• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky





    Diskuze o této sportovní kameře, určené především k nátáčení extrémních sportů. Všeobecná diskuze, ukázkové videa, fotky, (nyx gopro users videa a fotky).

    rozbalit záhlaví
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    BASIK: tak jasne ze se to potom bude lepe strihat kdyz to zkonvertuju do mensiho souboru / mensi kvality a PC bude pracovat s mensim objemem dat. co se tyce kvality tak nejidealnejsi by bylo pracovat s uplne nezkomprimovanym materialem, ale to by byla naloz na vykon. proto je digitalni video vzdycky komprimovano nejakym kodekem do nejakeho vystupniho formatu uz v kamere. to co leze z kamery je vzdycky to nejlepsi co muzes mit. pokud to interpolaci zkonvertujes do "strihove pouzitelnejsiho" formatu tak se ztraci kvalita. podle me je pouziti cineformu pouze volitelna zalezitost pro sirokou masu lidi ktery nemaj zelezo na strih v HD. jako jestli se pletu, tak me nekdo opravte, ale i pres zaplavu vygooglenych odkazu na convertovani v cineformu jsem nasel tohle http://forum.videohelp.com/threads/354899-Gopro-video-Cineform-Studio-Why-need-to-conversion-MP4-to-avi-before-edit?p=2230867

    bud mam pravdu, nebo nedostatecny povedomi o problematice a prosil bych to vysvetlit :)
    BASIK
    BASIK --- ---
    JARDAK: "The GoPro HD records in MPEG-4 and outputs its files as .MP4 files (the container). Files are compressed using the h.264 codec (as opposed to AAC or Xvid and DivX usually found in .AVI containers). So the files you are getting out of GoPro HD are suited to be delivered as is, which is usually not what you want. The GoPro HD being an “always-on” type of camera worn on your helmet, attached to your bike, surfboard or other, you usually end up with long sequences of footage you then need to edit down.

    Since the MP4 codec is a final delivery codec it is not one you want to use for editing. Therefore you first need to convert it to a more editing-friendly format, such a Final Cut Pro’s ProRes."
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    PEETIK: jako me prijde blbost to konvertovat nez se to sestriha. pri kazdym konvertu jde samozrejme kvalita dolu. a pochybuju ze strihovej program neumi neco co dela ten cineform. rovnou importovat treba do vegasu, sestrihat a upravit obraz a vyexportovat.
    BASIK
    BASIK --- ---
    PEETIK: Jo takhle, to bych samozrejme ladil az ve Vegasu. Takze Cinferom jen pro zmenu formatu (mp4-avi)...
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    BASIK: tj, ale když sem pak v ty druhý fázi, kde upravuji barvu apod, tak tam už tohle na výběr není.
    BASIK
    BASIK --- ---
    PEETIK: Vyberes vsechny "clipy" -> Add selected to conversion list -> Convert all :)
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    je možný v tom základním gopro programu nastavit hromadnou konverzi souborů? nikde tam nevidím že by to šlo. a je to dost otravný čekat až se udělá jedno a pak kliknout na další. nebo je to úplná zbytečnost a nacpat to v tom surovým formátu do Vegasu? to sem ani ještě nezkoušel. vždy zatím 2x konvertuji v cineformu. původní mp4 na avi a pak znovu na mp4. přijde mi to divný, ale postupuji podle kroků v cineformu. To samý nevím jak s úpravou, když natáčím v protune modu.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Asi znáte... ale já sem novej :) http://www.diygopro.com/
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    SUPERWEB: lehce jsem s tim experimentoval a prijde mi, ze clovek klidne muze mit pod zarivkama v CR 30 fps ("NTSC"), pokud dodrzi, ze expozice bude 1/50 s (tusim, ze i s 1/100 mi to docela drzelo). Tim je vlastne zajisteno, ze se vzdycky do jednoho snimku vejde cela perioda bliknuti svetla (je vlastne jedno jestli zacnes snimat kdyz je zrovna zhasly nebo rozsviceny, dulezity je, ze ten celej proces se stihne dokoncit za doby expozice). Nicmene toho muzu vyuzit pri nataceni s DSLR, kde mam manualni expo, u automatu GoPro samozrejme smula.

    Ze PAL a NTSC "are not necessarily bound to a frequency" je teoreticky pravda, ale faktem je, ze ty standardy vznikaly v zemich s ruznou frekvenci elektricky site a tak se to do jejich navrhu vyrazne promitlo, hlavne tim rozlisenim, jak jsem popisoval minule.
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    SUPERWEB: na to sem se prave ptal vedle v auditku a nedostal jsem odpoved [ JARDAK @ MINI DV - HDV - DIGITAL VIDEO = kamera-střih-efekty-film - Vše doma na PC! ]

    takze dneska uz je v podstate jedno jakou normu pouziju protoze obe prehraju na pocitaci, na internetu a na novych televizich?
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    KOZEL: prave ze, jestli jsem to pochopil dobre, PAL/NTSC nemelo v puvodnim vyznamu s fps nic spolecneho. I kdyz jsem si to taky myslel, ze soucasti norem bylo i FPS..ale alespon podle clanku co jsem linkoval nize
    "This is not the same as NTSC or PAL/SECAM. They are coloured encoding systems and are not necessarily bound to a frequency. While it is true that NTSC is mostly used in 60Hz areas and PAL/SECAM in 50Hz, there are exceptions like Brazil that implemented a 30fps PAL-M system"

    Pravda nicmene je, ze PAL/NTSC uz nas v dnesni dobe moc trapit nemusi.
    Pointa je, ze drzet se v Evrope nasobku 25fps je vhodny, protoze se to spis trefi do frekvence blikani umelych zdroju osvetleni.

    KOZEL
    KOZEL --- ---
    SUPERWEB: jo PAL vs NTSC je primarne o odlisne modulovane barevne slozce v analogovem prenosu obrazu, ale taky je mezi nima docela znatelnej rozdil v rozliseni. PAL si mohl dovolit diky nizsim FPS venovat usetrenou sirku pasma vice radkum obrazu a tak misto 480i, ktere vykresluje NTSC ma pal 576i.
    Pro digitalni video sice uz neplati odlisny prenos barev, ale zachovalo se rozliseni, takze PAL ma 720x576 a NTSC jen 640x480.
    Pro HD video pak samozrejme neplati ani tohle, takze dneska uz zkratky NTSC a PAL zastupuji opravdu jen 30 resp. 25 fps a jejich nasobky.
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    INSOMNIA: ne uplne..viz ten clanek co jsem linkoval(je tam mapa regionu 50 a 60hz). Pal/ntsc je o kodovani barev, shodou okolnosti se vetsinou ntsc poji s 30fps a pal s 25fps(ale treba brazilsky standard je 30fps pal).
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    PIZI: Blikani zarivek v realu to neodstrani, ale na videu jo :-)
    PIZI
    PIZI --- ---
    Pokud zářivka bliká, tak je přece jedno jakou rychlostí ji snímám. Pokud je jeden snímek kratší než to bliknutí, tak ten snímek bude tmavý. Pokud je snímací FPS celým násobkem 60Hz, které máme v síti, tak to blikání bude akorát přesně pravidelné, protože to pokaždé vyjde na stejný n-tý snímek za sekundu. Ale blikání to přece neodstraní.
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    SUPERWEB: ja jen dodam, ze v Evrope by se obecne melo natacet na PAL a mimo na NTSC, aby se clovek vyvaroval tohoto efektu
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    SUPERWEB: Já sem o tom neměl ani tušení, prostě mi to nenapadlo... :(
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    PEETIK: a co spis 100/200fps? Ono je hezky hnat se za co nejvyssim FPS, ale to ze NTSC ma 30FPS a PAL 25FPS ma sve duvody. Jednim z nich je prave nataceni pod umelym osvetlenim. Zjednodusene, mel by ses trefit poctem snimku do nasobku frekvence elektriny ktera dodava energii zarivkam. Viz napr. http://photo.vanderkolk.info/photo-nikon-d800-24fps-30fps.php
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Tak sme si chtěl zkusit 240fps na žonglování v místnosti se zářivkama... fakt peklo. Nepoužitelné :( 120 ještě jakžtakž, ale fakt do zářivek tohle nejde. Apoň sem se ponaučil. :(
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    k tomu ty kamerky nejsou moc vhodny kdyz tam nejde zafixovat expozice a vsechno. pak ma kazdej snimek jinou barvu..
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    BASIK: tady je krasne videt, jak je potreba mit na bullet time synchronizovany kamery, jinak to takhle skace porad
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam