• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GGGBrutalismus - drsná poezie
    KORDA
    KORDA --- ---
    A489 postnulo tohle. Tradiční metoda "stejně už není co chránit".

    NOIK
    NOIK --- ---
    NOIK: pardon, oprava, 27. 2. http://vipergallery.org/akce/32
    GGG
    GGG --- ---
    Podívejte se: Brutalistní unikát Transgas má padnout. Je to škoda, nebo šance? — ČT24 — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/...divejte-se-brutalistni-unikat-transgas-ma-padnout-je-skoda-nebo-sance
    GGG
    GGG --- ---
    GGG
    GGG --- ---
    Vcerejsi navsteva DBK







    KARLOS
    KARLOS --- ---


    "The building is reportedly home to a National Security Agency surveillance facility named TITANPOINTE"

    33 Thomas Street - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/33_Thomas_Street
    JUSTIF
    JUSTIF --- ---
    The suburb of Chanteloup-les-Vignes, in the Western banlieue of Paris, and in particular the Cité de la Noé, provides the setting for the main suburban scenes of Mathieu Kassovitz’s now-iconic 1995 film La Haine. Brutalist 1960s buildings depicted in black and white provided the backdrop to one of France’s most brutal yet human depictions of youth, and inspired scores of image-makers, including Magnum’s Lorenzo Meloni, who revisited the area in 2016.



    After La Haine • Lorenzo Meloni • Magnum Photos
    https://www.magnumphotos.com/arts-culture/architecture/lorenzo-meloni-after-la-haine/
    NOIK
    NOIK --- ---
    Fengjie III (Monument to Progress and Prosperity), Chongqing Municipality. photo: Nadav Kander

    NOIK
    NOIK --- ---
    Part of the cancelled Phipps Bend Nuclear Power Plant, Surgoinsville, Tennessee

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JUSTIF: A taky to neni jen Praha :)
    NOIK
    NOIK --- ---
    GGG: představení knihy s přednáškou bude 21. 2. v http://vipergallery.org
    GGG
    GGG --- ---
    kniha - Růžena Žertová
    http://www.ruzenazertova.cz/kniha.html
    JUSTIF
    JUSTIF --- ---
    MURHAAYA: snad se nebude zlobit, ale moc me bavi osobni instac K. Mergerove, ktera (ne)pravidelne mapuje prazskou architekturu 48-89. neni to teda jenom brutal.

    Klára Mergerová (@klaramergerova) • Instagram photos and videos
    https://www.instagram.com/klaramergerova/
    SWITCHMAN
    SWITCHMAN --- ---
    DAN_F: díky moc za vysvětlení.
    H3AD3AD: díky .)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    SWITCHMAN: Svislé linie stavby svírají pravý úhel se základnou. Při (profesionálním) snímání architektury platí obvykle uzus, že vertikální linie by neměly být perspektivně deformovány. Aby se tak nedělo, používá se v lepším případě speciální technika (fotoaparát nebo objektiv umožňující naklonění optické roviny takovým způsobem, aby předmětová rovina a rovina objektivu mohly být rovnoběžně s vertikálními liniemi stavby), nebo v horším případě dodatečná postprodukce, při které se zpětně provede "restituce" sbíhajících linií. Problém je, že když se stavba na fotografii srovná pomocí výše popsaných postupů dokonale, dochází poměrně často k tomu co popisuješ – v podstatě optickému klamu kdy oku připadá že se stavba směrem nahoru rozšiřuje, přestože je na objektivně na snímku dokonale rovná. Z toho důvodu se v praxi většinou stavby na fotografiích nenarovnávají dokonale, ale jen na cca 90–95 %, tedy tak, aby vertikální linie nebyly skutečně rovnoběžné. Je to něco jako když umístíš bod do přesného středu pole – bude ti připadat že je o něco níž než uprostřed a proto se v takových případech objekty, které mají působit vystředěně, umisťují lehce nad střed.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam