• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MAKROUSEK: A to umíš? Jaké máš náklady na cyklus?
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: To jest konkrétně kde?

    Tenhle koncept ti nikdy energeticky nevyjde, protože ta syntetizace je velmi drahá a energeticky náročná metoda. Kdybys měl pouze fosilní i jaderné zdroje, výsledkem bude nakonec pouze množství odpadu - ve vzduchu a úložištích odpadu.

    Na investice by ti už žádná energie nezbyla.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R_U_SIRIOUS: Presne tam, kde vezmes energii na ukladani do baterek, coz byla podstata otazky, na kterou jsem odpovidal.
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    MAKROUSEK: Tu energii na tu sytetizaci ze vzduchu vezmeš kde?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MMORT7: To je pomerne snadne. Nejdriv ho spalis. Pak ho ze vzduchu zase syntentizujes. A pak ho zase spalis. A pak ho zase syntetizujes. Opakujes alespon 1000 krat.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    PES: A můžeš ukázat, jak do toho benzínu tu energii uložíš, alespoň 1000 cyklů?
    HANZS
    HANZS --- ---
    NECROMAN: Divny graf. Kolem roku 2018 pouzivala Tesla standardni 18650, jejichz kapacita v roce 2000 byla cca 1800mAh a v roce 2018 ccc 2400mAh. Takže žadný dramatický růst za cca 18 let.
    PES
    PES --- ---
    GOR: 3.5 (benzín) - 4.1 (nafta) kWh/l na pohon...
    ...ve studených obdobích bonus "odpadního tepla" na ohřev kabiny (snadno a jednoduše, u EV buď špatně přímo anebo složitě tepelné čerpadlo)
    GOR
    GOR --- ---
    PES: Tak to mas srovnani pro vytapeni, ted to jeste zkus pro pohon.
    PES
    PES --- ---
    NECROMAN: ještě mají co dohánět...

    Benzín

    Benzin obsahuje cca 32 MJ/l, resp. 46,4 MJ/kg energie, tedy jinak vyjádřeno 8,89 kWh/l, resp. 12,9 kWh/kg (pro snazší porovnání s bateriemi).
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Jeden zajímavý graf jak stoupá kapacita baterií / kg

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    USA ve velkém rozvíjí bateriové systémy
    https://oenergetice.cz/akumulace-energie/usa-ve-velkem-rozviji-bateriove-systemy

    Krasna prace. V clanku se zminuje i Evropa
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HANZS: bude imo obojí... zbohatlíci co teď dají 3-5M za auto, tak si pak pořídí dělo s dojezdem 1200, běžný "obchodní cestující" ("dám Praha-Ostrava a zpět dvanáctkrát týdně a Chorvatsko každý víkend") si pořídí 800-900km a nám ostatním postačí 500
    HANZS
    HANZS --- ---
    MARASAN: baterky nyní váží cca 400-500kg, takže nějakých 150kg dolů by šlo. Ioniq Electric s 28kWh baterií váží 1495kg a je to rekordman v soutěžích spotřeby s EV. Takže dojezdu to pomůže (byť ne zázračně).
    Jako kdo má chalupu a příbuzné do 150ti km, imho nepotřebuje pořád sebou tahat velkou baterii s dojezdem 1000km.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    MARASAN: the Tesla Model 3's battery pack weighs around 480 kg
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    HANZS: a o kolik by mely byt baterky lehci, aby se nejak vyznamne zvedl dojezd? Tesla 3 vazi od 1611 kg, to je jak normalni spalovak a o moc lehci asi uz byt nemuze.
    HANZS
    HANZS --- ---
    PES: Zkusil jsem to přepočítat a vychází mi rychlost nabíjení cca 580kW. Jsem zvědavý, kam se budou baterie EV ubírat. Nemyslím si, že budeme mít baterie 150kWh s dojezdem 1000km a nabíjení 1MW.
    Spíš si myslím, že se to ustálí na max. 400-600kW nabíjení a baterie budou cca 70kWh ale lehčí, což zvýší dojezd.
    PES
    PES --- ---
    Dostane se to do masové produkce? I když ty nabíjecí proudy pak, to bude masakr...

    Nabíjení skoro tak rychlé jako tankování. Nová baterie se na 80 % kapacity dostane pod 10 minut – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/nabijeni-skoro-tak-rychle-jako-tankovani-nova-baterie-se-na-80--kapacity-dostane-pod-10-minut/sc-870-a-230829/default.aspx
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: to je nějaká superstar prezentace, když tam mluvěj o atomovkách v Bavorsku
    PES
    PES --- ---
    MARASAN: píší, že nějakých cca 600-700km z toho bude nějaká dálková páteř HVDC
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam