• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přístup odmítnut.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KACHNIKVytápění rodinných domů
    CUKI
    CUKI --- ---
    YANKEEE: Je to jedno, jen ty nejvyšší body musí jít odvzdušnit.
    BOREC
    BOREC --- ---
    QUIP: je to asi jedno. To kotlove čerpadlo si s tím poradí
    QUIP
    QUIP --- ---
    YANKEEE: Nereknu ti, jestli je to tak spravne, ale muzu ti rict, ze to s kotlem vys nez radiatory a s trubkama u stropu funguje u nas v byte uz nejakych 30 let. Tedy v prvni mistnosti vedou trubky u stropu, v dalsi uz u podlahy. A bylo to tak vlastne i driv, nez se kotel na uhli predelal na plynovy kotel. Akorat ten na uhli byl v jine casti mistnosti a samozrejme ne u stropu, ale na zemi. Ovsem trubky taky vedly u stropu. Odvzdusneni je v nejvyssim bode resene takovou malou "bankou", ze ktere pak vede trubka s ventilem dolu, jeho povolenim se da vypoustet vzduch z toho nejvyssiho mista. Ale to se tu myslim X let nedelalo. Odvzdusnuje se jen na radiatorech, ktere se casem zaplnuji vzduchem.
    YANKEEE
    YANKEEE --- ---
    Zdar. ačkoli to není rodinný dům, mám dotaz na vedení rozvodů a tady mi přijde nejvhodnější, kde se zeptat. kdyžtak mě odkažte na vhodnější místo...
    Vymýšlím rozvody na etážového teplovodního vedení v bytě s vlastním kotlem.
    Kotel bude umístěn na záchodě pod celkem vysokým stropem. Musí být v bytě rozvody tepla k radiátorům vedený u země kvůli cirkulaci teplá/studená a kvůli odvzdušnění? Nebo se systému pomáhá čerpadlem a proto už je pak to jedno a můžou být horizontální trubky vedený pod stropem a pak dolů k radiátorům? A když to bude vedené pod stropem, jak se řeší odvzdušnění?
    Bude to vedení pod stropem fungovat nebo musí musí bezpodmínečně k zemi? V tom případě nevadí, že kotel bude uložen výše než radiátory?
    díky za odpověď.
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    JAKUBMOKRIS: držim ti palce v tomto počínání - je to zajímavej obor, kde dostaneš spoustu zaručenejch informací, který spolu nebudou korespondovat nebo půjdou zcela proti sobě. Good luck a klidně se poděl ;)
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    AQUALOCO: No v úterý má přijít nějakej odborník, tak uvidíme. Ale taky začínám pomalu fandit tomu plynu. Barák stojí kousek od Čáslavi. Ještě jsme na tom trochu zvláštně s radonem, ale to je na jiné povídání...
    AQUALOCO
    AQUALOCO --- ---
    JAKUBMOKRIS: zdravim, TČ vynech, jeho účinnost 3 braná při +10°C myslim hovoří za vše. Pokud máš plyn (+ radiátory), jdi do něj. Alternativou je iontová kotelna (v případě instalace radiátorů a pokud jde o rekonstrukci), ale o tom případně v poště. Kde stojí ten dům?
    ROSTA6
    ROSTA6 --- ---
    Ještě k tomu eq3-max!, vzal jsem do najmu jednotku kde je výměník ale developer se vykašlal na jeho řízení. Tzm nechal tam servo ale jeho kabel zasadroval do zdi jako ze nic. Majitelce jsem volal ze termostat nejede tak přijela v novém MB ML a dovezla mi AA baterky. Když jsem ji ukazoval kabel ze serva tak porad mávala baterkami. Nakonec jsem tam namontovat eq3-max! servo do výměníku, termostat na prodejnu a ethernet bránu za cca 3k dohromady a jsem na 1/4 nákladu za teplo předchozího nájemce. Bonus je ze to v létě netopí. A nejvíce mě pobavil servisní technik co tam poslala majitelka když mi říkal jsem měl špatně nastaveny termostat s ze oprava je za 1,5K a ja před nim začal mávat kabelem ze serva. Chvilku dělal ze neví co to je a pak ze musí na jinou zakázku a ze to doresime jindy ....
    ROSTA6
    ROSTA6 --- ---
    Obecně bych řekl ze jakákoliv varianta termostatu s Internetem a komunikující hlavici na topeni je super. Měl jsem eq-3 max! v bytě a aktuálně jsem to dal do kanceláře a vzal netatmo(pres malinu to šlo hodit do HomeKitu a hloupé to nebylo, naopak věci jako snímač okna, hlavní termostat pro celou místnost nebo centrální HW tlačítko u dveří, ale netatmo má více fancy appku a eq-3 servo bylo už dost hlučné) Do 3 bytu co mám na nájem jsem už pak dal automaticky netatmo. Jako je to drahé ale funguje to paradne. Netatmo servo téměř nejde slyšet a baterky vydrží dlouho. V bytech jsem dělal GO a u topeni mám cat7 + 230v ale nic rozumného jsem na trhu nenašel. Návratnost je tak 1-3 roky, ale hlavní je tepelný komfort. Chvilku trvá než to člověk doladí ale opravdu to za to stojí.
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    ALTOR: No to budu. Celý to chci řídit přes iPad.
    ALTOR
    ALTOR --- ---
    JAKUBMOKRIS: Tepelny hlavice honeywell + plynovej kotel u mne. Spokojenost, predevsim pokud topis rozdilne v ruznych mistnostech
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    BOREC: Zvážím, děkuji.
    BOREC
    BOREC --- ---
    JAKUBMOKRIS: a teď máš starý litinový ty velký tělesa? Pokud ano a dál bys tam pl. Kotel doporučuji ponechat ty litinový. Mají velký objem vody a to si pak bude systém mlaskat.
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    BOREC: Jj, mám radiátory. Společně s kotlem by se řešila i výměna radiátorů.
    BOREC
    BOREC --- ---
    JAKUBMOKRIS: nedokážu říct záleží na tepelné ztrátě domu a teplotním spadu na kterej pojedeš. Máš tam předpokládám radiátory...
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    BOREC: A srovnání ekonomiky provozu plyn/pelety?
    BOREC
    BOREC --- ---
    JAKUBMOKRIS: pokud máš plyn v baráku ber kondenzační kotel na plyn imho stále lepší než pelety. Ale samo je to věc názoru.
    BOREC
    BOREC --- ---
    Plus tepelko ti snižuje sazbu za elektriku
    BOREC
    BOREC --- ---
    JAKUBMOKRIS: s peletama je jebani jsi závislej na dodavateli a podle mě je ten stroj podobne drahej pokud tam je podavač jako tepelko vzduch voda
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    TANTRAMAN: Proč podřezávat barák? S vlhkostí problém nemám. Tepelné čerpadlo je drahé. Na to teď nemám. Varianty jsou pelety nebo plyn.
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    JAKUBMOKRIS: Stojí 2x víc než ořech 2.
    Co barák podřezat? Už to nebudeš řešit nikdy v budoucnu.

    Tepelné čerpadlo je nejlepší.
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    BOREC: Moc drahý. Proč pelety ne?
    BOREC
    BOREC --- ---
    JAKUBMOKRIS: na pelety se vyprdni. Co tepelné čerpadlo?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    JAKUBMOKRIS: mě se můžeš ptát na uhelný Benekov. (možná stejné jako pelety)
    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    Řeším vytápění 160 let starého baráku. Chystáme rekonstrukci, ale ta nebude zahrnovat izolace. Zdi máme tlusté někde 90, někde 70 cm a tvoří je opuka. Nečekaně si dům docela solidně drží teplo a není problém ho vytopit uhlím. Ještě tuto nebo příští sezonu chci vyměnit kotel a dát namísto něj buď plynový nebo peletový, přičemž zatím asi vítězí ten peletový.
    Ale co vyloženě chci - v rámci rekonstrukce se chystám domácnost pochytřit. Tzn. chytré termostatické hlavice a podobně. A předpokládám, že i ten kotel by se mohl nějak na dálku aktivovat/zapálit, aby začal hřát. Proto sháním zkušenosti a ocením, když mě někdo případně nasměruje správným směrem, případně se podělí, jak to má udělaný on. Poradit si nechám i stran značky kotle a všeho kolem.
    GOR
    GOR --- ---
    LINKOS: Tak v patre teoreticky nemusis nijak zvlast resit tepelnou izolaci, ale nevim, jaky by byly tepelny pomery dole, kdyby tam izolace nebyla. Osobne si teda myslim, ze to strasne zalezi na tom, jaky mas stropy. I kdyz teda izolaci zanedbas, tak hadice a minimalni vrstva betonu/anhydritu a nejaka krytina je min. 6 cm.
    Pokud mas vysokoteplotni zdroj tepla, budes potrebovat rozdelovac se smesovacem (ma vlastni cerpadlo).

    Z moji zkusenosti je dobre ponechat alespon nejake radiatory. Podlahovka ma oproti radiatorum precijen setrvacnost, takze potom na jare, kdyz hodne kolisaji teploty, nejde podlahovka uridit tak, aby bylo dosazeno nejakeho tepelneho komfortu, protoze zmeny jsou rychlejsi nez jake dovoluji casove konstanty podlahy...
    Takze my na jare postupne ubirame na teplote a pri kratkych ochlazenich pritopime radiatorem.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: I v patře je namístě dát nějakou izolaci. Sice netopíš pánu bohu do oken, ale můžeš tím narušit chod cirkulace vzduchu v místnosti na které radiátory fungují.

    QNEDLEEQ: Tomu bych moc nevěřil. Uhlíkové odporové dráhy jsou v elektrotechnice obecně dost náchylné na mechanické poškození. Koukal jsem na to pod plovoučku bych si to tedy nedal. Do toho potěru možná ok, ale pak mi přijde nesmysl za to platit takovou cenu (1500Kč/m2). Druhá věc je že ti musí sedět daný topný výkon na m2, který je dost vysoký i u nezaizolované stavby, předpokládám že mají jen jeden 150W/m2, u novostavby ti stačí tak 20W/m2. U starších špatně zaizolovaných staveb tak 50W/m2, ale tam kde potřebuješ 150W/m2 je vhodné přemýšlet o jiném druhu vytápění.

    Co je kuriozní tak ta ryze česká firma uvádí životnost 30l, ale na trhu je pouze několik málo let. A ryze český výrobek jak hlásají má certifikaci: https://www.uhlikovefolie.cz/img/certificates/LARX_UHLIKOVEFOLIE.CZ-certifikat.png
    v Korei pod jiným jménem :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Řeším teď modernizaci topení a zvažuju, že bych v patře dal podlahovku, zatímco v přízemí by zůstaly radiátory. Rozumím, že by se nahoře musela voda míchat aby byl nizkoteplotni okruh. Má tahle kombinace ještě nějaké úskalí? Dále, jaká je minimální skladba, kolega mluvil o radu centimetrů.
    SNUPAK
    SNUPAK --- ---
    Neznáte nějakou diskusi na téma krbová kamna Jotul / Morso? Rozhoduji se co koupit a rád bych osobní zkušenosti. Morso mají terciální spalování což mě láká, ale slyšel jsem i že to zas tak nefunguje a že Jotul jsou lepší. Je to investice ke 30 tisícům a jen tak zkoušet se mi to nechce. Může být i v angličtině.
    R6ANDREW
    R6ANDREW --- ---
    Zdaryk. Netuší tu někdo, jak setrne rozebrat vamberecka kamna na kachle, aby se daly zase použít? Drží to jak helvetská víra a rozmlatit to nechci..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam