• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEGOPRO HERO , Contour, Drift hd, MagiCam a ostatní outdoor HD kamery a kompakty, diskuze, editace,ukázkové videa a fotky





    Diskuze o této sportovní kameře, určené především k nátáčení extrémních sportů. Všeobecná diskuze, ukázkové videa, fotky, (nyx gopro users videa a fotky).

    rozbalit záhlaví
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    BASIK: Mě právě po konverzi z první MP4 do AVI v Cineformu se pak pracuje fakt líp než s původní MP4. A to jak je tam MP4 - AVI - MP4, tak už nechávám jen do toho AVI, s tím, že si musím hlídat místo :D Protože 17Min soubor má 15Gb... a muj starej komp s 500Gb místa jaksi už zaostává :D
    BASIK
    BASIK --- ---
    JARDAK: Ty avi soubory jsou skoro sestkrat vetsi nez mp4 :) ale jasny, logiku v tom tvym chapu, ale mam overeny, ze se mi s tim lip pracuje a v primym srovnani fakt rozdil v kvalite nepoznam, takze budu konvertovat vzdycky.
    RADAK
    RADAK --- ---
    JARDAK: moje uplne sedlacka odpoved z my zkusenosti. Do ceho to pujde ven? u me do mp4 v nejakym pouzitelnym bit rate, trebas 10tka. pak to budes davat na net a co ja vim tak vimeo to zkourhne v bitrate na 5tku. tak proc nezkonvertovat pro strih na neco pouzitelnejsi. nevidim duvod drzet nejvetsi moznou kvalitu, kdyz vystup zkomprimuju.
    nic proti pokud ty drzis super high kvalitu a svoje dilka na net nenahravas, aby neztratili kvalitu.

    a jeste me napada, kdyz z gopro vyleze 1GB soubor, tak po cineformu bude mit vic. a pri nastaveni vysoky kvality dokonce o dost vic. takze konverze neni kvuli zmenseni souboru dat, ale kvuli pratelstejnsimu kodeku pro striznu.
    MAESTRO_007
    MAESTRO_007 --- ---
    JARDAK: zkopiruju co uz jsem jednou psal

    MP4 (kodek h264) je hodne narocny na vykon pocitacu.... kamos co je profik a tvorbou videa se zivi, tak mi doporucil si to vystupni video vzdycky prevest na nejaky vic "pratelsky" format pro program ve kterem strihas...

    on ma hodne naslapany MAC a stejne si ten mp4 prevadi do .mov (kodek prores) a pracuje se mu stim lip...

    vysvetloval mi to takto :)
    s mp4 sice vetsina programu pracuje bez problemu, ale je to slozita komprimace a proto to dela problemy pritom strihani na "normalnich" pocitacich... neni to primarne format urceny pro strihani...
    vetsina strihovych programu je delana na strih a praci s hrubym materialem z kamer (formáty jako HDV, DV, AVCHD, MPEG2 apod.) a ty jsou pro praci na strih prizpusobene... mp4 ma slouzit jako vystup na promitani a ne pro strih...

    proto i ten software GoPro Cineform nabizi prevody do jinych formatu atd...

    na prevod doporucoval treba tohle nebo ten Cineform studio

    Squared 5 - MPEG Streamclip video converter for Windows XP/Vista/7
    Squared 5 - MPEG Streamclip video converter for Windows XP/Vista/7
    http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-win.html
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    BASIK: tak jasne ze se to potom bude lepe strihat kdyz to zkonvertuju do mensiho souboru / mensi kvality a PC bude pracovat s mensim objemem dat. co se tyce kvality tak nejidealnejsi by bylo pracovat s uplne nezkomprimovanym materialem, ale to by byla naloz na vykon. proto je digitalni video vzdycky komprimovano nejakym kodekem do nejakeho vystupniho formatu uz v kamere. to co leze z kamery je vzdycky to nejlepsi co muzes mit. pokud to interpolaci zkonvertujes do "strihove pouzitelnejsiho" formatu tak se ztraci kvalita. podle me je pouziti cineformu pouze volitelna zalezitost pro sirokou masu lidi ktery nemaj zelezo na strih v HD. jako jestli se pletu, tak me nekdo opravte, ale i pres zaplavu vygooglenych odkazu na convertovani v cineformu jsem nasel tohle http://forum.videohelp.com/threads/354899-Gopro-video-Cineform-Studio-Why-need-to-conversion-MP4-to-avi-before-edit?p=2230867

    bud mam pravdu, nebo nedostatecny povedomi o problematice a prosil bych to vysvetlit :)
    RADAK
    RADAK --- ---
    PEETIK: to stejny plati i pro Adobe premiere
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Zkusil sem teď nacpat surový Mp4 z kamery přímo do Vegasu a docela se to škubalo, pak sem tam nacpal zkonvertvovaný AVI z Cineformu a uplný pohoda, i 7Gb sooubor tam jel plynule... a to mám jen 4Gb ram, Dual CPU.

    Jen teď přemýšlím jak no ten Protune, když sem to nahrával v Camera RAW.
    BASIK
    BASIK --- ---
    JARDAK: "The GoPro HD records in MPEG-4 and outputs its files as .MP4 files (the container). Files are compressed using the h.264 codec (as opposed to AAC or Xvid and DivX usually found in .AVI containers). So the files you are getting out of GoPro HD are suited to be delivered as is, which is usually not what you want. The GoPro HD being an “always-on” type of camera worn on your helmet, attached to your bike, surfboard or other, you usually end up with long sequences of footage you then need to edit down.

    Since the MP4 codec is a final delivery codec it is not one you want to use for editing. Therefore you first need to convert it to a more editing-friendly format, such a Final Cut Pro’s ProRes."
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    PEETIK: jako me prijde blbost to konvertovat nez se to sestriha. pri kazdym konvertu jde samozrejme kvalita dolu. a pochybuju ze strihovej program neumi neco co dela ten cineform. rovnou importovat treba do vegasu, sestrihat a upravit obraz a vyexportovat.
    BASIK
    BASIK --- ---
    PEETIK: Jo takhle, to bych samozrejme ladil az ve Vegasu. Takze Cinferom jen pro zmenu formatu (mp4-avi)...
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    BASIK: tj, ale když sem pak v ty druhý fázi, kde upravuji barvu apod, tak tam už tohle na výběr není.
    BASIK
    BASIK --- ---
    PEETIK: Vyberes vsechny "clipy" -> Add selected to conversion list -> Convert all :)
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    je možný v tom základním gopro programu nastavit hromadnou konverzi souborů? nikde tam nevidím že by to šlo. a je to dost otravný čekat až se udělá jedno a pak kliknout na další. nebo je to úplná zbytečnost a nacpat to v tom surovým formátu do Vegasu? to sem ani ještě nezkoušel. vždy zatím 2x konvertuji v cineformu. původní mp4 na avi a pak znovu na mp4. přijde mi to divný, ale postupuji podle kroků v cineformu. To samý nevím jak s úpravou, když natáčím v protune modu.
    PEETIK
    PEETIK --- ---
    Asi znáte... ale já sem novej :) http://www.diygopro.com/
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    SUPERWEB: lehce jsem s tim experimentoval a prijde mi, ze clovek klidne muze mit pod zarivkama v CR 30 fps ("NTSC"), pokud dodrzi, ze expozice bude 1/50 s (tusim, ze i s 1/100 mi to docela drzelo). Tim je vlastne zajisteno, ze se vzdycky do jednoho snimku vejde cela perioda bliknuti svetla (je vlastne jedno jestli zacnes snimat kdyz je zrovna zhasly nebo rozsviceny, dulezity je, ze ten celej proces se stihne dokoncit za doby expozice). Nicmene toho muzu vyuzit pri nataceni s DSLR, kde mam manualni expo, u automatu GoPro samozrejme smula.

    Ze PAL a NTSC "are not necessarily bound to a frequency" je teoreticky pravda, ale faktem je, ze ty standardy vznikaly v zemich s ruznou frekvenci elektricky site a tak se to do jejich navrhu vyrazne promitlo, hlavne tim rozlisenim, jak jsem popisoval minule.
    JARDAK
    JARDAK --- ---
    SUPERWEB: na to sem se prave ptal vedle v auditku a nedostal jsem odpoved [ JARDAK @ MINI DV - HDV - DIGITAL VIDEO = kamera-střih-efekty-film - Vše doma na PC! ]

    takze dneska uz je v podstate jedno jakou normu pouziju protoze obe prehraju na pocitaci, na internetu a na novych televizich?
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    KOZEL: prave ze, jestli jsem to pochopil dobre, PAL/NTSC nemelo v puvodnim vyznamu s fps nic spolecneho. I kdyz jsem si to taky myslel, ze soucasti norem bylo i FPS..ale alespon podle clanku co jsem linkoval nize
    "This is not the same as NTSC or PAL/SECAM. They are coloured encoding systems and are not necessarily bound to a frequency. While it is true that NTSC is mostly used in 60Hz areas and PAL/SECAM in 50Hz, there are exceptions like Brazil that implemented a 30fps PAL-M system"

    Pravda nicmene je, ze PAL/NTSC uz nas v dnesni dobe moc trapit nemusi.
    Pointa je, ze drzet se v Evrope nasobku 25fps je vhodny, protoze se to spis trefi do frekvence blikani umelych zdroju osvetleni.

    KOZEL
    KOZEL --- ---
    SUPERWEB: jo PAL vs NTSC je primarne o odlisne modulovane barevne slozce v analogovem prenosu obrazu, ale taky je mezi nima docela znatelnej rozdil v rozliseni. PAL si mohl dovolit diky nizsim FPS venovat usetrenou sirku pasma vice radkum obrazu a tak misto 480i, ktere vykresluje NTSC ma pal 576i.
    Pro digitalni video sice uz neplati odlisny prenos barev, ale zachovalo se rozliseni, takze PAL ma 720x576 a NTSC jen 640x480.
    Pro HD video pak samozrejme neplati ani tohle, takze dneska uz zkratky NTSC a PAL zastupuji opravdu jen 30 resp. 25 fps a jejich nasobky.
    SUPERWEB
    SUPERWEB --- ---
    INSOMNIA: ne uplne..viz ten clanek co jsem linkoval(je tam mapa regionu 50 a 60hz). Pal/ntsc je o kodovani barev, shodou okolnosti se vetsinou ntsc poji s 30fps a pal s 25fps(ale treba brazilsky standard je 30fps pal).
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    PIZI: Blikani zarivek v realu to neodstrani, ale na videu jo :-)
    PIZI
    PIZI --- ---
    Pokud zářivka bliká, tak je přece jedno jakou rychlostí ji snímám. Pokud je jeden snímek kratší než to bliknutí, tak ten snímek bude tmavý. Pokud je snímací FPS celým násobkem 60Hz, které máme v síti, tak to blikání bude akorát přesně pravidelné, protože to pokaždé vyjde na stejný n-tý snímek za sekundu. Ale blikání to přece neodstraní.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam