úvod
témata
události
tržiště
diskuze
nástěnka
přihlásit
přezdívka
heslo
přihlásit
pamatuj si mě
registrace
ztracené heslo?
Energetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
Vše o politickém a ekonomickém dění v energetickém sektoru. Klub usiluje o to diskutovat téma energetiky v širších, nikoliv jen úzce technologicky a vědecky zaměřených (jakkoliv ani ty nejsou zakázány), souvislostech. Témata a kauzy typu: energetická bezpečnost, státní energetická koncepce a surovinová politika ČR, ČEZ, MUS, OKD, Bakala, Komárek, Tykač, Gazprom, územní limity, německý odstup od jádra, kanadské roponosné písky, rizikový managment, negativní externality energetických zdrojů, ropné havárie, válečné konflikty ohrožující dodávky energie, vliv spekulantů na cenu surovin apod.
rozbalit záhlaví
R_U_SIRIOUS
---
---
21:30:32 29.10.2024
2 odpovědi
MAKROUSEK
: To jest konkrétně kde?
Tenhle koncept ti nikdy energeticky nevyjde, protože ta syntetizace je velmi drahá a energeticky náročná metoda. Kdybys měl pouze fosilní i jaderné zdroje, výsledkem bude nakonec pouze množství odpadu - ve vzduchu a úložištích odpadu.
Na investice by ti už žádná energie nezbyla.
MAKROUSEK
---
---
21:15:34 29.10.2024
1 odpověď
R_U_SIRIOUS
: Presne tam, kde vezmes energii na ukladani do baterek, coz byla podstata otazky, na kterou jsem odpovidal.
R_U_SIRIOUS
---
---
20:52:40 29.10.2024
1 odpověď
MAKROUSEK
: Tu energii na tu sytetizaci ze vzduchu vezmeš kde?
MAKROUSEK
---
---
20:45:45 29.10.2024
2 odpovědi
+1
MMORT7
: To je pomerne snadne. Nejdriv ho spalis. Pak ho ze vzduchu zase syntentizujes. A pak ho zase spalis. A pak ho zase syntetizujes. Opakujes alespon 1000 krat.
HANZS
---
---
19:04:40 29.10.2024
NECROMAN
: Divny graf. Kolem roku 2018 pouzivala Tesla standardni 18650, jejichz kapacita v roce 2000 byla cca 1800mAh a v roce 2018 ccc 2400mAh. Takže žadný dramatický růst za cca 18 let.
PES
---
---
17:53:16 29.10.2024
GOR
: 3.5 (benzín) - 4.1 (nafta) kWh/l na pohon...
...ve studených obdobích bonus "odpadního tepla" na ohřev kabiny (snadno a jednoduše, u EV buď špatně přímo anebo složitě tepelné čerpadlo)
GOR
---
---
17:48:22 29.10.2024
1 odpověď
PES
: Tak to mas srovnani pro vytapeni, ted to jeste zkus pro pohon.
PES
---
---
17:46:28 29.10.2024
2 odpovědi
±0
NECROMAN
: ještě mají co dohánět...
Benzín
Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg (pro snazší porovnání s bateriemi).
NECROMAN
---
---
17:14:55 29.10.2024
2 odpovědi
+2
Jeden zajímavý graf jak stoupá kapacita baterií / kg
JIMIQ
---
---
16:48:17 29.10.2024
+1
USA ve velkém rozvíjí bateriové systémy
https://oenergetice.cz/akumulace-energie/usa-ve-velkem-rozviji-bateriove-systemy
Krasna prace. V clanku se zminuje i Evropa
JIMIQ
---
---
13:03:10 29.10.2024
+1
HANZS
: bude imo obojí... zbohatlíci co teď dají 3-5M za auto, tak si pak pořídí dělo s dojezdem 1200, běžný "obchodní cestující" ("dám Praha-Ostrava a zpět dvanáctkrát týdně a Chorvatsko každý víkend") si pořídí 800-900km a nám ostatním postačí 500
HANZS
---
---
11:24:28 29.10.2024
MARASAN
: baterky nyní váží cca 400-500kg, takže nějakých 150kg dolů by šlo. Ioniq Electric s 28kWh baterií váží 1495kg a je to rekordman v soutěžích spotřeby s EV. Takže dojezdu to pomůže (byť ne zázračně).
Jako kdo má chalupu a příbuzné do 150ti km, imho nepotřebuje pořád sebou tahat velkou baterii s dojezdem 1000km.
MARASAN
---
---
10:59:21 29.10.2024
MARASAN
:
the Tesla Model 3's battery pack weighs around 480 kg
MARASAN
---
---
10:58:39 29.10.2024
2 odpovědi
HANZS
: a o kolik by mely byt baterky lehci, aby se nejak vyznamne zvedl dojezd? Tesla 3 vazi od 1611 kg, to je jak normalni spalovak a o moc lehci asi uz byt nemuze.
HANZS
---
---
10:46:58 29.10.2024
2 odpovědi
±0
PES
: Zkusil jsem to přepočítat a vychází mi rychlost nabíjení cca 580kW. Jsem zvědavý, kam se budou baterie EV ubírat. Nemyslím si, že budeme mít baterie 150kWh s dojezdem 1000km a nabíjení 1MW.
Spíš si myslím, že se to ustálí na max. 400-600kW nabíjení a baterie budou cca 70kWh ale lehčí, což zvýší dojezd.
PES
---
---
8:23:00 29.10.2024
1 odpověď
Dostane se to do masové produkce? I když ty nabíjecí proudy pak, to bude masakr...
Nabíjení skoro tak rychlé jako tankování. Nová baterie se na 80 % kapacity dostane pod 10 minut – VTM.cz
https://vtm.zive.cz/clanky/nabijeni-skoro-tak-rychle-jako-ta
nkovani-nova-baterie
-se-na-80--kapacity-
dostane-pod-10-minut
/sc-870-a-230829/def
ault.aspx
OMNIHASH
---
---
8:13:36 29.10.2024
PES
: to je nějaká superstar prezentace, když tam mluvěj o atomovkách v Bavorsku
PES
---
---
8:09:05 29.10.2024
1 odpověď
MARASAN
: píší, že nějakých cca 600-700km z toho bude nějaká dálková páteř HVDC
MARASAN
---
---
8:06:35 29.10.2024
1 odpověď
PES
: HVDC? Tam by byly problematicky odbocky - vyplati se na velky vzdalenosti, jinak je vyhodnejsi AC. Nebo to uz maji taky poreseny?
HVDC – Wikipedie
https://cs.wikipedia.org/wiki/HVDC
PES
---
---
7:59:01 29.10.2024
MARASAN
:
Corridor projects, Germany | NKT
https://www.nkt.com/references/corridor-projects-germany
PES
---
---
7:56:35 29.10.2024
1 odpověď
MARASAN
: HVDC, to bude zajímavé, samo nabízí se kolektor s možností snadné výměny a tak vůbec, ale zdá se, že to "tahají" jen v záhrabu...
<<
<
>
>>
Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam