REDSNAKE: z komentářů: Vac Banned after 2h thx ..
jo, tohle jsou věci který nevyřešíš.. ta hra ti běží na železe, který ti patří. Máš přístup k paměti, tj. ke všemu co je v tvé síťové bublině. a můžeš do ní vidět (zobrazit hráče jako overlay ve hře, předměty, jejich stav apod.), a můžeš něco změnit (pošleš kulky směrem k jinému hráči). To vychází z toho, že je PC otevřená platforma a né konzole. Máš přístup ke všemu, vlasní OS si můžeš "hacknout" apod.
Nevím jak to přesně funguje na úrovni paměti, mám pocit že ty stavový data o tom, kde co vidíš jsou šifrovaný. Fakt nevím, musel bych to nastudovat.
Každopádně, Eugen tohle věděl a tak se implementovali různý způsoby, jak tohle podchytit. Tj. server samotný dělá nějakou kontrolu co mu hráč posílá za vstupy, jestli je to legitimní. Tj. když vystřelíš z něčeho, co podle něj vůbec nemůžeš mít, tak si tě označí za podezřelého. Tímhle vyloučíš spawnování věcí. Pak to vyřešíš i to, že by sis vzal věci, který nejsou blízko tebe. Třeba ti to dovolí, ale udělá si red alert a pak tě třeba Vac Banuje. To samé dělá se speedhackem, kontroluje, jestli ty tvoje vstupy dávají smysl. Když ne, hodí ti flag a časem tě pravděpodobně zabanuje. Princip je tyhle bany nejsou hned ale s časovým rozestupem, aby cheateři netušili, co všechno se kontroluje. Tipuji, že pasivní zobrazení hráčů a věcí BI neprokoukne. Možná dělají nějaké kontroly na úrovni klienta, jestli něco divného nešahá do paměti, kde běží ta binárka. Ale fakt netuším, nevím jak to ve woknkech funguje.
Evžen od začátku říkal, že jde o mitigation nikoliv solution, tj. vědí jaké jsou vektory cheatování, ale můžou implementoval nějakou obranu. Na tom, na čem byl postaveny Mod to nešlo. Nešlo ani překopat rendering. Nebylo možný rozšířit města a mapu do současné podoby, protože by to žádná grafika neutáhla. Díky tý změně byli schopný zobrazit dvojnásobek polygonů co předtím, jestli si dobře pamatuji.
Klasika, věci co byli ve vývoji SA úspěch nikdo neřeší. Prostě je to failure jako celek. BI by měl subdodavatel a tuna keců. Přitom to v posledních měsíce při releasech peakuje na 35k hráčů, normálně nad 20k ( a mluvíme čistě o steamu). Tj. asi něco BI udělala při vší své neschopnosti dobře. Reddit není plný problémů s cheatearama, ale normální zkušenosti hráčů, poptávkou po radách a zážitky ze hraní.
Už se těším až mi BI vyplatí další sumičko obhajobu na nyxu