SITH: "ale to je opravdu to samé. Když marketing upravuje receptury, tak i nejen kvůli chuti, ale i kvůli ceně. Prostě stanovuje takové, aby to cenou bylo pro konkrétní trh zajímavé. V situaci, kdy je ČR trh orientovaný na cenu, tak se dle ceny (a tj. i složení) řídí i výrobci. Simple."
nojo, ale ve chvili, kdy teda ti zakaznici zacinaji chtit vyssi kvalitu, tak ty je oznacis za hospodsky znalce... samozrejme ze trh se v nemeckych zemich nebo v rakousku taky nejakou dobu formoval, ale tolik srat na svy zakazniky si tam tedy nedovolili.
Mimochodem rozkvet farmarskych trhu i automatu na cerstve mleko jasne ukazuje na to, ze se pozadavky na trhu uz davno zmenili a cesky zakaznik klidne prida tech par korun, aby si za kvalitu zaplatil. Ale jinak s cenema nemas pravdu, mnoho vyrobku je v nabidkach za stejne nebo vyssi ceny nez treba v nemecku a pritom nedosahuji jejich kvality.
A ne, soupani s chuti kvuli lokalizaci a proste srani na kvalitu volbou levnejsich surovin je skutecne rozdil :)