• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUMIDayZ Standalone/Mod Tactically Significant Carps
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BOD: Ano, loot je předspawnutý a persistentní napříč restartama. Navíc CLE hlídá kolik čeho je a raritnější věci distribuuje do méně navštěvovaných lokací. Má to své chybky a chybí tomu některé features ale tomuhle se žádný mod ani nepřiblížil. Od 0.58 je to na tolik robustní, že to nutí hráče se pohybovat po mapě.

    BOD: tj. prostě se objevují když jsi blízko. Nějaké obhlížení terénu jestli je někde zed je irelevatnní, páč se dospawne. To není příklad dobré technologie ale furt stejný způsob řešení zedů skrz vlny. Tj. opět čekáš u města v dostatečné vzdálenosti, když se spawnou, víš že se k městu někdo přiblížil. A ohánět se spawnováním AI do lesů není zrovna příklad inteligence zedů, ale prostě mechaniky spawnování. Tj. když někam jdu, nic nevidím a přesto na něj narazím, tak to znamená že jsem zeda přehlédl a nikoliv, že ho tam hra spawne.
    BOD
    BOD --- ---
    zedi (mise) se spawnuji náhodně, kdekoli jsou hráči (nezmizí hned po odjezdu/odpojení), když je tam loot je to horda (max jsem potkal kolem 20, ona to není situace kdy je čas je počítat), jinak mě už několikrát l smrti vyděsil a téměř zabil samotnej zeď hluboko v lesích kde v okolí není naprosto nic, jsou strasidelnejsi, člověk nikdy neví kde a kdy budou a určitá inteligence se jim též upřít nedá
    ...dneska jsem zpomalil (na 20 cca) auto na lesní cestě a na vteřinu prepnu na mapu, hrozná rána, za autem běží dva zedi a řežou do něj o sto šest, na jejich okamžité a nenápadné spawnuti jsem nemusel ani zastavit! :) mluvit o nich jako o dekoraci je fakt totálně mimo
    BOD
    BOD --- ---
    RUDOLF: Vážně? v sa se loot spawne vždy dřív než vejdes do lokace? tohle jsem měl na mysli a v SA to rozhodne dotazenejsi není.

    Jinak je fakt čas se vyprdnout na sepisování nepodlozenych teorii a jít ty módy zkusit, zedi nejsou dokonalí, ale jsou dal než tvrdíš.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    RUDOLF: Tady jde o to, že ty to můžeš rozjet na stejné mašině (navíc k tomu získáš bonus ve formě nulové latence a neomezeného bandwidthu) a server si bude pořád serverovat a HC počítat AI (AFAIK to je pořád performance+).
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BURKHAR: jj, tomu rozumím.. ale moc to nevidím jako použitelný business model aby si hráči pronajali dva severy.. jasně, pokud má někdo v datacentru místo pro pěknej server a neřeší cenu, tak cajk..
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    RUDOLF: AFAIK to je právě pouze jenom na to AI. Popravdě jsem s tim ještě nijak neexperimentoval, ale v pondělí se můžu zeptat týpků v práci, někdo to určitě musel implementovat, tak bude vědět, jak přesně to funguje. ;)

    Ad každej klient jako část clusteru pro výpočet - IMHO not feasible, hlavně kvůli přenášenym datům a latenci (někdo má ping 20, někdo 120).

    Celkově to HC řešení má AI dělat víc responzivní a rychleji reagující, protože je to oddělené od věcí, co server chroustá v rámci mise (a toho může být, v případě šílených skripterů, po kokot).
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    imho nejhustší řešení by bylo, kdyby každej klientskej počítač fungoval jako část clusteru pro výpočet AI. Ale
    a.) byl by to asi brutální nárok na kapacitu linky.
    b.) bezpečnost
    c.) failover architekrura když klienti neodpovídají, případně co dělat, když hraje jen pár hráčů..

    BURKHAR: jde pusti komletní A3 server na headless klientu? nebo furt musí běžet i GUI?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    HALCYON: Headless Client je vlastně způsob, jak offloadnout počítání AI na serveru a přesunout to počítání na tzv. HC. Je to vlastně normální klient, akorát bez interface. Více si přečti zde: https://community.bistudio.com/wiki/Arma_3_Headless_Client
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HALCYON: SA server je headless klient, jestli to zvládnou v A3 netuším, ale když to dělaj, tak asi mají dobrý důvod proč. Ale jestli tomu rozumím správně, ve finále potřebují dva servery.. Každopádně tohle je přesně co se řeší v SA, vědí že nemůžou nechat počítat AI u klienta, tak se to potřebují dělat na serveru, jenže server to nezvládá, takže oddělej AI od ostatních funkcí serveru. SA si nemůže dovolit, aby si každý musel pronajmout dva servery, aby mohli mít AI.

    HNIZDO: persistent po celu dobu běhu serveru nebo po dobu mise? Co jsem viděl mise jsou jen v čase - třeba hodinu, tj. asi klidně můžou v jedný lokalitě spawnout 100 zombies a na konci mise je despawnout. Těch misí může běžet několik paralelně, dokud nedosáhnou bodu, že to server už neutáhne.

    Zombies & Demons - Modules - Armaholic
    http://www.armaholic.com/page.php?id=28958

    Zombies & Demons jsou postavený kolem spawnování - tj. stejně musí dojít k nějakému triggeru, žádná logika kolem persistence tam není.. Tj. persistence se musí řešit jinak. A nic jiného než event driven spawnování jsem neviděl, tj. musíš být blízko nebo spawneš AI do nějaký lokality. Utáhnou peristentne AI napříč Altisem je imho nereálný. It's too fucking big world.

    ...

    Na tohle jsme koukal hodinu ze tří a jediný zed byl na začátku.. plus bullshit se safe zones a nákupy u NPC, auta na PIN - furt to samé.

    Arma 3 Exile/Ryan Zombies and Demons mod.
    https://www.youtube.com/watch?v=sqqCTe1xFK4
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    RUDOLF: pozor, pokud se nemylim, na novych modech jsou "zedi" persistent (server driven NPC), v podstate jsou to "mise".
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    RUDOLF: Tohle běží na Element83 serverech. Admini navíc tvrdí, že pro zombíky programují headless klienta, který běží na separátní armě a ovládá jenom zombíky na serveru kde sou hráči, je něco takovýho vůbec možný, netušíš?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    taky impressive

    ArmA 3 - Zombies & Demons
    https://www.youtube.com/watch?v=N7puFYwuO_A
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Ale tohle je pěkné

    ARMA 3 - Ryan's Zombies & Demons Infection Test
    https://www.youtube.com/watch?v=bE6yRwPnsds
    BAT
    BAT --- ---
    RUDOLF: Muj skromny odhad: na konci roku 2018 bude nase diskuze irelevantni, protoze uz si nikdo nebude pamatovat ze melo nekdy nejake DayZ SA vubec vyjit :)
    ...preju si abych se mylil.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    BOD: SA co se týče lootu si nemá s A3/A2 mody cokoliv co podávat. S CLE v .58 dodala BI technologii, kterou A2/A3 mohou maximálné v budoucnu dohnat.

    Co se týče renderingu, technologii k zhodnocení BI teprve dodá. Ale jelikož nepůjde o nic bazálně odlišného, neůspěch nečekám v době opuštění Early Access.

    Co se týče zombie AI, dokud se spawnuje na dohled - mluvíme o stále nefunkčním a ochcávacím řešení z A2. Nevšiml jsem si, že by se to nějaký mod snažil vyřešit. A po pravdě, na úrovni modu to řešení nemá.

    Co se týče schopností AI počítaný klientem, v hráčově okruhu - netrvrdím že se za dva roky nemohla u modů posunout dál. Jen jsem neviděl za celou dobu žádné video, kde by a) zombies hráli jinou roli než dekoraci b) byli intelignentnější než v modu c) nebylo jejich nebezpečí zvednutu navýšením damage, či speciálními schopnostmi( je to relevantní způsob, jak pragmaticky vyřešit situaci, ale není to důkaz technologické převahy). Pokud máte názorný příklad, sem s ním. Ale bude platit stále předchozí bod, spawnutí v blízkosti hráče - a to je špatné game design ŕešení.

    Závěrem, jediné místo, kde vidím technologický risk je AI škálovatelná na tisíce na současné konfiguraci serverů. Vše ostatní je o tom, že A2/A3 jsou hotové enginy, které nečeká v rámci major verzí žádný další vývoj. Všechny mody budou omezeny vlastnostmi engine. SA se stále vyvíjí na úrovni engine od konce Q1 loňského roku. A gold verze dosáhne někdy v Q1/Q2 2017.

    A ano, jediný důvod proć znovu nainstaluji A2 je abych si dohrál kampań. Na A3 si zahraju různé mody, uź z principu že A3 je mature engine.

    A můj skromný odhad, na konci roku 2018 bude naśe diskuze irelevantnů, páč většina modů alá DayZ pojede na SA.

    BOD
    BOD --- ---
    HANOUCH: schválně kouknu jestli jsem to někdy hájil, já si pamatuju prim. ten pocit, když mi Rudolf řekl, že DayZ mód na dvojce /dvojku už nenainstaluje, to byla ta pravá apokaliptická nálada, zavrhl nejlepší hru ever! k a m e n o v a t
    HNIZDO
    HNIZDO --- ---
    DUBAS_: O tom vesmiru se vedou spory.
    HANOUCH
    HANOUCH --- ---
    BOD: (ne)Jsem rad ze cim dal vic lidi prozrelo a vidi to stejne Kdyz jsem tady predpovidal to same v roce 2013 tak jsem zchytal minusu jak uprchlik ran obuskem v madarsku. :D
    DUBAS_
    DUBAS_ --- ---
    hele co jsem nasel na netu
    DUBAS_
    DUBAS_ --- ---
    BOD: no ja uz k tomu rekl svoje dokud to pojede na 25fps tak muzu jit hrat a2,
    jinak my ted na a3 spolupracujem s mikem je to super admin z uk, uz mesic ladime server, vcera jsme doladili a otestovali prvni dynamickou misi, uz to nebude jen o tom prijit a vystrilet ale budete muset spolupracovat,
    na mape bude veznice a mate za ukol kamarady v oranzovych mudurech zachranit a odvezt na pobrezi, s tim ze brana vezeni je zatarasena tak budete muset pouzit chopper k nalozeni veznu,
    po vylozeni na pobrezi se jim spawnuje clun a oni odjizdej a vy dostavate odmenu

    minulej tejden mike nasadil na test server igiload po par hodinach a rozboru kodu konstatoval ze je to nebezpecnej script pro server a tak si za dva dny napsal vlastni mikeload ktery pocita i stim co nakladate
    no je to beh na dlouhou trat doufam ze to brzo odladi a poradnej exile ozije
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam