• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      OTZ: Tak nemůže tě omezovat něco, co neznáš… ;)
      OTZ
      OTZ --- ---
      BENKI: mě nic neomezuje, to co nepotřebuju se prostě neučím. a nějakej automatickej skladatel mě nezajímá, nechci hudbu dělat tak, že si párkrát kliknu a ono to za mě ty harmonie dopočitá, radši si s tím hraju sám a každej nástroj si ladím sám (max. s využitím arpegiatoru). původní otázka byla totiž ta, kde (při používání těhle vychytávek) bude potom autorem člověk a kde už stroj.

      to, že jsou daný nějaký standartní frekvence a jejich poměry, a lidi jsou na ně od malička zvyknutý, neznamená, že je musím/e používat i nadále. tím se ta hudba nikam moc neposune, GHS still rules :)

      tzv. absolutní sluch je jenom to, že člověk má ty standartní frekvence a jejich poměry dobře uložený v paměti, nic víc.

      ovšem na druhou stranu, pokud standartní frekvence a jejich poměry nepoužíváš, nikdo tvojí hudbu neposlouchá, protože jí nerozumí a čemu nerozumí, to ho nezajímá. stejně jako kdybys tu mluvil třeba mongolsky..takže trochu se, bohužel, přizpůsobit musíš.

      skvělá originální muzika vypadá všelijak, i když se těch standartů drží, ale určitě nepoužívá tyhle zlepšováky (nebo jestli jo, tak kreativním způsobem), je to poctivá lidská práce, ne strojová a unifikovaná. je originální a signifikantní. třeba amon tobin (samozřejmě, některý standartní noty taky používá).

      se vzděláním jsem na tom tak, jak potřebuju.
      BENKI
      BENKI --- ---
      OTZ: ruchy a hluky zrovna dostanou v hudbě dost jinej rozměr, když nejsou tónicky mimo ;-) ...

      Hele, které tvé teoretické znalosti tě při tvorbě omezujou? ;-) Tomu tvýmu pankáčskýmu přesvědčení nějak pořád nemůžu přijit na kloub... Jak podle tebe vypadá ta skvělá originální muzika, která by byla teoretickým vzděláním autora zcela pošpiněna? :-)

      Btw, jak jsi na tom vlastně s teoretickým hudebním vzděláním ty? Mám pocit, že "odsuzuješ" něco, co sám vůbec neznáš... asi stejně, jako jsem kdysi já "odsuzoval" elektronickou muziku, protože mi přišlo, že lidi, co jí tvořej na počítači místo aby hráli na nástroje "podváděj", že je to jednodušší... ale ouha, ono to jen přináší nové možnosti... s teorií to vidím dost podobně ;-)
      OTZ
      OTZ --- ---
      zkracene: nemusis znat ani notu, abys mohl delat hudbu.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      hudba byla vždycky o možnostech technologií ....praxí přece získáváš i teoretický znalosti, takže těžko může teorie škodit praxi, to spíš špatnej výklad teorie škodí praxi . docela by mě zajímalo co myslíš těma znalostma bez kterejch se dá dobře dělat ... pak bych možná pochopil proč zmiňuješ, že ruch neni tón a že si můžeš vytvořit vlastní stupnici, mimochodem mezi stupnicí a tóninou je velkej rozdíl , hluk a ruch je totéž ...chápu že si nechceš usnadnit práci tim programem, to vlastně ani nejde bez určitejch teoretickejch znalostí
      OTZ
      OTZ --- ---
      TRIBASS: si jí označ jak chceš. teď na to prostě nemám čas ani mě to nezajímá, nepotřebuju to, mám vlastní přístup a dělám si to radši po svým. příliš mnoho teorie je na škodu praxi, takže tak.

      elektronická hudba je o možnostech technologií, a věř tomu, že se dá dobře dělat i bez těchto znalostí. například ruchy a hluky jsou zpravidla mimo tóniny. stupnici si můžeš vytvořit vlastní. usnadňovat práci si nepotřebuju a nechci.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      OTZ:nemáš čas jo...ty máš jasno co? :)... respektuju lidi co si hájej svůj názor,ale nezlob se na mě , tuhle tvou odpověd nemůžu označit jinak než jako ignorantskou
      OTZ
      OTZ --- ---
      TRIBASS: no to říkáš ty..já na demoverze nemam čas :D
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      OTZ: ten program je kompoziční nástoj kterej má usnadnit práci, nevydá za tebe album ani nesloží track a pokud nevíš nic o diatonice a chromatice tak v něm toho moc ani sám neuděláš. hledat nové souvyslosti aniž by si znal ty starý to pude dost těžko. tradiční postupy jsou hlavně jako cvičení pro osvojení si práce s harm. materialem, mají naučit harmonicky myšlet a diky tomu pak získat opravdovou tvůrčí svobodu , tak otevři svou mysl zahoď předsudky stáhni demoverzi. Zjistíš, že to ještě chvilku potrvá, než to za nás převezme počítač :)
      OTZ
      OTZ --- ---
      no však.. :)
      SANTHOS
      SANTHOS --- ---
      OTZ: to že znáš pravidla silničního provozu neznamená že musíš jet max 130 po dálnici - prostě znát hudební teorii neznamená, že se jí musíš držet, spíš naopak máš ten přehled a víš kdy jsi v cajku a kdy naopak porušuješ nějaký pravidla. Alespoň se pak můžeš připravit na vlnu kritiky, protože vždycky když porušuješ pravidla tak se nějaká najde :)
      OTZ
      OTZ --- ---
      LIQUID_SOUND: jako asi jo (nevim, necetl jsem je a neridim se jima moc), ale urcite ne se toho drzet jak ho*no kosile, to potom clovek nicmoc svobodnyho nevytvori
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      Já myslim že je nejlepší x-krát pročíst aspoň prvních sto stránek hudební teorie. Ty věci fungujou a jsou pochopitelně dávno vymyšlený. Je nesmysl vynalézat znova. Na to je život moc krátkej.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      ja bych rekl ze kazdy at si zvoli vlastni cestu...
      OTZ
      OTZ --- ---
      ..ani zadny livkari a nakonec ani skladatele a muzikanti. Fuj.. Nez slepe kopirovat a lestit tradicni postupy je snad uzitecnejsi otevrit svoji mysl a hledat "nove" souvislosti.
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      OTZ: jj :) takovy synth synthu :) kdyby to pak nekdo rozvijel, tak by nebyli potreba djs :)))
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      BENKI: souhlas. nejaky nahodny akordovy posloupnosti muzou nakopnout.
      OTZ
      OTZ --- ---
      to by pak ve vytahu nemusel bejt jenom reprak, ale rovnou cela samohrajka generujici hudbu donekonecna:)
      BENKI
      BENKI --- ---
      IRAVEN: to asi jo, ... celkove to muze byt asi pri komponovani docela uzitecna pomucka, jen to chce asi pak vzit napady, kompozici a zacit znovu od nuly ;-)
      IRAVEN
      IRAVEN --- ---
      Já bych to úplně nezatracoval, tyhle algoritmický hračky mohou být užitečné třeba při generování nějakého ambientního doprovodu do čekáren, letišť, obchoďáků, apod... :)
      BENKI
      BENKI --- ---
      ale jako výukovej nástroj to musí bejt skvělý...
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam