• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SEVERINEvýchova kluků a ostatních šelem
    THURINGWETHIL
    THURINGWETHIL --- ---
    CYBERKOTLIK: Fakt mám nechat bráchy, kteří se mají rádi, si ubližovat kvůli věcem, aniž bych to nějak komentovala? Já chápu, že ne všechna agrese, se kterou se setkají, bude neškodná, ale jednak si enmyslím, že agresivní jednání je v dnešní době zrovna konstruktivní model přežití, a hlavně si myslím, že použité prostředky by měly být adekvátní situaci (například flákne-li bráchu do hlavy dřevěnou mašinkou, kterou mu předtím vyrval z ruky, protože si ji chtěl vzít zrovna on, ale brácha si s ní hrál, je to opravdu to, co chce? Může mu ublížit, poškodit tu mašinku a ve finále budou řvát oba).
    CYBERKOTLIK
    CYBERKOTLIK --- ---
    THURINGWETHIL: nevysvetluj jim to. je to pro ne prirozena priprava na to, aby byli schopni celit doopravdicky agresi pozdeji ve svem okoli, ktera uz nebude tak bezpecna.
    THURINGWETHIL
    THURINGWETHIL --- ---
    Jinak já si spíš neumím poradit s tím, jak zvládat dva kluky, kteří se mají evidentně rádi (těší se na sebe, když mají náladu, nadšeně se objímají, mluví o sobě moc hezky, myslí na sebe co se jídla i zábavy týče, mnohdy si moc hezky hrají spolu atp.), ale poměrně často se zároveň mydlí (kolejema, vláčkama, autama... vším tím, co má jeden a chce to zrovna mít druhý). Mě osobně agrese odpuzuje a děsí, ale oni tak evidentně reagují zcela instinktivně v okamžiku, kdy mají pocit, že je třeba o něco soupeřit. Nevím, jak jim vysvětlit, že způsobit bolest není úplně nejlepší způsob, jak se dostat k vytoužené hračce/ zabránit bráchovi dělat, co se jim nelíbí. :/
    Nějaký nápad? Jsou jim skoro 4 a skoro 2,5 roku...
    THURINGWETHIL
    THURINGWETHIL --- ---
    MADIETTA: To se mi stalo taky, a to nejsem mužského rodu. :) Měla jsem štěstí, že jsme bydleli cca 10 minut chůze od školy. Ale že nemám aktovku mi došlo opravdu až ve škole. Doběhla jsem zpět (tentokrát už s aktovkou) cca 5 minut po začátku vyučování, díky Bohu nikdo tehdy školu nezamykal a normálně jsem měla jen pozdní příchod. :)
    A dodneška se mi stávají podobné "nehody", když mám blbý den. Není to jen mužské specifikum a pokud má někdo mimoňství jako součást osobnosti, nedá se s tím asi úplně dělat nic. Jen naučit se s tím pracovat a žít.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    MADIETTA: tento způsob neúčinnosti se projevuje i u dospělých mužů.
    zkoušela jsem nechat vymáchat muže pokaždé, když něco zasklil.
    NIKDY se nastalo, že by si dal příště pozor.
    oni jsou prostě mimoni. žádné nebezpečí nebo strach, že něco zapomenou, si neuvědomují.
    vidím to jako jistý druh mužské retardace.
    ale ani tak nehodlám dělat věci za své tři chlapy. ať si to vyžerou sami. třeba stokrát.
    EDERA
    EDERA --- ---
    TOMASINO: Jo, u standardních puberťáků, kterým záleží na tom, jak vypadají před kámošema, to je jednodušší, protože to je docela dobrá páka. Tenhle ovšem stádní moc nebyl.
    MADIETTA
    MADIETTA --- ---
    No já vám nevím. Nechávám staršího mimoně vyžrat si vlastnoručně způsobené situace zcela pravidelně. Už jsem ho i nechala jít do školy bez aktovky. A má to nějaký efekt, ve smyslu, že by se poučil? Nemá.
    TOMASINO
    TOMASINO --- ---
    EDERA: Podívej se na to takhle: ve věku, kdy klukům místo všeho ostatního záleží na tom, jak vypadají před kámošema je tam najednou jako jedinej blbec bez výbavy, improvizuje s tim, co mu kdo půjčí a nakonec si pro něj přijede máma ;-) Rozhodně netvrdím, že u vás něco stagnuje, jenom to chce občas odolat mateřeským pudům aby mladý snáz pochopili zodpovědnost
    EDERA
    EDERA --- ---
    TOMASINO: To je to - nejel by domů. Trvali by na tom, abych pro něj přijela JÁ.

    Ale jinak jsem teda za ten rok u nás hodně změnilo, na obou stranách.
    TOMASINO
    TOMASINO --- ---
    EDERA: Tak by jel domů, no :-) Rozumim, že by Tě mrzely zbytečně vyhozený peníze, ale ten jeden výsledek by nahradil sto pokusů o výchovu
    EDERA
    EDERA --- ---
    TOMASINO: Nechávám ho vyžrat ty situace, kdy to fakt bude jenom na něj a nestane se, že třetí strana bude dělat problémy MNĚ. Což by se v případě zapomenuté lyžařské výstroje zcela jistě stalo. Nedovedu si představit vedoucí, kteří by nekontaktovali rodiče a nechtěli po nich situaci vyřešit nebo si pubertální dítě odvézt.
    TOMASINO
    TOMASINO --- ---
    EDERA: Protože se moc staráš a myslíš si, že mu bez Tebe nic nebude fungovat. Tenhle druh mužskejch potřebuje pomoc, a to ve smyslu nechat ho v tom. Jenže až bude v nouzi, Ty zase vyměkneš a půjdeš to za něj zase udělat. Už teď lituju jeho partnerky.
    Ocitnout se na lyžáku bez výbavy je mimořádně účinný lék. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy jsem si frajersky v patnácti vyrazil na lyžák bez lyží. Následné podmínky byly velmi léčivé :-D
    LALOBA
    LALOBA --- ---
    zajimava prednaska nejen pro rodice kluku
    Mužské přechodové rituály
    http://web.ilom.cz/programy/mui-mum/akce/626-muske-pechodove-ritualy.html
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: nemysli si, já jsem se celý podvečer i cestou autem na místo srazu ptala, zda má všechno - on má nicméně období totálně JÁ SÁM, čili mu už nějaký čas nebalím a podobně, ono to ale má i odvrácené stránky - myslí s třeba, že podobně bych se v zásadě neměla zajímat ani o jeho školní výsledky a zřejmě moc ani o jeho volný čas.


    SEVERINE: 15.


    EDERA: takhle jsem to praktikovala, dokud chlapci jezdili někam spolu, protože ač jsou mezi nimi jen dva roky, asi si pamatuješ, jaký rozdíl to býval rozměrově a váhově.
    WERKA
    WERKA --- ---
    EDERA: Nejen vědátor. Když jsme před asi 4 roky vezli mladýho na hory o den později, vezli jsme i šponovky kamaráda Rickyho, který tedy vědátor rozhodně není, leč gatě doma stejně nechal :-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    SEVERINE: Ono zádrhel byl v tom, že jsme až při balení zjistili, že jak chlapec vyrostl, tak prostě jeho větší přeskáče a větší šponovky a větší mikiny etc. se nevejdou všechny do standardní tašky. Naopak sestra je malá, její trička zaberou jen o málo místa víc než kapesník, takže v jejím zavazadle zbyl prostor, který se dal využít.
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    ANNAWA: to je vtipnej .. a jemu bylo kolik? takže budu kluky učit zašívat si věci sami .. to půjde. musí :-)
    SEVERINE
    SEVERINE --- ---
    EDERA: no tak mi - teoreticky (a je fakt, že se tu chci přiučit, že netuším jak to bude vypadat u nás za 12 let) - přijde jako dobrý spolu s ním doma posbírat TO, co si má zabalit, ale že by řešil KAM už sám .. to by nešlo?
    EDERA
    EDERA --- ---
    SEVERINE: Balili jsme spolu. Já vím, že to může být k neuvěření, ale šestnáctiletý vědátor si prostě úplně sám zabalit nedokáže. A já teda nemám sílu riskovat, že odjede bez přeskáčů nebo šponovek, protože následný průšvih bych řešila já.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam