• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    OTZ
    OTZ --- ---
    ANDY_WARHOL: no twl, je tim popsana realita stejne tak jako pismenama a jinyma znakama. cela se do nich jaksi zdaleka nevejde (teda mozna do nejakych komplexnich matematickych formulaci, ale tem taky nerozumi kazdy..).

    mozna narazis na tu logaritmicnost a kvadratickou funkci, ergo fraktalovitost. to budiz:)

    s tou posledni vetou bych i trochu souhlasil, ale opomnel jsi druhou pulku veci - totiz ze s ni (hudbou) taky muzes vytvaret realitu/pribehy vlastni. stejne jako pismo a rec slouzily puvodne k popisu reality, ale potom taky k vypraveni vlastnich pribehu.
    M0R
    M0R --- ---
    jako v kazdy hudbe

    ale proste si myslim, ze obzvlast v el. hudbe jde o spoustu dalsich veci
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    zvladnuti teorie z tebe creatora neudela
    ale z cloveka napaditeho udela creatora
    M0R
    M0R --- ---
    cimz chci rict, ze zvladnuti hudebni teorie muze cloveku dat jistej naskok, ale neni to samospasitelny
    M0R
    M0R --- ---
    ANDY_WARHOL: no tak jasne...taky clovek s dobrym hudebnim sluchem dokaze na spravny harmonie v ramci svoji kultury prijit do velky miry sam (samozrejme je to nejdriv pokus-omyl, ale s praxi se to lepsi)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    M0R: tech stupnic je omezeny mnozstvi, a ano nektere nezneji stredoevropanovi libozvucne, ale
    zas si vem lidi, kteri to vnimaji od narozeni a ti nemuzou byt ovlivneni kulturne, treba takovy mozart.
    M0R
    M0R --- ---
    ale zase neexistuje jenom chromaticka a jiny evropsky stupnice, je jeste taky zbytek sveta...hudebni teorie je vicemene regionalni zalezitost - videl jsem video, kde tusim ze iracka nebo nejaka jina perska/arabska vojenska kapela hrala ceskou hymnu, a znelo to hrozne falesne ne proto, ze by neumeli hrat, ale proste neznali nase stupnice
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    podle me je pohled na to, ze toniny jsou nejaky umely nauceny veci, dost zcestnej
    ty toniny nevznikly jako umely konstrukt, ale je tim popsana realita. hudebni teorie neni vymysleni kola, ale popis reality hudby za staleti.
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    I ruchy a hluky je potreba mit v tonine a srovnavat si je.. Protoze abych pak detunoval kazdej ton co mi leze jak z hw tak sw synthu (ktery jsou klasicky ladeny) by me asi jeblo :D
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    OTZ: Tak nemůže tě omezovat něco, co neznáš… ;)
    OTZ
    OTZ --- ---
    BENKI: mě nic neomezuje, to co nepotřebuju se prostě neučím. a nějakej automatickej skladatel mě nezajímá, nechci hudbu dělat tak, že si párkrát kliknu a ono to za mě ty harmonie dopočitá, radši si s tím hraju sám a každej nástroj si ladím sám (max. s využitím arpegiatoru). původní otázka byla totiž ta, kde (při používání těhle vychytávek) bude potom autorem člověk a kde už stroj.

    to, že jsou daný nějaký standartní frekvence a jejich poměry, a lidi jsou na ně od malička zvyknutý, neznamená, že je musím/e používat i nadále. tím se ta hudba nikam moc neposune, GHS still rules :)

    tzv. absolutní sluch je jenom to, že člověk má ty standartní frekvence a jejich poměry dobře uložený v paměti, nic víc.

    ovšem na druhou stranu, pokud standartní frekvence a jejich poměry nepoužíváš, nikdo tvojí hudbu neposlouchá, protože jí nerozumí a čemu nerozumí, to ho nezajímá. stejně jako kdybys tu mluvil třeba mongolsky..takže trochu se, bohužel, přizpůsobit musíš.

    skvělá originální muzika vypadá všelijak, i když se těch standartů drží, ale určitě nepoužívá tyhle zlepšováky (nebo jestli jo, tak kreativním způsobem), je to poctivá lidská práce, ne strojová a unifikovaná. je originální a signifikantní. třeba amon tobin (samozřejmě, některý standartní noty taky používá).

    se vzděláním jsem na tom tak, jak potřebuju.
    BENKI
    BENKI --- ---
    OTZ: ruchy a hluky zrovna dostanou v hudbě dost jinej rozměr, když nejsou tónicky mimo ;-) ...

    Hele, které tvé teoretické znalosti tě při tvorbě omezujou? ;-) Tomu tvýmu pankáčskýmu přesvědčení nějak pořád nemůžu přijit na kloub... Jak podle tebe vypadá ta skvělá originální muzika, která by byla teoretickým vzděláním autora zcela pošpiněna? :-)

    Btw, jak jsi na tom vlastně s teoretickým hudebním vzděláním ty? Mám pocit, že "odsuzuješ" něco, co sám vůbec neznáš... asi stejně, jako jsem kdysi já "odsuzoval" elektronickou muziku, protože mi přišlo, že lidi, co jí tvořej na počítači místo aby hráli na nástroje "podváděj", že je to jednodušší... ale ouha, ono to jen přináší nové možnosti... s teorií to vidím dost podobně ;-)
    OTZ
    OTZ --- ---
    zkracene: nemusis znat ani notu, abys mohl delat hudbu.
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    hudba byla vždycky o možnostech technologií ....praxí přece získáváš i teoretický znalosti, takže těžko může teorie škodit praxi, to spíš špatnej výklad teorie škodí praxi . docela by mě zajímalo co myslíš těma znalostma bez kterejch se dá dobře dělat ... pak bych možná pochopil proč zmiňuješ, že ruch neni tón a že si můžeš vytvořit vlastní stupnici, mimochodem mezi stupnicí a tóninou je velkej rozdíl , hluk a ruch je totéž ...chápu že si nechceš usnadnit práci tim programem, to vlastně ani nejde bez určitejch teoretickejch znalostí
    OTZ
    OTZ --- ---
    TRIBASS: si jí označ jak chceš. teď na to prostě nemám čas ani mě to nezajímá, nepotřebuju to, mám vlastní přístup a dělám si to radši po svým. příliš mnoho teorie je na škodu praxi, takže tak.

    elektronická hudba je o možnostech technologií, a věř tomu, že se dá dobře dělat i bez těchto znalostí. například ruchy a hluky jsou zpravidla mimo tóniny. stupnici si můžeš vytvořit vlastní. usnadňovat práci si nepotřebuju a nechci.
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    OTZ:nemáš čas jo...ty máš jasno co? :)... respektuju lidi co si hájej svůj názor,ale nezlob se na mě , tuhle tvou odpověd nemůžu označit jinak než jako ignorantskou
    OTZ
    OTZ --- ---
    TRIBASS: no to říkáš ty..já na demoverze nemam čas :D
    TRIBASS
    TRIBASS --- ---
    OTZ: ten program je kompoziční nástoj kterej má usnadnit práci, nevydá za tebe album ani nesloží track a pokud nevíš nic o diatonice a chromatice tak v něm toho moc ani sám neuděláš. hledat nové souvyslosti aniž by si znal ty starý to pude dost těžko. tradiční postupy jsou hlavně jako cvičení pro osvojení si práce s harm. materialem, mají naučit harmonicky myšlet a diky tomu pak získat opravdovou tvůrčí svobodu , tak otevři svou mysl zahoď předsudky stáhni demoverzi. Zjistíš, že to ještě chvilku potrvá, než to za nás převezme počítač :)
    OTZ
    OTZ --- ---
    no však.. :)
    SANTHOS
    SANTHOS --- ---
    OTZ: to že znáš pravidla silničního provozu neznamená že musíš jet max 130 po dálnici - prostě znát hudební teorii neznamená, že se jí musíš držet, spíš naopak máš ten přehled a víš kdy jsi v cajku a kdy naopak porušuješ nějaký pravidla. Alespoň se pak můžeš připravit na vlnu kritiky, protože vždycky když porušuješ pravidla tak se nějaká najde :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam