• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    Vytápění všeho druhu. Pochlubte se, sdílejte zkušenosti, recenzujte dodavatele...
    rozbalit záhlaví
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    IV0: Tlakuju celou dobu na 1 - 1,1. od roku 96 to drželo, teď poslední 2-3 roky to zlobí.
    Ten pojišťovák jsem taky měnil tak 2-3 roky zpět. No ještě to projdu.
    IV0
    IV0 --- ---
    COWBOY: Kromě rad níže (začni expanskou, tzn. vypustit vodu, nafouknout na předepsaný tlak, tzn. minimální tlak kotle + 0,1 krát výška systému v metrech + 0,1 krát objem vody v systému v m3 + cca 0,2), napustit vodu na minimální tlak kotle + 0,1 krát výška systému v metrech), bych ještě doporučil normálně vizuálně projít všechny spoje, tekoucí spoj je vlhký nebo má jinou barvu (od unikající vody, která se na teplé trubce odpaří) a opravit nebo utáhnout.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    COWBOY: pojišťovákem? máš v expanzce vzduch? pokud je expanzka bez vzduchu, tak ti nemá jak vyrovnávat tlak, čili napustíš vodu, ta se ohřeje, zvětší objem čili tlak v systému, vyprská pojišťovák a jak to zchládne, tak tlak klesne, protože ho nemá co dorovnat. a tak pořád dokola.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    COWBOY: Pokud nemas nekde mokrou zed, tak mrkni na pojistak u kotle, casem radi zacinaji protykat.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    Zdravím zdejší odborníky. Topná sezóna je v plném proudu, tak se ozval kotel. Mám https://www.geminox.cz/...nych-aplikaci/kondenzacni-kotel-thrs-jednookruhovy/solo/thrs-50-s469099765 a poslední dobou se u něj projevuje taková divná "porucha". Klesá tlak v systému a kotel samozřejmě vypne. Servisák mi doporučuje výměnu kotle, ale já mám obavu, jestli to opravdu je kotlem. Protože celé léto (to vyrábí TUV) běží bez problému, ale když přepnu na topení, tak začne tohle trápení. Takže cca jednou týdně dopouštím vodu. Únik vody jsem nikde nezaznamenal. Napadá vás, jak případně zjistit, kudy ta voda mizí?
    Díky
    ZORB
    ZORB --- ---
    CUKI: Bavime se o plastovejch eurooknech?
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    VITI:Já mám rovný úseky 2cm mirelon, ohyby, armatura atd omotaný spoustou plstěnýho pásu.
    okruh nádrží ještě obalenej hliníkovou parotěskou a omotanej hliníkovou páskou.


    GOR
    GOR --- ---
    VITI: Dával jsem Tubex a kolena jsem motal plstenym pasem. Jen bacha, abys nekde nemel saknouci spoj, kdyz ho necim prikrejes, je to bleskova cesta k prohniti na sracku behem 2-3 let (pokud nemas Cu)
    VITI
    VITI --- ---
    BOREC: i na topeni, ale je pravda, ze nezvlada vic nez 90 stupnu, takze u klasickeho stareho kotle, kde to obcas muze ujet nahoru, bude zivotnost kratka ;-)
    Trubice MIRELON PRO, vnitřní průměr 6 mm | mirelon.com
    http://www.mirelon.com/cz/trubice-mirelon-pro-vnitrni-prumer-6-mm-i000001.html?p=280
    BOREC
    BOREC --- ---
    VITI: miralon je na vodu
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    VITI: Já tam mám tubolit, to je nějaký pěnový návlek. hodně to pomohlo.
    VITI
    VITI --- ---
    Cim izolovat trubky od kotle ve sklepe?
    Staci obyc Mirelon (asi nejlevnejsi varianta) nebo je lepsi pouzit nejaka pouzdra z vaty? (nebo vatove pasy)
    Zajimavy clanek je zde: http://www.topin.cz/clanky/tepelne-izolace-potrubi-v-nevytapenych-prostorech-1-cast-detail-1246
    SNOWING
    SNOWING --- ---
    Ahoj, sháním někoho kdo by mi pomohl vymyslet ekonomický a ekologický systém vytápění starší vilky na Sázavě. Není tam přívod plynu ale dva roky starý kotel na tuhá paliva - kusové dřevo. Zároven je tam samostatný komín pro stávající krb-bez vložky. Dům jsem koupila nedávno a nemám finance na stavební úpravy a ráda bych to řešila pro stav budoucí a ne stávající. Obvolala jsem nějaké projektanty a nebyli mi schopni vyjít vstříc. Dům je neobývaný takže bych nerada aby mi tam někdo nadimenzoval přehnaný počet radiátorů který pro mě bude výhledově (cca rok, dva zbytečný) akorát mi na tom vážně vázne rekonstrukce. Nechci zůstat napospas topenáři kterej mi jen odřežeje stávající radiatory. Jde mi o navržení principu jelikož podle mé zkušenosti jsou profesanti napojení na různé firmy a cpou mi jejich systém.Díky
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: a já si celou dobu myslel, že za tou skvirou je pěna. No nic. Neboj máš pravdu CUKI, nemusíš reagovat.

    Jinak dříve se často vetralo a mnohde se tak ještě větrá, dlouhé větrání studeného vzduchu, místo krátké větrání nahrateho vzduchu.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ZORB: orosení může nastat jen při dosažení rosného bodu, což u tohoto případu nenastane, protože směrem ven dramaticky klesá vlhkost vzduchu. Kondenzovat může jen tam kde má nějakou překážku, což díra nepředstavuje a proudí tam vlivem rozdílu teplot vzduch.
    Kdyby to bylo tak jak píšeš, paneláky by se kapitalismu nikdy nedožili :-)

    LINKOS: Nevím jaké moudra nosila tvá babička (bez urážky) Ale dřív, co já vím, se větralo taky průvanem (v rámci možností malých stavebních otvorů).
    Ta mikroventilace a podobné nesmysly jsou výmysl dneška. V Praze na Jižnáku když se jim začala tvořit plíseň v nově zaizolovaných domech na počátku EPS boomu, tak přišla stavební firma a na férovku do těch oken nechala navrtat díry. První okna neměli možnost mikroventilace.
    ZORB
    ZORB --- ---
    Tvl. jakákoliv mezera okolo okna, znamená v zimě, že se Ti bude rosit, páč tam bude nejstudenejší bod... Stalo se mi to jak v paneláku, tak v našem současném starém domě. Nedokážu si představit, jaká by tam musela bejt díra, aby tím odešla přebytečná vlhkost ven...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: konstantní teplota rozhodně není něco s čím se dá v takovém případě počítat. Větrání není jen o diletanskych firmách, je to základní předpoklad pokud chceš mít dům kterýmu netahne okny a dneska to je problém protože většina se snaží větrat jak před padesáti lety, podle moudrosti svých babiček.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Krom poslední věty je to zatím tvůj první příspěvek k tématu se kterým mohu souhlasit. U fungujícího domu by ale neměl být rozdíl kdy větráš, protože mi přijde přirozené mít trvale stejnou teplotu.
    Poslední větu takhle od boku vystřelit nemohu na to mi chybí mnoho informací. Větrání tomu sice pomůže a řada diletanských stavebních firem se na to odkazuje, ale chyba je většinou jinde. Nejhorší kombinace bývá zaizolovat nevhodně stavbu bez kvalitní vodorovné hydroizolace. To pak ta výměna oken je velmi drastický počin.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Já nemám problém s vlhkostí a větrám okny. Nečteš z mých příspěvků snad, že bych doporučoval takto větrat? Nebo ano? Pak máš problém s elementárním pochopením psaného textu.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Kdyby to teda někoho zajímalo, tak správně to je to mít co nejlépe utesněné a větrat zásadně když je vzduch nahřátý a unese více vlhkosti.
    Přesně opačně jak jsou lidi mnohdy naučení otevřít okno na dlouho ráno, než se zatopi.
    Celý problém bude nejspíš ve špatném větrání
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: jasně jen si vetrej prez pur penou vyplněnou mezeru :-D
    Ty jsi fakt tydyt
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam