• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ANDY_WARHOLKompozice, skladba, hudebni teorie: elektronicka hudba
    Pouziti klasickych postupu v elektronicke hudbe.

    Myslite si ze pri tvorbe elektronicke hudby je zadouci pouzivat klasicke postupy hudebni kompozice ?

    76 hlasy od 76 respondentů

      rozbalit záhlaví
      KAAYAKYA
      KAAYAKYA --- ---
      ANDY_WARHOL: když si představíš orchestr a hudebníky s nástroji, tak jak by to asi znělo kdyby si seděli na hlavě? asi by nejvíc byl slyšet ten uplně dole a nejmín ten uplne nahore, ale co kdyby třeba byli v sobě natěsnaný všichni najednou? bordel. sám takovejch bordelů sem vytvořil nespočet :)
      OTZ
      OTZ --- ---
      ANDY_WARHOL: no prave, podvedome..takze nerizene, intuitivne a vic svobodne/otevreneji, nez kdyz se budu drzet nejakych tabulek a zarucenych postupu..si myslim.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      OTZ: no aspon v jednom tracku by chtelo mit ty jednotlivy nastroje sladeny k sobe, jinak to muze znit jak nejaky bordel a ne hudba. jde o to ze ty to stejne podvedome udelas.
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      M0R: tak to kazdopadne. treba o to si vubec vyrobit nastroj
      OTZ
      OTZ --- ---
      ANDY_WARHOL: no twl, je tim popsana realita stejne tak jako pismenama a jinyma znakama. cela se do nich jaksi zdaleka nevejde (teda mozna do nejakych komplexnich matematickych formulaci, ale tem taky nerozumi kazdy..).

      mozna narazis na tu logaritmicnost a kvadratickou funkci, ergo fraktalovitost. to budiz:)

      s tou posledni vetou bych i trochu souhlasil, ale opomnel jsi druhou pulku veci - totiz ze s ni (hudbou) taky muzes vytvaret realitu/pribehy vlastni. stejne jako pismo a rec slouzily puvodne k popisu reality, ale potom taky k vypraveni vlastnich pribehu.
      M0R
      M0R --- ---
      jako v kazdy hudbe

      ale proste si myslim, ze obzvlast v el. hudbe jde o spoustu dalsich veci
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      zvladnuti teorie z tebe creatora neudela
      ale z cloveka napaditeho udela creatora
      M0R
      M0R --- ---
      cimz chci rict, ze zvladnuti hudebni teorie muze cloveku dat jistej naskok, ale neni to samospasitelny
      M0R
      M0R --- ---
      ANDY_WARHOL: no tak jasne...taky clovek s dobrym hudebnim sluchem dokaze na spravny harmonie v ramci svoji kultury prijit do velky miry sam (samozrejme je to nejdriv pokus-omyl, ale s praxi se to lepsi)
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      M0R: tech stupnic je omezeny mnozstvi, a ano nektere nezneji stredoevropanovi libozvucne, ale
      zas si vem lidi, kteri to vnimaji od narozeni a ti nemuzou byt ovlivneni kulturne, treba takovy mozart.
      M0R
      M0R --- ---
      ale zase neexistuje jenom chromaticka a jiny evropsky stupnice, je jeste taky zbytek sveta...hudebni teorie je vicemene regionalni zalezitost - videl jsem video, kde tusim ze iracka nebo nejaka jina perska/arabska vojenska kapela hrala ceskou hymnu, a znelo to hrozne falesne ne proto, ze by neumeli hrat, ale proste neznali nase stupnice
      ANDY_WARHOL
      ANDY_WARHOL --- ---
      podle me je pohled na to, ze toniny jsou nejaky umely nauceny veci, dost zcestnej
      ty toniny nevznikly jako umely konstrukt, ale je tim popsana realita. hudebni teorie neni vymysleni kola, ale popis reality hudby za staleti.
      DESTROYER
      DESTROYER --- ---
      I ruchy a hluky je potreba mit v tonine a srovnavat si je.. Protoze abych pak detunoval kazdej ton co mi leze jak z hw tak sw synthu (ktery jsou klasicky ladeny) by me asi jeblo :D
      LIQUID_SOUND
      LIQUID_SOUND --- ---
      OTZ: Tak nemůže tě omezovat něco, co neznáš… ;)
      OTZ
      OTZ --- ---
      BENKI: mě nic neomezuje, to co nepotřebuju se prostě neučím. a nějakej automatickej skladatel mě nezajímá, nechci hudbu dělat tak, že si párkrát kliknu a ono to za mě ty harmonie dopočitá, radši si s tím hraju sám a každej nástroj si ladím sám (max. s využitím arpegiatoru). původní otázka byla totiž ta, kde (při používání těhle vychytávek) bude potom autorem člověk a kde už stroj.

      to, že jsou daný nějaký standartní frekvence a jejich poměry, a lidi jsou na ně od malička zvyknutý, neznamená, že je musím/e používat i nadále. tím se ta hudba nikam moc neposune, GHS still rules :)

      tzv. absolutní sluch je jenom to, že člověk má ty standartní frekvence a jejich poměry dobře uložený v paměti, nic víc.

      ovšem na druhou stranu, pokud standartní frekvence a jejich poměry nepoužíváš, nikdo tvojí hudbu neposlouchá, protože jí nerozumí a čemu nerozumí, to ho nezajímá. stejně jako kdybys tu mluvil třeba mongolsky..takže trochu se, bohužel, přizpůsobit musíš.

      skvělá originální muzika vypadá všelijak, i když se těch standartů drží, ale určitě nepoužívá tyhle zlepšováky (nebo jestli jo, tak kreativním způsobem), je to poctivá lidská práce, ne strojová a unifikovaná. je originální a signifikantní. třeba amon tobin (samozřejmě, některý standartní noty taky používá).

      se vzděláním jsem na tom tak, jak potřebuju.
      BENKI
      BENKI --- ---
      OTZ: ruchy a hluky zrovna dostanou v hudbě dost jinej rozměr, když nejsou tónicky mimo ;-) ...

      Hele, které tvé teoretické znalosti tě při tvorbě omezujou? ;-) Tomu tvýmu pankáčskýmu přesvědčení nějak pořád nemůžu přijit na kloub... Jak podle tebe vypadá ta skvělá originální muzika, která by byla teoretickým vzděláním autora zcela pošpiněna? :-)

      Btw, jak jsi na tom vlastně s teoretickým hudebním vzděláním ty? Mám pocit, že "odsuzuješ" něco, co sám vůbec neznáš... asi stejně, jako jsem kdysi já "odsuzoval" elektronickou muziku, protože mi přišlo, že lidi, co jí tvořej na počítači místo aby hráli na nástroje "podváděj", že je to jednodušší... ale ouha, ono to jen přináší nové možnosti... s teorií to vidím dost podobně ;-)
      OTZ
      OTZ --- ---
      zkracene: nemusis znat ani notu, abys mohl delat hudbu.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      hudba byla vždycky o možnostech technologií ....praxí přece získáváš i teoretický znalosti, takže těžko může teorie škodit praxi, to spíš špatnej výklad teorie škodí praxi . docela by mě zajímalo co myslíš těma znalostma bez kterejch se dá dobře dělat ... pak bych možná pochopil proč zmiňuješ, že ruch neni tón a že si můžeš vytvořit vlastní stupnici, mimochodem mezi stupnicí a tóninou je velkej rozdíl , hluk a ruch je totéž ...chápu že si nechceš usnadnit práci tim programem, to vlastně ani nejde bez určitejch teoretickejch znalostí
      OTZ
      OTZ --- ---
      TRIBASS: si jí označ jak chceš. teď na to prostě nemám čas ani mě to nezajímá, nepotřebuju to, mám vlastní přístup a dělám si to radši po svým. příliš mnoho teorie je na škodu praxi, takže tak.

      elektronická hudba je o možnostech technologií, a věř tomu, že se dá dobře dělat i bez těchto znalostí. například ruchy a hluky jsou zpravidla mimo tóniny. stupnici si můžeš vytvořit vlastní. usnadňovat práci si nepotřebuju a nechci.
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      OTZ:nemáš čas jo...ty máš jasno co? :)... respektuju lidi co si hájej svůj názor,ale nezlob se na mě , tuhle tvou odpověd nemůžu označit jinak než jako ignorantskou
      OTZ
      OTZ --- ---
      TRIBASS: no to říkáš ty..já na demoverze nemam čas :D
      TRIBASS
      TRIBASS --- ---
      OTZ: ten program je kompoziční nástoj kterej má usnadnit práci, nevydá za tebe album ani nesloží track a pokud nevíš nic o diatonice a chromatice tak v něm toho moc ani sám neuděláš. hledat nové souvyslosti aniž by si znal ty starý to pude dost těžko. tradiční postupy jsou hlavně jako cvičení pro osvojení si práce s harm. materialem, mají naučit harmonicky myšlet a diky tomu pak získat opravdovou tvůrčí svobodu , tak otevři svou mysl zahoď předsudky stáhni demoverzi. Zjistíš, že to ještě chvilku potrvá, než to za nás převezme počítač :)
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam