• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KUTAS: Jak muze byt ve ztrate? Opravnene naklady jsou soucasti regulacniho vzorce plus nejaky ten primereny zisk. Tak funguji vsechny regulovane prirozene monopoly.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PAN_SPRCHA: jaktože není ve ztrátě? Je k tomu něco víc.


    GOR: ne to jsem popletl já, narazil jsem na ten odkaz níže hned po tom co jsem si četl hnojomety... (kuam není to tak dávno co jsem se pracovně pohyboval v ČEZu, Net4Gasu i ČEPSu... ostuda!)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    GOR: NET4GAS ale není ve ztrátě...... technicky. Tam jsou problém bondy kterými ho bývalý vlastník zatížil.
    Ale to se reflektovalo při prodeji.

    Pořád je nutný brát v potaz že postavít vlastní síť která bude rozvádět plyn od hranic do distribuce by vyšlo na 120 miliard.
    Tedy stát dál 30 miliard včetně dluhu za firmu co je miliardu v zisku, nutně je potřeba a má potenciál do budoucna i když momentálně transit neteče.
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    KUTAS: tak ono je to podporované články na objednávku od EPH protože Křetínský je stále naštvaný že jeho byznys model co používá na Slovensku tedy koupit sítě a pak si pomocí ovlivňování regulátora posílat miliardy do kapsy nemohl rozjet i tady.
    GOR
    GOR --- ---
    KUTAS: Hnojomety si pletou Gasnet, coz je plynova distribucka, tu kupuje CEZ, a Net4Gas, ktery koupil CEPS, coz je provozovatel tranzitniho plynovodu, coz je onen slavny podnik ve ztrate.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    NECROMAN: Nemate k tomu nekdo blizsi komenzar, koukam, he na sockach uz jedou hnojomety o tunelu a nakupu firmy ve ztrate, ktera bez distribuce ruskeho plynu nema hodnotu…
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    ČEZ převezme GasNet na přelomu srpna a září, výrazné změny neplánuje | e15.cz
    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cez-prevezme-gasnet-na-prelomu-srpna-a-zari-vyrazne-zmeny-neplanuje-1417811
    PES
    PES --- ---
    MAGE: určitě ne, když se to těží... tedy leda by se to ložisko odněkud/nějak doplňovalo, ale takové geologické procesy mohou (v lidském pojetí času) trvat příliš dlouho než aby se na to dalo spoléhat
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MAGE: To nikdo nevi.
    MAGE
    MAGE --- ---
    R_U_SIRIOUS: to asi nebude obnovitelnej zdroj ze?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    “If confirmed, this would be the largest potential natural hydrogen discovered to date in Europe,” Philippe de Donato, co-director of research at the GeoRessouces laboratory at the University of Lorraine, told France 3 Grand-Est at the end of May.

    Indeed, it is believed that the Lorraine basin could contain 46 million tonnes of natural hydrogen – equivalent to half the world’s current hydrogen production – and enough to contribute to the EU’s decarbonisation objectives significantly.


    SHEFIK:

    Excitement grows about ‘natural hydrogen’ as huge reserves found in France – Euractiv
    https://www.euractiv.com/section/energy-environment/news/excitement-grows-about-natural-hydrogen-as-huge-reserves-found-in-france/?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    KUTAS: imho exponencialne az od 120+, zalezi na typu motoru a auta
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    SHEFIK: a u ICE tak neroste?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    HANZS: to neni o nabijeni doma. ta spotreba u elektroaut exponencialne roste nad 80/90/100, dle typu auta.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    JIMIQ: taky jezdim maximalku podle oktanovyho cisla
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    mám diesla a na dálnici se snažím kolem 110 a na rychlostních (110) se snažím 95 :) ale taky šetřím palivo kvůli cenám (ekologie jako bonus)
    LEXIK
    LEXIK --- ---
    HANZS: Nejen elektroaut ... Když jedu po dálnici s Rapidem v benzínu s tempomatem 80 - 90 km/h, mám průměrnou spotřebu 3,6 l / 100 km. Občas tak jezdím, když mám dost času.
    HANZS
    HANZS --- ---
    btw. všímáte si elektroaut na českých dálnicích, jak se občas plazí cca 80km/h - no jasně mají málo baterky a nechtějí dobíjet na veřejné rychlonabíječce za 10-16kč/kWh, tak to radši dotlačí domů, kde nabijí za cca 4-5 Kč. (nebo z FVE)
    Možná by bylo lepší, aby nabíječky měly cenu podle spotu + fixní poplatek.
    Tj. včera odpoledne byla cena kolem nuly, tak by nabíjení mohlo stát jen poplatek (třeba 4kč/kWh) a ve večerní špičce by to stálo raketu - ale to je dobře, nechceme aby síť zatěžovaly ještě EV. To ať si nabijou v noci.
    HANZS
    HANZS --- ---
    JIMIQ: Jasný, v Číně taky rozvoj EV možná primárně nebyl o emisích, ale o snížení závislosti dovozu ropy. S instalacemi solárů, ale bude podíl emisí ve výrobě EE klesat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam