• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUMIDayZ Standalone/Mod Tactically Significant Carps




    https://discord.gg/Zu7Y4wk


    Krevní transfůze a náměry:
    krev krev


    DayZ SA Feedback
    http://feedback.dayzgame.com/

    DayZ Chernarus+ Standalone Map
    https://www.izurvive.com


    Poetické čtvrtky jsou sponzorovány:
    pipsi
     

    rozbalit záhlaví
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    HALCYON: Vypadá to, že se budeme muset do Mordoru teple oblíknout, nechtěl bych kýchnout u kasáren nebo uprostřed runwaye...

    HALCYON
    HALCYON --- ---
    ZOMBO: Wohoooooo!

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Walking Stairs and Feeling Cold animation preview
    https://www.youtube.com/watch?v=3-6MmEeEsZs
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    HALCYON
    HALCYON --- ---
    ZOMBO: Přiznej se, čteš moje myšlenky a ten druhej obrázek je pro mě po tom co jsem odolal zasypat buráka osobníma invektivama, žejo :-D
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---


    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    ICARUS: Tomuhle říkáš krásný? Ten z-fighting je dost šerednej teda...
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: ano v 1km radiusu na tý mapě není skoro nic k renderování:-) BF4 dosahuje vysokého výkonu, pečlivým omezováním objektů k renderování. Má krásný mapy, dobře zpracovaný, ale nemá interiérů až až:-) I Hainan Resort je vidět všude kolem, ale stejně je tam míň objektů jak v SA.

    DayZ - 4K, Scene Complexity 5,000,000
    https://www.youtube.com/watch?v=i4C2QegHfzk&app=desktop




    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF: tak to jsme si moc nerozumeli - chtels interiery, nahazel jsem ti mapy s interierama, ktery jsou velky azaz :) Pokud chces velky a clenity teren, mas tu Golmud Railway, tam se lidi snipujou na pulku mapy. To samy Hainan Resort, ze strechy toho velkeho hotelu je videt uplne vsude.


    Ok, pouziju tvuj priklad s tim silem. Vylezes na silo a mas kolem sebe neomezeny vyhled v polomeru 1km, ve kterem se bude neco renderovat. Kdyz si nekam vylezes treba na tom golmud railway, tak budes mit taky vyhled 1km, ve kterem muzes snipovat.

    Battlefield 4 - 472,650 Score (32-1 on Golmud Railway)
    https://www.youtube.com/watch?v=Uuui5-o9CbE


    A vsimni si, jak to bezi hezky plynule a hlavne jak to vypada. Ano, kdyz je hrac na kraji mapy, bude se renderovat vyznamne mensi cast, ale to same plati o DayZ, kde se to, pravda, moc nestava, protoze ta mapa je Xnasobne vetsi. Jde ale o to, ze kdyz se v obou hrach postavim doprostred mapy, tak mam srovnatelny vyhled/dostrel. S tim ze u BF4 to je plynuly a krasny, kdezto u DayZ pomaly a hnusny.

    Ale ok, zapomenme na BF4. Porad tu mame Planetside 2, o kterem plati to same a ktery je imho asi vic srovnatelny s BF4 diky vetsi zastavbe a dohledovy vzdalenosti a taky to vypada Xkrat lip a beha na 60fps plynule. A to ji vydali pred 4mi lety.

    Nebo treba novy pocin Squad - myslenkove podobna hra a i presto jim to beha plynule a hezky. Nebo treba Arma 3. A tak dale. Nebo i blby GTA 5. Reci, ze DayZ toho renderuje nejvic ze vsech her a proto se seka jsou vymluvy. Ostatni to dokazali na 60fps, pred DayZ i po nem.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: no to právě chápeš nesprávně, tam kam se nedostaneš, tak kde nejsou žádný interiéry, tak nejsou žádný velký požadavky na rendering.. gulf of oman je lolík, tam je fakt minimum věcí na renderování.. jasně, skvěle spracováná pouštní bouře, dobrej postprocessing, palmy se probíhaj - atmoška jak má být. Ale objektama je to fakt jak na balotě:-) Ba do některých baráků nejde ani vejít.

    Flood zone je jiný kafe, několik úrovní, členitej terén, interiérovy koridory. Hezká mapa, krásnej roof-top fight - takovej SA nemá. Spoustu věcí na renderování. Ale v praxi všechny velký paneláky jsou neprůchozí. Průchozí interiérem je asi jen desítka/dvacítka míst, max 3-4 patra. Žádný interiérový detaily. Z vrtulníku vidíš okolí, ale opět - všechny tyhle objekty do který nevstoupíš, jsou optimalizovaný na pohled z dálky. To je ta ochcávka, kterou si developer může dovolit. Zjednodušená gemetrie, whatever je třeba aby to GPU nemuselo zdržovat. Ale i tak je vidět, že boje probíhaj max na 100m, včetně vrtulníků:-) Ten prostor je prostě pidi, jak je členitej, tak znemožňuje nějak velkej výhled z pohledu pěšáka - ty vidíš max 200-300 metrů - řekl bych i míň. Z beta na alfa je to 100m:-) Když koukneš tak dění je ve 100 m kolem tebe, zbytek je jen zjedodušené pozadí mimo mapu. Tady žádný 800m killy nehrozej, tady se lidi snajpujou na 100m. V tom gulfu bych tomu trochu věřit, otevřenej terén, ale zase objektově celkem vyprázdněnej.

    Nic proti, ale kdybys nechal renderovat černarus těmhle enginům, budou se imho kuckat stejně jako SA. Třeba do industriální části světlojarsku v údolí vidíš z vesnice na hřebenu. Defakto vylezeš na silo a vidíš do vedlejší vesnice. Máš kolem vyrenderovanej rozhled na jednu vesnici a kus města. Optikou máš dostřel nějakých 1km, dohled několik km (minimální LOD) - a tam se všude můžou pohybovat hráči, zedi, zvířata.

    BF4 je fajn hra, ale nesrovnatelná se SA. SA renderuje z jednoho míst víc, než co kdy největší mapa v BF4.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF: Ta mapa je sice hezka, ale docela zavadejici. To, co rozhoduje, je velikost "vyrenderovane" oblasti, coz je ten tvuj "herni box", zkratka zona, ktera se da zhruba definovat dohledem hrace, popripade max. rendering distanci. A ta je u BF4/DayZ srovnatelna. Zkratka ty oblasti, ktere se renderujou a ve kterych se neco hybe, jsou u obou her stejne, s tim podstatnym rozdilem, ze v BF4 se toho pohybuje radove vic, vypada to radove lip a bezi to radove lip.

    To, ze ma DayZ o hodne vetsi ingame mapu je vec druha, ktera s performance prilis nesouvisi, vlastne jde o limity, kam az se muze "herni box" posouvat. Absolutni velikost mapy na performance ma mizivy vykon.

    Boje v zastavbe v BF4 jsou, googli napriklad "Gulf of Oman" nebo "Flood Zone". A ted moc nechapu co myslis temi panelaky - dohled pres 800m je v MMOFPS docela bezny, nejen v BF4, ale i v Planetside 2 a tak podobne.

    100% narust prvni iterace je sice hezka vec, do te doby, nez si uvedomis, ze po ctyrech letech (!!!) je hlavni pokrok zvyseni fps z 20 na 40. Uspech stoleti - za dalsi ctyri uz budeme mozna na 50!
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    RUDOLF: Jj nelze srovnavat mikroskopicke mapy BF a podobnych s Armou (DayZ). :)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    a diskotéka se senchiho novinkama v .60

    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: Ano vše by mělo běžet v 60 FPS - o tom není sporu - je to i minimální požadavek na VR headset. Hele ale 100% nárůst u první iterace je prostě úspěch. A maj určitě prostor na další optimalizace.

    Komplexnost BF4 měst s černogorskem, elektrem nebo svetlojarskem neporovnám ani vizuálně ani počtem polygonů. Nevím jak jsou v BF4 komplikovaný interiéry, ale myslím, že v tom jsou města v Černu/Altis stále unikátní. Co jsem se koukal urban boje v BF4, tak maj dost jednoduchý layouty. Nikdo nekontroluje paneláčky, protože jsou mimo bojovou oblast. Většina bojů je v exteriérech nebo otevřených interiérech. Nic co připomíná boje v zástabě, jak je znám v Armě. Kde můžeš dostat kulku z desítek oken. Stejně jako je někdo schopen do desítek oken poslat kulku z 800 metrů z nějakého kopečku. Navíc co jsem koukal v BF4 je vlastně docela málo objektů. Vývojáři v BF4 všechno mimo herní box můžou ochcat. Stejně se to dělá u spousty her.



    Ano BF4 je hezčí, nejspíš kvůli práci se světlem.

    DX 12 oficiálně vyšlo v na konci července 2015. Nějak se není co divit BI, že nečekalo na oficiální release. To by se žádnej rendering na release nepřipravoval.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF: Ja ti nevim, ale ja na tom videu vidim 30-40 fps ve meste, coz proste v soucastnosti neni akceptovatelny. Jak je mozny, ze treba takovy BF4 vypada stonasobne lip a i presto ho vetsina lidi dokaze utahnout na tech stabilnich 60 fps, ale u dayz se kolisavych 40fps ve meste povazuje za uspech?

    Jeste k fps - to nizke fps by se jeste dalo tak nejak prezit, kdyby bylo stabilni a nekolisalo sem a tam, protoze "lagovani" pri nizkem fps se pozna zejmena pri jeho zmene - to je ostatne duvod, proc lidi mohou hrat 30fps hry na konzolich, bez toho, aby jim to trhalo oci - ale v okamziku kdy to lita sem a tam tak proste citis jak se ti pohled seka a ta plynulost skace sem a tam a totalne ti to rusi atmosferu.
    Nehlede na to ze zrovna u dayz, kde je treba strilet velice rychle a presne je kazdy fps znat. Schvalne si sezen treba counter strike, uzamkni si fps na 30 a zkus si strilet, klidne i sniperkou. Pak si ho prehod na 60 a ucitis ten masivni narust v responsibilite a plynulosti ovladani.

    A to se tu celou dobu bavime o prechodu na DirectX 11, ktery se prezentuje jako velky technologicky pokrok, coz by u jakekoliv jine hry bylo brano jako podareny vtip v situaci, kdy mame za dvermi DirectX 12, popripade Vulkan s jejich asychronnimi shadery a velice znatelnym narustem vykonu. Opet, uplne vidim jak kluci z Bohemky makaji dnem a noci, aby nakonec vycerpane releasnuli update, ve kterem se plne prechazi na Dx11 a druhy den rano se podivaji na internet a zjisti, ze se prave vydal Dx12.

    Uz jsem zminoval development hell?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: GTX 760 je sotva na úrovni 960 GTX, i7 3770 je high-end starej několik let - ale to holt u army bylo vždycky. Ale těmhle lidem to přináší 30-60 FPS v elektru jako na videu, tj. nárust někdy více než 100%. Tj. fail to rozhodně není, ani komunita to tak myslím nebere. Jestli budou mít lidi na 980 GTX ještě větší výkon, tak streameři budou nadšený.

    ICARUS: všechny mody pro A2/A3 byli napsaný ve skriptovacím jazyce. Source engine je fajn, v tom si napíšeš novou hru. Ale to nemá nic moc společnýho s modování na A3 v budoucnu na SA. Snáz uděláš DayZ like mod pomocí skriptování v A2/A3/SA, než když si vyvyneš celou hru v source engine:-)
    CUKY
    CUKY --- ---
    No tak to já taky nebudu drtivá většina se svojí GTX680 :)
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    ICARUS: Dokonce bych tvrdil, ze tak 99,5% odhadem (delam v tom). A uroven 960/R280 bohuzel rozhodne drtiva vetsina nema. Vetsinou jsou to stredni low pokud maji PC a jinak dominujou NB a jejich grafiky.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF: no hele GTX 980 je highend grafika, drtiva vetsina lidi ma 960/280, ti vice zapaleni 970/290, ci - ve vetsine pripadu - neco ze starsi generace. Ohanet se tim, ze kdyz mam grafiku za 20 tisic a procesor za 10, coz je stroj vykonnejsi nez ma 95% zbytku populace, tak mam narust 10-20 fps (!!!) a oznacovat to za "vracenou investici" mi prijde jako totalni kec. S takovymi stroji je zcela bezne, ze hrajes v 1080p na ultra na plynulych 60 fps, nezavisle na scene. Prezentovat usmudlanych 20-30fps jako zazrak a uspech je proste fail.

    Stale nechapu argument s mody. Tys prezentoval modovatelnost SA/noveho enginu jako neco, co ho ma priblizit masam a ma zpusobit vetsi zajem, ale kdyz budou mit moct pristup jen ke skriptum, tak to ani zdaleka nevypada tak lakave. Hlavne ve srovnani s Source 1/2 enginem, kde muzes delat doslova cokoliv.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    ICARUS: hele uvidíme, o žádném benchmarku zatím nevím. Pokud to přinese výkon 980 GTX Ti blíž masám, tím lépe. Maintream je často jen ořezaný high-end. Ale počkal bych do května. Ale jestli za 10k koupím výkon 20k - tak cajk.

    Engine je in-house, modděři nikdy neměli přístup k samotnému engine, ale ke skriptovacímu jazyku.

    No a tohle video, podle tebe lže? Myslím že je to, na co jsme čekali co se týče nárůstu FPS. Není to zázrak, ale lidi se 4+ GHz a 980 GTX+ budou mít konečně pocit, že se jim investice vrátila ve FPS.

    [DAYZ] Side By Side edit of the .60 Dev Log Performance Comparison
    https://www.youtube.com/watch?v=bStkoJELKW0&feature=youtu.be
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    RUDOLF: co se tyce 4k, slo mi spis o to ze za chvili tu mame videokarty s novou vyrobni technologii (14nm/16nm) kde se ceka radovy narust vykonu oproti tem soucasnym, takze se 4K a vyse stanou mainstream zalezitosti.

    kdyz je tedy enfusion inhouse zalezitosti bohemky, tak nechapu ten argument s podporou modu - to ty mody chce bohemka vydavat sama?

    k DX11 a enginu a tak dale - to, co rikas, dava smysl a verim tomu, ale vsimni si, ze porad pouzivas budouci cas - "bude vypadat", "bude snazsi" a tak dale. a nezlob se na me, ale ja uz proste bohemce v tomto ohledu proste nemohu verit - ze bude lip rikaji uz od zacatku vyvoje SA, ale ono jaksi jeste porad neni. hezky to ilustuje tenhle screen z postu ohledne noveho engine v SA:

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam