• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SUMIDayZ Standalone/Mod Tactically Significant Carps
    WILL
    WILL --- ---
    Zase se na to koukněte trochu realisticky. DayZ mělo takovej úspěch, že se velmi brzo oznámilo, že hra se předělá na novej engine.
    Enfusion, který začal vznikat až po začátku early accessu měl být engine nejen pro DayZ, ale obecně engine který může Bohemka používat do budoucna. Protože jeden engine na jednu hru je fakt zlo, pokud chceš udělat nějakou hru, co není to samý v bledě modrým. Lekce Army je v tom, ze příliš úzce propojená hra + engine (který jsou neoddělitelný, a všechny projekty jako Take on Helicopter jsou modem Army 2 s featurama navíc), není z dlouhodobého hlediska funkční model.

    Ano, jsou studia o jedné hře nebo herní sérii, které takhle v pohodě fungují. Euro Truck Simulator 2 fakt nebude potřebovat novej engine, ale SCS by mohli uvažovat o zásadní změně kdyby chtěli udělat simulátor letecké nebo lodní dopravy.

    Zpátky k DayZ. Problém toho portovat hru ve vývoji na novej engine je obrovskej. Všichni si vzpomínáme na období mezi 0.62 a 0.63. Pokud si dobře pamatuju, tak to byl víceméně rok, kdy jsme čekali na nové, lepší DayZ na Enfusionu, a dočkali jsme se jiného DayZ. Míň featur, relativně hezčí UI, o hodně plynulejší animace atd. Tohle bylo dělaný v rámci branche Enfusionu, kterej je hybrid mezi ENF a RV, a není to ten hlavní branch Enfusionu. Pokud byste ale chtěli, aby bylo DayZ na hlavní vývojové větvi, tak by se DayZ muselo přepsat skoro celý. Výhoda toho hybridu je zkrátka v tom, že zachovalo nějakou kompatibilitu s RV. Máš sice Enfusionovskej workbech, ale stále můžeš používat některý RV tooly, configy, atd.

    Chápu že DayZ není tím, čím bychom si všichni přáli, rozhodně ne za ten čas, co to trvalo, ale není to daný odlivem zdrojů z DayZ na jiný projekty, a už vůbec ne na Enfusion. Ta otázka, před kterou vývoj DayZ stál byla z největší části v tom, jestli ho nechat na RV, nebo ho předělat na zcela novou architekturu, a s tím překopat úplně vše, nebo jít nějakou střední cestou. Co by bylo nejlepší řešení nechám na vás.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KLEINZACH: No, proč jsem asi prchl? :/
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    KLEINZACH: Merdík..

    info máš od zdroje?
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    RUDOLF: co sem se ptal tak za auta nemuze client/server architektura, ale fyzikalni solver. v pristim roce to snad fixnou, kdyz infusion uvolni nejake resourcy pro dayz ;)

    na heliny od BI zapomen, linux dtto.. uz rok sem o nem neslysel
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    BURKHAR: hm, tak meli UE4 a jak to dopadlo..
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    REDSNAKE: To že BI z těch peněz postaví novej engine komunikovala od prvních zpráv od úspěchu EA. Na tom není nic nového. Co je nového, že DayZ vývoj neměl plnou kapacitu engine teamu od roku 2015.

    Jestli BI vymrdala/nevymrdala se zákošema. Asi jen s těma co mají míň jak 10 hodin nahráno. Pro ostatní je to spíš nenaplněné očekávání. Asi bych nechápal někoho, kdo nahrál víc jak 10 hodin ve hře, která ho sere.

    BH: "DayZ is handicapped by our early decisions to make as much as possible server authorative to combat cheating, paired with the skeleton crew that I assume the team is down to. =/"

    Tj. to co nás zachránilo od pekla cheatování v armě, nám teď rozbíjí auta. Já jen doufám, že BI poskytne DayZ týmu v příštím roce dost engine zdrojů, aby mohli začít pracovat na helikoptérách. Páč pak je šance, že by třeba mohli optimalizovat i věci kolem rozbitejch fár. Když ne, tak podle mě auta budou vymrdaný další rok. Ale těžko říct, já s autama ještě neměl trabl. Spíš mi přijde, že konkrétní servery maj trable. Running man je občas vylagovnej, Village běhá imho dost líp. Jestli daj někdy do kupy linuxovou binárku pro engine, tak bych rád věděl, kde se to vysírá.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    RUDOLF: Confusion byl targetovanej pro Vigor. Naštěstí se podařilo Maruka přesvědčit na UE4. A pak jsem radši z Titanicu utekl.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    RUDOLF: Takze potvrzeni toho co tu roky tvrdime? Ze si BI od backeru nechala zafinancovat novej engine a pak s nimi vymrdala.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    jen taková zajímavost od Briana Hickse, jak BI vyorala s vývojem DayZ.. dva měsíce starý.. tj. Enfusion byl někdy od roku 2015 targetovanej primárně na další BI produkt -> tipuji že Armu 4. Engine team odbavoval požadavky, ale vedle toho měl vlastní cíle o kterých nerozhodoval DayZ team. Chápal jsem Enfusion jako platformu pro novej A4, ale netušil jsem, že to hijackly už takhle zpočátku.

    BH: "I don't think Im violating any agreements with BI by saying: DayZ did not get the whole Enfusion engine - the team was pulled off of DayZ to focus on the needs of BI as a whole around 2015. What DayZ got was a good portion of it, but DayZ as a product (at least when I left) was a -fork- of Enfusion, and not main trunk.
    This isn't something that was communicated at the time due to decisions above my pay grade."

    BH: "The engine team, yes. We still worked with them, and did get requests handled - but they were officially working as their own team, with their own goals once that happened.
    I distinctly remember Eugen calling me to let me know when it happened, I was in San Francisco for GDC. He was not happy either."

    BH: "Well, in short - I think DayZ would be even more dated if the work had not been put into the engine. We had a lot of limitations, and the game was already dated technology wise when we shipped.
    The one thing that shined about DayZ despite that was the design, but the technology limited a lot of paper design and desire moving forward."
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    RUDOLF: Omezena kapacita vyvoje je s ohledem na to kolik vybrali a kolik hraci dostali zpet extremni ulet. Zlatej dul pro bohemku, i kdyz z casti to proste rozmrdali svejma debilnima rozhodnutima
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Já si myslím, že kdyby zvýšili počet lootu ve velkých komplexech, tak by toho lootu prostě bylo příliš. Kdyby přidali nějakých 20-50 dalších civilních assetů, tak by ty spawn pointy třeba nakonfigurovali. Prostě ten game design balancing přicházel až ve chvíli, kdy byli paneláčky dávno hotový a imho se zjistilo, že není dost předmětů aby ta distribuce byla vyvážená s ohledem na vzácnost předmětů.

    Ten systém je dynamický, často návštěvovaný místa maj míň lootu a málo víc.

    Každopádně, s ohledem na omezenou kapacitu vývoje, tuším, že priority jsou jinde.

    Já teď stejně hraju Livonii. Která mě jako mapa i gameplay baví víc.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    KLEINZACH: myslel jsem to tak, že pokud by byl aktivovanej loot v těch budovách, tak díky špatné optimalizaci nebo bugům to bude mít vliv na hru.

    Ale to je fakt jen střelba od boku a žádné jiné rozumné vysvětlení nebo potencionální důvod mě nenapadá..
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    (nejvic zerou simulace playeru)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    performance to nebude - par (set) itemu navic se v tech 20-30k itemech ztrati
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    REESHA: jediný co mě napadá tak je to otázka performance. Nebo aspoň doufám, že k tomu existuje nějakej, byť blbej důvod, jakože to má špatnej dopad na výkon.

    Případně je to tím, že na to prostě prděj.

    Ale máš pravdu, tyhle budovy bez lootu hrozně kazej imerzi když to člověk hraje. Ať už je hráč nováček a v určitých typech budov prostě nic nenachází, nebo jako zkušenej, že určitej typ budov prostě už z dálky ignoruje.

    Je to určitě škoda a jedno ze slabých míst ale jistojistě ne ten nejzásadnější problém hry.
    REESHA
    REESHA --- ---
    REDSNAKE: No jasně že neni :) mě zajímá proč. Po těch letech to nikomu nepřijde divný?
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    teda jinak, imho je to prostě jen tím, že tam není nastaven spawn point pro loot.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    REESHA: nope :D
    REESHA
    REESHA --- ---
    ...a ještě jsem se chtěl zeptat zkušenějších... Tušíte proč v bytovkách, školách a obecně celkově ve větších budovách není víceméně žádný loot? Má to nějaký smysl?
    REESHA
    REESHA --- ---
    SYNTAX_TERROR: vždyť tohle je krásnej etalon celýho toho vývoje :) alfa-omega celýho jejich přístupu. Udělejme něco, o co nikdo neprosil, poserme to, nechme to tak roky vyhnít bez jakýhokoliv zájmu a pracujme radši na animaci okurky a na nové mapě, o kterou opět nikdo neprosil.

    SYNTAX_TERROR: Právě. Zkoušel jsem i vyndat všechno a stejně nic. Za 5 minut jsem už mohl vesele přendavat i věci co jsou tam hnědě. Moc moc doufám že to nějaký důvod má...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam