštu, aby držela tvar. Tedy v tomto případe rozteče co nejmenší a vatu s co největší hustotou. Ideálně 60Kg/m3 a víc a taky co největší šířku izolantu...
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: jasny, diky.
    Ještě dotaz: Vata se pak vkládá do roštu tak, že se dotýká zdi, nebo tam má zůstat mezera?
    Jde mi o kamennou zeď, která není úplně rovná, tak jestli je potřeba tu vatu přímáčknout, nebo dát třeba "vyrovnávací" vrstvu z mekčí vaty, která se pak přimáčkne tou deskovou?
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZATAMOKO: když dáš latě-trámy jen jedny nebude to krýt liniový TM. Musí být rošt vytvořený ze dvou vrstev.
    Pak už budou TM jen bodové a ty se při rozumných proporcích k-ce "vsáknou". Tedy nebudou mít tak markantní vliv na vnitřní povrchovou teplotu. Nejlepší je udělat ty rošty 3. Ale nejlepší poměr cena/užitek bude u té druhé varianty.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    CUKI: jak myslíš "Tak pak tu fasádu tou vatou do roštů (alespoň 2)."?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam