• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Co to? Jakej chleba? Nepotřebuju chleba. Potřebuju elektromobil. :-)

    Víš, kolik km už jsem najezdil ve spalováku celkem? Nevíš.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tyjovka, ty to vedes. Chleba je v akci, misto 20 korun stoji 10, tak mi jich dejte rovnou 50, at usetrkm 500 korun!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PAN_SPRCHA:
    MAKROUSEK:

    Elektromobil je normální auto a provoz je desetkrát levnější než spalováky. Já nejsem normální, protože já nemám úspory ani na ten ojetej spalovák.

    Moje další ojetý auto ale bude elektrické, většinu jízd mám denně do 150 km, takže ani nepotřebuju ten dojezd na jedno nabití.

    Na FVE si budu muset půjčit, ale návratnost je i pesimisticky před horizontem životnosti fve (8 - 12 let), takže to utáhnu z úspory za elektřinu.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak ekonomicky to stále nedává smysl, ale to se počítám během pár let otočí. Respektive automobilky ještě čínská auta donutí jít s cenou dolů....

    Já bych chtěl zkusit nastoupit do vlaku kolem roku 2026 - 2027, nejdřív pořídit FVE a pak začít 2. autem v domácnosti (i když to taky zvažuju jestli to nebude vlastně rovnou i alternativa k prvnímu.... ale cenově bych rád něco do 0,5mio a teda neplánuji kupovat nic nového.

    Jinak [Elektromobily 🚗🔋]
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    R_U_SIRIOUS: takže všichni by si měli pořídit elektromobil..... protože je to normální.,.......ale ty ho nemáš.

    Ne vážně elektromobil je z hlediska ekonomiky provozu prostě pořád o dost horší než spalovací motor. Kupují si ho lidé kvůli dotacím, umělým výhodám a z čirého fanouškovství. Když si srovnám ty verze vozů s benzínem a s baterkou tak třeba Kona vyjde s benzínem na 560 tis. a s baterkou na 900 tis.......jako to nemůžeš nikdy dohnat i s vlastním solárem.

    Lidi počítat umí, proto třeba v Norsku kde byly elektromobily levnější díky dotacím než spalovací se prodalo 3/4 elektromobilů.

    Těch kecálků co melou jak je elektro špatný je tak 10%, 85% se rozhoduje poměrem cena/výkon a 5% by si koupilo elektro jen proto že je elektro.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Jo tak, takze jenom mas nazor, nikoli podlozeny fakty. Tak to jo.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PAN_SPRCHA: je to 10.5 vs. 4.2 pro plně elektrický auta.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Střádám, pane Pařízek, střádám, ale jde to pomalu. :-)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    JIMIQ: no to nerozlišuje BEV a PHEV. PHEV je standardní benzínový auto co s sebou tahá baterku kvůli přístupu na parkoviště v centrech měst.
    Teda alespoň lidí co znám to v životě do zásuvky nedali.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Number of new cars sold, by type - Our World in Data
    https://ourworldindata.org/grapher/car-sales

    Tenhle grafik se mi libi :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Jak nedoslo? Za 100 tisic kilometru usetri 180 tisic korun, to prece musi byt jasne kazdemu! Takze kazdy normalni clovek ma dle tveho nazoru vlastni fotovoltaiku? A ty mas ten elektromobil?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Těm lidem to ještě asi nedošlo, ale těch, co jim to už došlo, bude přibývat, protože normálně si to lidi mezi sebou řeknou. :-)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: A proc si ho tedy nekoupi, vzdyt by usetrili!
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Nemají normální elektromobil. To je celé.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Tak to je mi zahadou, proc vsichni normalni lide nesetri na 100 kilometrech 180 korun. Cim to asi dle tveho odborneho nazoru je?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Jinými slovy: normální je nečmoudit. :-)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK:
    i evropske automobilky vyhlasily, ze s normalnimi auty jen tak neskonci.

    Promiň, ale když reálně jsou dneska náklady elektromobilu na 100 km 20 Kč s vlastní fotovoltaikou, zatímco náklady spalovacího Dieslu na 100 km jízdy jsou +-200 Kč, tak to spalovací auto pro mě už není normální auto. :-) A to tu naftu počítám ještě dost úsporně.
    HANZS
    HANZS --- ---
    PAN_SPRCHA: Takže navrhujéš zaútočit na Norsko a plyn jim sebrat? :)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    PES: jo, ale to by všechno platilo kdyby největší část ceny co platíš neskončilo u výrobce/těžaře.
    Reálně platíš 4/5 nárůstu do zisku těžařských společností a 1/5 do věcí které cituješ.

    Z nějakých záhadných důvodů jsou 4/5 nedotknutelné (protože přece trh, nabídka/poptávka atd že.....) a do té 1/5 se koncentruje všechna zloba za vysoké ceny.

    Netvrdím že by se s tou 1/5 nedalo něco dělat a rozhodně tam je tam je prostor, ale ten slon v místnosti je jinde.

    Aramco má za poslední dva roky 300 miliard dolarů čistého zisku, i v globálním měřítku malý evropský Equinor měl 70 miliard eur čistého zisku.


    Mezitím v obchodu s emisníma povolenkama se v celé EU protočí v průměru tak 25 miliard eur ročně.


    Jen si ty čisla nech chvilku před sebou, postupně si uvědomíš kdo nás střílí do nohy a kdo do hlavy
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: co chceš slyšet pse, povolenky jsou na světě dýl než můj brácha, kterýho právě přijali na střední. Jestli i tak tápeš proč existujou, tak ti ani nyx nepomůže. Je na čase se smířit buď s nima, nebo s tím, že se ti budou kolemjdoucí smát, jak nadáváš na mraky. Je rok 2024, s popiračema GO už sme dospěli do stejný fáze, jako s plochozemcema, můžeš se nad tím pobavit v rámci intelektuálního cvičení, ale vážnou debatu už vést netřeba. Btw. nestěžoval sis náhodou měsíc zpátky, že ti pomrzla půlka zahrady?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam