• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    Vše o politickém a ekonomickém dění v energetickém sektoru. Klub usiluje o to diskutovat téma energetiky v širších, nikoliv jen úzce technologicky a vědecky zaměřených (jakkoliv ani ty nejsou zakázány), souvislostech. Témata a kauzy typu: energetická bezpečnost, státní energetická koncepce a surovinová politika ČR, ČEZ, MUS, OKD, Bakala, Komárek, Tykač, Gazprom, územní limity, německý odstup od jádra, kanadské roponosné písky, rizikový managment, negativní externality energetických zdrojů, ropné havárie, válečné konflikty ohrožující dodávky energie, vliv spekulantů na cenu surovin apod.
    rozbalit záhlaví
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: to zni hodne prakticky. Akorat, ze vubec
    Hlavne mam garaz a staci mi sedan/hatchback s o tretinu nizsi spotrebou nez dodavka
    PES
    PES --- ---
    CUKI: ohebné FVE panely jako "polep" na povrch e-vozidla se prý už někde zkoušely (ale nic moc, co si matně vzpomínám)...
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To už bych raději použil vhodné auto, aby ty panely mohli být rovnou na střeše. Dodávka která by byla na solární pohon by se dala postavit do jedné tuny a panely by mohly být rozložitelné bez problémů na více než 2 (možná 3)kWp.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAKROUSEK: jsem rad ze ty mas na zahrade naleziste ropy, kde tu ropu tezis a sam si ji rafinujes na benzin/naftu ;)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JIMIQ: Jasne, z gridu nebo ze zasuvky, odtamtud pochazi vetsina elektriny!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ale panelu chci mit 10-16kWp, jenom v prumeru jsem to myslel tak ze tri jsou na jizdu autem. Ale jiste kdyz nebude zrovna jina spotreba a auto bude prazdne tak muze celych 16 jit do auta (pochopitelne minus ztraty)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: jezdim 1-2x tydne 10-20km :) na vetsi trasy budu mit nabito z gridu nebo z predeslych dnu a po ceste se jednou stavim u nabijecky. Nejdelsi co jsem kdy jel bylo 450km, vic mi v aute pripada uchylny

    Takze 90%+ dam ze solaru a ten zbytek z mixu
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: cca 1,3kWp mínus ztráty, no řekněme kolem 1kWp za ideálního jasného slunečného počasí... kolik že je ta spotřeba e-vehicle na 100km? 13-15kW?

    Takže auto od svítání do soumraku napojené k panelům a v noci si možná dojet "kolem komína"? ;-)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: takhle presne to hodlam resit ja, akorat ty panely budou tri 450Wp primo na strese baraku a najezd 40kkm budu mit za 6-8 let :D
    PES
    PES --- ---
    Dnes ve 12:30 rozhovor
    Jak ustojí Česko energetickou proměnu bez blackoutů, vysvětlí expert ČEPS - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/ceps-rozstrel-svatopluk-vnoucek-energetika-sit-elektrina.A230505_100833_ekonomika_ven
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK: nevim proc link blbne

    California Ponders V2G Mandate - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/05/08/california-ponders-v2g-mandate/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    https://cleantechnica.com/?p=295135

    Senate bill 233 in the current session of the California legislature would require automakers to equip the electric cars they sell in the Golden State with V2G capability. At the present time, only the Nissan LEAF, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, and Ford F-150 Lightning have V2G systems their owners can take advantage of. By plugging them into bi-directional charging stations at home, EV owners can sell the power in those batteries to utilities during peak demand, buttressing the grid and reducing their utility bills.

    “When the grid is stressed, wouldn’t it be great if instead of firing polluting fossil fuel peaker plants typically located in disadvantaged communities, we were using our electric vehicles?” said Kurt Johnson, community energy resilience director at the California nonprofit The Climate Center. “Even the smallest commonly available EV battery is a multi-day energy storage asset for everybody,” he told Canary Media. ​“A Nissan LEAF can run your house for days.”

    California already has 1.5 million EVs on the road. By 2030, that number is expected to reach 8 million. Combined, all the batteries in all those cars would have a total capacity of 80 gigawatts of power, Johnson said. That’s nearly 30 times the capacity of the state’s largest power plant, the Diablo Canyon nuclear generating station, which has a power output of “only” 2.3 gigawatts.
    PES
    PES --- ---
    Malý závdavek budoucnosti elektro-cestování? ;-)
    Vydali se přes celou Afriku elektrickou Škodou Enyaq. Nabíjí ze slunce, fotovoltaiku vezou v kufru – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/vydali-se-pres-celou-afriku-elektrickou-skodou-enyaq-nabiji-ze-slunce-fotovoltaiku-vezou-v-kufru/sc-870-a-222014/default.aspx
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SHEFIK: Presne tak. Namisto cpat dotace do solaru, kdyby aspon cast odklonili do prenosovky. Ale to ne, reklo se, ze jenom do zelene energie, jinak nic!
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Vsude podobny asi

    ‘Lack of vision’: UK green energy projects in limbo as grid struggles to keep pace | National Grid | The Guardian
    https://amp.theguardian.com/business/2023/may/08/uk-green-energy-projects-in-limbo-as-grid-struggles-to-keep-pace

    The chief executive of the Swedish solar firm Alight is one of many frustrated renewable energy developers hoping to build green energy projects to power Britain’s homes and businesses with affordable, clean electricity. The catch? These projects could be forced to wait more than a decade for a chance to connect to the UK’s electricity grid, as Britain suffers the longest backlog in Europe.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Hezka krivka pv demand/supply gap

    An “unprecedented ramp-up of production capacity” over the next two decades is needed to provide enough solar power to completely decarbonize the global electrical system, but that goal can be achieved, according to an analysis led by researchers at the National Renewable Energy Laboratory (NREL).

    The target is 63.4 terawatts of installed nameplate capacity of photovoltaics (PV) needed in the decade between 2050 and 2060. That is a 60-fold increase in the amount of installed PV worldwide today.

    Analysis Points to Massive Photovoltaic Deployment To Meet Decarbonization Target - CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/2023/05/06/analysis-points-to-massive-photovoltaic-deployment-to-meet-decarbonization-target/
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    TADEAS: v tom pripade se jedna prinejlepsim o pomluvu ..
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    NYRLEM: zadarmo ani zelení soudruzi nehrabou
    NYRLEM
    NYRLEM --- ---
    TUHO: jako nalepkovani ti jde, ale ze bys prozradil co z toho je dezinformace, tim uz se neobtezujes ..
    PES
    PES --- ---
    TUHO: Sýr je fakt super hustý koncentrát ;-)
    TUHO
    TUHO --- ---
    PES: tje super ulovek, na tohle je ale tady i vlastni klub ,))

    [Dezinformace o klimatu // Can democracy survive complexity?]
    PES
    PES --- ---
    Trocha kontroverze na víkend ;-§) aby řeč nestála...

    Poručíme slunci, větru, ale radši v silném svetru - syrzdarma.cz
    https://www.syrzdarma.cz/clanek/porucime-slunci-vetru-ale-radsi-v-silnem-svetru

    Elektrická auta si nekupují správní lidé - syrzdarma.cz
    https://www.syrzdarma.cz/clanek/elektricka-auta-si-nekupuji-spravni-lide
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam