OMNIHASH: dokud jsou v call centrech lidi, tak to není osekané na úplně minimum ;)
Já řeším jedno globální call centrum, kde se z 2000 lidí dostali za poslední rok na 1300 a příští rok půjdou pod 1000, postupně to přesouvají všechno na AI agenty.
Co se týče třeba toho marketingu, tak tam je to úplně šílené - reklamy co se točily klidně několik měsíců, máš hotové za 2 týdny s násobně menším týmem. Loni točila třeba ta Coca-Cola svoji vánoční reklamu s AI a 20 lidma, letos udělala o něco kvalitou o něco lepší reklamu s 5 lidma... a takových use cases je prostě spousta.
To, že to samozřejmě manažeři nezvládají, není to snadné aplikovat a výmysly typu - "teď nemusíme nabírat programátory a kodéry, protože to všechno šoupnem na Claude" - je věc druhá. Žádná adopce není úplně snadná, ale to, jaký skok to udělalo za poslední rok je neskutečné, ono se to zpomalí, ale taky se s tím naučíme pracovat. Nejde o to, že lidi hromadně přijdou o práci, spíš se ta práce jako taková hodně změní a lidi začnou být opravdu efektivnější - v podstatě to co píšeš ty, bude se víc makat, protože s AI toho reálně zvládneš prostě víc.
Nevěřím, že splaskne nějaká zásadní bublina, spíš se ten trh jako takový konsoliduje a vyhrají velcí hráči. Kdyžtak je ohledně AI audítko, tak se můžeme v té diskuzi přesunout tam -
[Artificial Intelligence AI] - jen chci k tématu říct, že prostě ta energetická náročnost prostě stoupat bude a ještě se nějakou dobu nezastaví.