BENKI: mě nic neomezuje, to co nepotřebuju se prostě neučím. a nějakej automatickej skladatel mě nezajímá, nechci hudbu dělat tak, že si párkrát kliknu a ono to za mě ty harmonie dopočitá, radši si s tím hraju sám a každej nástroj si ladím sám (max. s využitím arpegiatoru). původní otázka byla totiž ta, kde (při používání těhle vychytávek) bude potom autorem člověk a kde už stroj.
to, že jsou daný nějaký standartní frekvence a jejich poměry, a lidi jsou na ně od malička zvyknutý, neznamená, že je musím/e používat i nadále. tím se ta hudba nikam moc neposune, GHS still rules :)
tzv. absolutní sluch je
jenom to, že člověk má ty standartní frekvence a jejich poměry dobře uložený v paměti, nic víc.
ovšem na druhou stranu, pokud standartní frekvence a jejich poměry nepoužíváš, nikdo tvojí hudbu neposlouchá, protože jí nerozumí a čemu nerozumí, to ho nezajímá. stejně jako kdybys tu mluvil třeba mongolsky..takže trochu se, bohužel, přizpůsobit musíš.
skvělá originální muzika vypadá všelijak, i když se těch standartů drží, ale určitě nepoužívá tyhle zlepšováky (nebo jestli jo, tak kreativním způsobem), je to poctivá lidská práce, ne strojová a unifikovaná. je originální a signifikantní. třeba amon tobin (samozřejmě, některý standartní noty taky používá).
se vzděláním jsem na tom tak, jak potřebuju.