• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    HANZS
    HANZS --- ---
    CROME: :)) no uvidíme - Trump bude zvyšovat těžbu fosilu, zvát firmy, aby tam vyráběly protože jim dá 150% nižší cenu EE a o 350% nižší cenu plynu a méně regulací než v EU. Takže uvidíme, kde budou za pár let oni a kde my. Za posledních deset let Evropě dost ekonomicky utíkají.
    HANZS
    HANZS --- ---
    PAN_SPRCHA: Jako v číně na to jdou dobře, nabíjení i stojí podle spotu, takže nutí nabíjet v EV v periodách přebytku atd...Ale to není nic, čím by se dal obhajovat evropský greendeal.
    CROME
    CROME --- ---
    HANZS: Obnovitelne zdroje jsou budoucnost vsude, fosilni paliva jsou ekonomicky neudrzitelna.
    HANZS
    HANZS --- ---
    CRAZY_IVAN: jojo, postaví si tam levné elektrárny, korporáty tam přemístí výrobu no a my tu budeme žít nejspíš "bezedných" evropských dotací...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    HANZS: ...a furt má někdo strach, jestli by toho náhodou neudělal víc, než je světovej průměr a nestálo ho to o korunu víc než souseda!
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HANZS: Obnovitelné zdroje se prosazují i mimo Evropu. Třeba Austrálie už dnes vyrábí okolo 30 % elektřiny z OZE a do roku 2030 chce přes 80 %. Indie má k roku 2023 nainstalováno přes 110 GW obnovitelných zdrojů (bez velkých přehrad) a cílí na 500 GW nefosilní kapacity do roku 2030. V Africe se staví nové solární a větrné projekty dvouciferným tempem, v Maroku je jeden z největších solárních parků světa (Noor Ouarzazate).
    Evropa se rozhodně nesnaží „zachránit planetu“ sama – její posun v OZE zároveň pomohl snížit ceny technologií, což usnadnilo přechod na čistou energii i v dalších částech světa.
    HANZS
    HANZS --- ---
    JIMIQ: To je asi pravda, ale teda proč si na zachránce planety hrajeme jen v Evropě? No nic... tahle debata se tu vede dokola pořád...
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    HANZS: tak třeba Čína propaguje elektromobilitu jako krok k nezávislosti činy na ropě kterou nemá. A také o menším znečištěním ve městech. Klima tam neřeší. Evropané ukazují na Čínu jak tam roste počet elektromobilů a křičí že jim určitě jde o snižování CO2
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    HANZS: ale ony by se v Indii a Cine postavily i kdyby se tady nezavrely…

    A mozna jeste vic, protoze diky nemecke energiewende solarni panely zlevnily dost na to aby si je mohla dovolit i Cina (2008-2010)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    HANZS: na vzduchový znečištění umře půl milionu lidí v EU ročně, to samo o sobě je task, kterej by se měl vyplatit tak nějak automaticky.
    HANZS
    HANZS --- ---
    PAN_SPRCHA: Já to pořád asi nechápu - za posledních 5 let co se tu zavřely fosilní elektrárny, to samé vyrostlo v Indii a Číně... nevidím pořád ten přínos pro oceány a planetu. Spíš by bylo dobré být energeticky soběstační z důvodu, aby Evropa nemusela škemrat o plyn u Putina nebo Trumpa.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CRAZY_IVAN: já jenom dodám, že nájezd 50km/denně je dost přestřelenej, státní průměr je podle pojišťoven sotva 30
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: https://vtm.zive.cz/clanky/elektromobily-se-vyplati-spalovaky-skodi-prostredi-vic-i-kdyz-zapocitame-vyrobu-elektriny-a-baterii/sc-870-a-231328/default.aspx

    Nicméně i tak elektrické auto u nás vyrovná své výrobní emise s benzínem po ujetí 32 tisíc kilometrů (u varianty s baterií 64 kWh) nebo 18 tisíc kilometrů (u baterie 39 kWh). I v Polsku s vysokým emisním faktorem zaviněným specifickým energetickým mixem se tento dluh vyrovná do 50 tisíc najetých kilometrů.

    ---

    Takže při nájezdu 50km/den jsou to cca dva roky ;)
    Nemluvě o tom, že to do vzduchu nepouští další sračky.
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: s takovým nájezdem se za EV nevyplatí měnit nikdy (a tu slavnou "stopu" takovou výměnou proti stávajícímu vozu vyryje extra hlubokou)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PES: to jsou blbosti, s nájezdem 50km/den což je většina aut, můžeš jezdit jak chceš. Se ti to dobije o víkendu...

    dnes představili Enyaq 2 s dojezdem 590km
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: máme tu milion aut a 25 tisíc profesionálních řidičů, ergo 97.5% vozovýho parku může v klidu stát přes den na značkách u nabíječky a stabilizovat síť...
    PES
    PES --- ---
    OMNIHASH: no já to nepsal...
    PES
    PES --- ---
    JIMIQ: na EV by bylo potřeba prostě změnit tzv. paradigma užívání, tedy bylo by třeba něco z variant:

    - nejezdit pokud možno přes den (ráno do práce, odpoledne/večer z práce, na obou koncích trasy připojení na FVE firemní a domácí)
    - brát EV jako "noční vozidlo" (přes den musí být zaparkované u FVE, ovšem to by znamenalo převrátit úplně pracovní cyklus a to by se pralo s biorytmy - stačí povyk kolem změn letní/zimní čas)
    - mít velkou mezi-baterii jako mezi-nádrž (drahý špás, extra surovinové potřeby, degradace provozem)
    - mít dvě auta a nabíjet střídavě přes den (drahá sranda)
    - mít dvě baterie (bohužel vývoj cestou plug/switch-n-drive baterií do vozidel moc nešel)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    MAKROUSEK: Dánsko je severní Německo.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PES: vyrobí 318kwh, potřebuje 600, ale aby to to pokrylo spotřebu, tak to potřebuje minimálně 3-4x větší? Mě teda z Matiky5 na ČVUTu vyhodili, ale tohle mi nějak nevychází předsedo!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam