• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky





    Diskuze o této sportovní kameře, určené především k nátáčení extrémních sportů. Všeobecná diskuze, ukázkové videa, fotky, (nyx gopro users videa a fotky).

    rozbalit záhlaví
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    KOZEL: prave ze, jestli jsem to pochopil dobre, PAL/NTSC nemelo v puvodnim vyznamu s fps nic spolecneho. I kdyz jsem si to taky myslel, ze soucasti norem bylo i FPS..ale alespon podle clanku co jsem linkoval nize
    "This is not the same as NTSC or PAL/SECAM. They are coloured encoding systems and are not necessarily bound to a frequency. While it is true that NTSC is mostly used in 60Hz areas and PAL/SECAM in 50Hz, there are exceptions like Brazil that implemented a 30fps PAL-M system"

    Pravda nicmene je, ze PAL/NTSC uz nas v dnesni dobe moc trapit nemusi.
    Pointa je, ze drzet se v Evrope nasobku 25fps je vhodny, protoze se to spis trefi do frekvence blikani umelych zdroju osvetleni.

    KOZEL
    KOZEL --- ---
    SUPERWEB: jo PAL vs NTSC je primarne o odlisne modulovane barevne slozce v analogovem prenosu obrazu, ale taky je mezi nima docela znatelnej rozdil v rozliseni. PAL si mohl dovolit diky nizsim FPS venovat usetrenou sirku pasma vice radkum obrazu a tak misto 480i, ktere vykresluje NTSC ma pal 576i.
    Pro digitalni video sice uz neplati odlisny prenos barev, ale zachovalo se rozliseni, takze PAL ma 720x576 a NTSC jen 640x480.
    Pro HD video pak samozrejme neplati ani tohle, takze dneska uz zkratky NTSC a PAL zastupuji opravdu jen 30 resp. 25 fps a jejich nasobky.
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    INSOMNIA: ne uplne..viz ten clanek co jsem linkoval(je tam mapa regionu 50 a 60hz). Pal/ntsc je o kodovani barev, shodou okolnosti se vetsinou ntsc poji s 30fps a pal s 25fps(ale treba brazilsky standard je 30fps pal).
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    PIZI: Blikani zarivek v realu to neodstrani, ale na videu jo :-)
    PIZI
    PIZI --- ---
    Pokud zářivka bliká, tak je přece jedno jakou rychlostí ji snímám. Pokud je jeden snímek kratší než to bliknutí, tak ten snímek bude tmavý. Pokud je snímací FPS celým násobkem 60Hz, které máme v síti, tak to blikání bude akorát přesně pravidelné, protože to pokaždé vyjde na stejný n-tý snímek za sekundu. Ale blikání to přece neodstraní.
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    SUPERWEB: ja jen dodam, ze v Evrope by se obecne melo natacet na PAL a mimo na NTSC, aby se clovek vyvaroval tohoto efektu
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    SUPERWEB: Já sem o tom neměl ani tušení, prostě mi to nenapadlo... :(
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    PEETIK: a co spis 100/200fps? Ono je hezky hnat se za co nejvyssim FPS, ale to ze NTSC ma 30FPS a PAL 25FPS ma sve duvody. Jednim z nich je prave nataceni pod umelym osvetlenim. Zjednodusene, mel by ses trefit poctem snimku do nasobku frekvence elektriny ktera dodava energii zarivkam. Viz napr. http://photo.vanderkolk.info/photo-nikon-d800-24fps-30fps.php
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Tak sme si chtěl zkusit 240fps na žonglování v místnosti se zářivkama... fakt peklo. Nepoužitelné :( 120 ještě jakžtakž, ale fakt do zářivek tohle nejde. Apoň sem se ponaučil. :(
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    k tomu ty kamerky nejsou moc vhodny kdyz tam nejde zafixovat expozice a vsechno. pak ma kazdej snimek jinou barvu..
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    BASIK: tady je krasne videt, jak je potreba mit na bullet time synchronizovany kamery, jinak to takhle skace porad
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    PEETIK: ja si myslim ze by to melo stacit. akorat tam asi neni prednastavenej profil, protoze to neni bezny..
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    PEETIK: Asi sem lama, ale jestli stačí Framerate jen ručně přepsat, tak pardon za trapný dotaz :)
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Zkoušel sem natočit slowmo video při 720p 120fps. Ale ve Vegas 11 nemám na výběr 120fps... max 60. Jak mám pokračovat prosím?
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    KOZEL: ano nezaznel a je dobre, ze jsi to rekl, protoze nekteri si to urcite neuvedomuji.

    pro me to byl jeden z duvodu, proc pro potapeni pouzivam rezimy s 25fps
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    WERT: S tim nelze nez souhlasit, ale ja se bavim o ruznych frameratech na stejnem senzoru. Pokud je dost svetla a kamera by stejne nepouzila delsi expozici nez 1/60 (nebo 1/50 pokud jedete v PALu), tak je to jedno, ale ja dost casto tocim ve slabem svetle a tam uz cloveku snizeni framerate na 30 fps umi zachranit rit.
    Druhy duvod, proc vyssi frame rate neni vzdy lepsi je odlisny vycitani obrazu z cipu, kdy vyrobce obcas saha k horsim (ale rychlejsim) metodam, jen aby to ta kamera "umela". Vyplynulo to z toho clanku Understanding your GoPro, kde autor prisel na to, ze v nekterych rozlisenich a uhlech zaberu dava lepsi kvalitu (i statickeho) obrazu nizsi snimkova frekvence.

    INSOMNIA: to je pravda, ale mel jsem pocit, ze tu tenhle duvod dosud nezaznel

    Urcite si ten clanek prectete, pokud nechcete zubaty hrany, tak je dobre se drzet jen nekterych rezimu: http://abekislevitz.com/understanding-your-new-gopro/
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    a jsme zase u toho, ze kazdy nataci neco jineho a tim padem ma jine potreby = neni univerzalni doporuceni!
    WERT
    WERT --- ---
    KOZEL: povetsinou novejsi/vetsi senzor = vyssi kvalita
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    Panove, zda se mi ze zapominate na imo nejdulezitejsi vyhodu mensiho nez nejvyssiho dostupnyho framerate a to je moznost delsi expozice. Kdyz je malo svetla, tak se hodi, ze kamera muze jit az na 1/30 s misto 1/60 s. Znamena to totiz, ze v tu chvili ji staci pouzit polovicni ISO a tim padem mame cistsi, mene zrnity obraz.
    Samozrejme s tim souvisi vetsi motion blur ale ten me osobne nevadi, naopak se diky nemu zda video plynulejsi.
    Vyssi framerate neznamena vzdy "vyssi kvalitu".
    PIZI
    PIZI --- ---
    WERT: No však. Už ledaskdy někdo nepotřeboval vyšší kvalitu. A tím pádem bylo zbytečné platit za ni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam