• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VSOUKOLOHLOREnergetika a energie v politické a hospodářské perspektivě
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Není radioaktivní uhlí dobrý na průjem? 😁


    Stavba části D11 zatím bude stát, musí se vyřešit uložení radioaktivního popílku - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/stavba-casti-d11-zatim-bude-stat-musi-se-vyresit-ulozeni-rad/r~f5366eec3baf11f0bb77ac1f6b220ee8/?

    Práce v dotčeném úseku ŘSD preventivně pozastavilo, když se u některých vzorků ze stavby objevily hodnoty radioaktivity až patnáctkrát vyšší proti běžným hodnotám. Pozastavení prací ŘSD oznámilo ve čtvrtek. V pátek odebrali vzorky ze stavby inspektoři Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB). Zjistili, že radioaktivita je mírně zvýšená jen u některých z nich. Úřad v úterý uvedl, že naměřená přírodní radiace není důvodem pro další omezení stavby dálnice.

    Silničáři nyní řeší, jak naložit s asi 30 000 metry krychlovými popílku z haldy před budoucím portálem dálničního tunelu Poříčí. Popílek pochází ze spáleného hnědého uhlí v poříčské elektrárně. Obsahuje radionuklidy draslíku, thoria a radia.
    PES
    PES --- ---
    PAN_SPRCHA: přepočet "na hlavu" to trochu zmírní...
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    PES: u Číny jak použiješ absolutní čísla tak ulítává úplně ve všem.

    20231128043212379
    PES
    PES --- ---
    Njn, bez dotací je to neživotaschopné...
    German eMobility Association Files for Insolvency - Berlin Today
    https://berlintoday.com/german-emobility-association-files-for-insolvency
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NECROMAN: no a ted procenta a cela EU :) my mame 25%, oni 5…
    PES
    PES --- ---
    NECROMAN: smutné, předběhnou nás prostě ve všem :-(
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Čína vs Německo v jaderné energetice

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Vida…

    Česko se zapojuje do výstavby vodíkového koridoru napříč Evropou – 21stoleti.cz
    https://21stoleti.cz/2025/06/02/cesko-se-zapojuje-do-vystavby-vodikoveho-koridoru-napric-evropou/?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zajimavy vzor - elektrina z onshore a offshore v EU v unorech ruznych let

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Za rok 2023 podil fosilnich paliv na CELKOVE energii v EU byl 67%
    https://www.euronews.com/my-europe/2025/05/29/eu-shows-record-low-energy-use-amid-efficiency-gains-and-renewables-surge

    The EU is still heavily reliant on fossil fuels (67%), but renewables now supply 19.5% of all energy in the EU, up 31% since 2013 and just one percentage point shy of natural gas.

    60% energie je import (ropa, plyn, uhli, uran)
    PAN_SPRCHA
    PAN_SPRCHA --- ---
    SHEFIK: čím méně informací tím silnější názor....
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Staryho psa uz novejm kouskum nenaucis
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Ale s tím hovnem a růží je docela dobrý.

    Strč si nos k výfuku auta. Ucítíš 🌹. :-)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES: Mysleli jsme, že když lidé budou mít přístup k informacím, tak budou méně hloupí.

    Tak (ne) přístupem k informacím to nebylo.

    Tady si to načti a pak přijď se svojí ideologií znova.

    Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2023/851 ze dne 19. dubna 2023, kterým se mění nařízení (EU) 2019/631, pokud jde o zpřísnění výkonnostních norem pro emise CO2 pro nové osobní automobily a nová lehká užitková vozidla v souladu s ambicióznějšími cíli Unie v oblasti klimatu (Text s významem pro EHP)

    Nařízení - 2023/851 - EN - EUR-Lex
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:32023R0851
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: můžeš hovno zvát růží, ale vždy to bude smrdět jako hovno, takže tohle lakování na růžovo resp. zeleno si nech od cesty, ideoKomise prostě z CO2 nesmyslů neuhne, teď jen "rozvolnila" emise pro započtení automobilkami na 3 roky (aby je to nezabilo hned, protože stále se ještě bojí, že by je lidi ještě stále mohli rozvěšet na kandelábry v Bruselu i jinde)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES:

    1) Nejedná se o zákaz spalovacích motorů.
    2) Jedná se o nařízení odsouhlasené členskými státy EU, které zakotvuje, že
    Veškeré emise CO2 ze spalovacích motorů u nových vozidel budou od roku 2035 v Evropské unii zpoplatněny.
    3) Legislativa zajišťuje možnost dále využívat spalovací motory poháněné výhradně syntetickými palivy.

    Čili jedná se o prodej nových aut po roce 2035, přičemž součástí je také klauzule, podle níž v roce 2026 komise zhodnotí pokrok a možnosti dosažení stanovených cílů a navrhne případné úpravy.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PES: Tak jsou lidi co jezdi stavajicimi BEV velke vzdalenosti a nedela jim to zadny problem. V roce 2035 se toho uz vubec nebojim.
    PES
    PES --- ---
    R_U_SIRIOUS: aha, takže zákaz spalovacích motorů od roku 2035 (s tou jakoby krycí možností "přehodnocení strategie" po X letech) je úplně neideologické, jasně, s takovou se opravdu nemáme názorově jak potkat...
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    PES:

    Prosím tě, jak jsi dospěl k tomu, že někdo ideologicky škrtá spalovací motory pro mobilitu?

    Já si žádných ideologických škrtů nejsem vědom.
    PES
    PES --- ---
    KUTAS: jenže to je "akumulace" v EV, která by vyžadovala převrácení fungování - opět trochu zjednodušeně "elelktromobil je noční vozidlo" (pro upíry) - tj. od soumraku do svítání a pak připojit nabíjet na panely.

    Takže jistě, jako "koncept" je to fajn nápad, ale EV pro dojíždění do práce, kde je parkování s nabíječkami (klidně i "pomalými", teoreticky to lze cpát klidně těch 8 hodin šichty) poháněnými především z panelů na střechách. Jenže to znamená nahradit jen část vozidel (a ne si ideologicky škrtnout všechny spalováky) a navíc s problémem, že to znamená zvětšení počtu vozidel (jedno na všední dny na dojíždění do práce či po městě a "okolo komína") a druhé na delší pojezdy. Takže problém s jejich místem (představ si rodinu, kdy dva EV na dojíždění do práce a popojíždění a-la děti ze/do školy/kroužků poskakující od FVE poháněnou nabíječkou k FVE poháněné nabíječce + jeden spalovák popř. EV + hybrid na delší cesty).

    Ohledně "služeb" totéž - přes den vozidla nabíjíš a od večera do rána jezdí (zásobování apod.) - no to by bylo obrovské přeorání klasického paradigma...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam