poradíte mi prosím někdo? jsem z toho zoufalá, doufala jsem tak nějak že to vyřeší někdo místo mě (jsme dva prodávající, právní stránku řeší právníci kupujících). najdu někde nějaký dobrý a jednoduchý seznam úkonů, které je potřeba postupně udělat, když prodáváme nemovitosti zatíženou hypotékou?
máme kupní smlouvu a smlouvu o advokátní úschově. peníze jsou u advokáta, první část peněz má jít bance, zbylé finance se po zapsání práv na katastru má uvolnit dvěma prodávajícím na poloviny. částka, která se má do banky poslat, se brala z bankou vydaného vyčíslení aktuální výše úvěru k určitému dni, který bude asi za dva týdny. podali jsme návrh na zápis na katastr a tam uběhla 20denní plomba, teď už je po ní. tak říkám právníkovi, že teď má poslat peníze na ten úvěr do banky, a tím pádem můžeme splatit hypotéku a požádat banku o dokument, kterej dáme na katastr, aby se zapsala nová majitelka. a on mi tvrdí, že NEJDŘÍV chce potvrzení na katastru a až pak pošle prachy do banky.
mohl by mi někdo vysvětlit, co teď máme dělat? je potřeba tam po prvním návrhu, se kterým šla kupní smlouva (jednou nám to po té plombě vrátili kvůli chybě ve smlouvě, řešíme to už od listopadu), dávat na katastr něco dalšího, předtím než se splatí hypotéka?