• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAZUO_KIRIYAMAArgentinské tango
    Tango Argentino je hudební a taneční styl, který se začal formovat v druhé půlce 19. století v Montevideu a argentinském Buenos Aires a prokázal silnou životaschopnost až do dnešních dnů. Typický je pro něj temperament jihoevropských národů, vášnivost Jižní Ameriky a melancholie Východní Evropy. Argentinské Tango má dnes přibližně šest uznávaných forem (Orillero, Tango Nuevo, Villa urguiza, Milonguero, Fantasia, Escenario), tento klub je věnován všem tangeros, ale také posluchačům daného hudebního žánrů, nebo jen obdivovatelům tohoto krásného a vášnivého tance.
    rozbalit záhlaví
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    DOSMANAK:
    Limonádový Joe je už jen "Joe". Je tam teď trochu víc místa na parketu, personál je velmi vlídný. Nyní se tam začalo platit oficiální vstupné 50,-., což není na škodu, vzhledem k tomu, že ten Vláďův klobouk všichni úspěšně ignorovali.
    DOSMANAK
    DOSMANAK --- ---
    Mno, nakonec jsem zvolil lepsi, ale ne oblekove kalhoty, kosili a vesticku. I tak mi bylo dost teplo. Ale bylo tam fajn.
    BTW, uz jste byli v novem Limonadovem Joe? Slysel jsem, ze to tam proslo rekonstrukci, ale co se pamatuju, tak tam byl dost hroznej personal, zrekonstruovali ho taky?
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    DOSMANAK: Zas na druhou stranu, tančit v obleku tak spatné není a dobře padnoucí oblek mnohé dámy ocení - experimentálně ověřeno. Byt konkrétně do mramorového sálu nedoporučuji - bývá tam dost vedro a člověk se dost snadno a rychle zapotí i bez obleku
    MIFKAL
    MIFKAL --- ---
    Jako v v mramorovém sále je myslím dobré jít třeba do oblekových kalhot, košile a kravaty - přímo v obleku se občas blbě tancuje. Standardně pánové nosí alespoň slušné kalhoty a košili jako minimum.
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    DOSMANAK: Cafe Jedna je dobrá milonga nedaleko metra. Občas se na parketu teda třefím podpadkem do toho žlábku či žbrlení mezi deskama.
    Má rada zní, příjď tak abys neurazil dámy a pány a dobře se ti v tom tančilo. Je pravda, že mramorák je tak jednou za kvartál a že by to chtělo vyšší standard.
    DOSMANAK
    DOSMANAK --- ---
    Milonga v Cafe Jedna asi bude moje oblibena. Citim se tam fakt skvele. Je tam svetlo, takze je pekne videt na tanecniky. Je tam dost prostoru a zaroven parket je primerene velky.

    Ale tuhle sobotu v Mramorovém Sále Lucerny to bude určitě super. Jen nevím jestli mám přijit klasicky v černém obleku anebo zvolit volnejsi obleceni.
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    Jedna slečna mi přeposlala tuhle zajímavou zpověď http://www.huffingtonpost.com/sasha-cagen/tangasm-vs-orgasm-or-is-t_b_6413098.html
    Znám pár lidí, pro které se stalo tango téměř posedlostí. "Trpíte" na tango?
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    Srdečně Vás zveme na milongu v kavárně Café JEDNA ve Veletržáku, na které od 23:00 hodin vystoupí profesionální tanečníci argentinského tanga Julia Gorin a Jonatan Baez.

    středa 29.10. ............ 21:00–00:30 ............... VSTUPNÉ ZDARMA
    https://www.facebook.com/events/713414848744320/

    Julia Gorin a Jonatan Baez jsou profesionální tanečníci, učitelé a choreografové argentinského tanga a argentinských folklórních tanců. Jonatan a Julia vyučují po celém světě v rámci svých turné. Jejich jedinečná výuková metoda kombinuje široké zkušenosti nejen v tangu, ale i v klasické hudbě, folklóru a divadle.

    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    V Praze startuje od 8. října nová milonga. Tentokrát na Praze 7 v Holešovicích v kavárně Café Jedna ve Veletržním paláci.

    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KRATIHLAV: jojo, v úterý
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    KRATIHLAV: viděl jsem a mohu jen doporučit
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    Chystá se někdo na Quilombo?
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA:
    Při tancování vnímám základní krok jako další prvek tance. Jako jednu z možných figur. Někdo na základní krok nabaluje, někdo jej občas zařadí, když není místo jít dopředu, někdo (hlavně začátečníci) jedou výhradně základní krok s minimem figur...
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    KAZUO_KIRIYAMA: To je jen komunitní spor :-) . Asi na stejné úrovni jako trampská pře zda "usárna" či "tele"
    KAZUO_KIRIYAMA
    KAZUO_KIRIYAMA --- ---
    Koukám, že se tu rozhořela pěkná diskuze ohledně základního kroku a jeho smysluplnosti, to by si skoro zasloužilo anketu :)

    MIFKAL: jen drobnost, základní krok nemusí začínat úkrokem dozadu, lze použít kterýkoli ze základních tří začátků (teoreticky i víc).

    Jinak, jak tu několikrát padlo: základní krok není určen k tancování, je to kostra, na kterou lze nabalovat (taková Tango gramatika), ideální pro lidi, co mají potřebu hledat za vším nějaký systém.
    KOCOURKOVO
    KOCOURKOVO --- ---
    KLAIR:
    KRATIHLAV:
    MORGAIN:
    MIFKAL:
    Na milonze jsem nezaznamenala, že by někdo základním krokem začínal. Prostě jen konstatuji, že bylo vhodné o něm vědět. Zejména, když jsem byla začátečník a neuměla se tak dobře nechat vést. Stejně tak figury. Samozřejmě nyní nedělám nic sama, pokud mne do toho partner nenavede (teda kromě prostoru, který je k tomu určen).
    MICHALO
    MICHALO --- ---
    Základní 8 nemá tak problém v počátečním kroku vzad ale v kroku 7, kdy partner vede partnerku zleva doprava, tedy směrem kam přes partnerčinu hlavu nevidí a pak (třeba v Traffic Jam Café) to může vést k křížení dráhy a srážce. A to je jeden z důvodů proč se 8 v caminitu neučí.
    MIFKAL
    MIFKAL --- ---
    KOCOURKOVO: No, já teda v Caminitu nějak nepochytila, že existuje něco jako základní krok, ni jsem to nepochytila na milongách, ni jsem to nepochytila na workshopech zahraničních lektorů. Asi chápu, že může mít nějaký smysl coby učební pomůcka, coby nějaký způsob, jak seznámit začátečníka s pohybem, a coby prostor "mám rychle jak navazovat figury". Ale po zkušenosti se začátečníky z mnoha škol mám nějak pocit, že čím rychleji se na začátečnickém kurzu našroubuje lidem do hlavy, že co si nenavedu, to nemám / do čeho mě nenavedl, to nejdu, tím lépe, a že zrovna osmička výrazně svádí k tomu, aby se šla osmička, kterou známe, a ne se vedlo a improvizovalo. Nemluvě teda o tom, že by mi přišlo hrozně krásné, kdyby se při učení osmičky od začátku zmiňovalo (což nevím, jestli se děje, začátečnické kurzy znám jen caminiťácké), že na milonze tím prostě nezačínáme, protože když v Jamu začnu krokem dozadu, šlápnu cizí partnerce na nohu :)
    Nevím teda, jestli umím sto základních figur, ale nějaké tancuju a u nějakých třeba i vím, jak se jmenují, a nějak jsem nikdy neměla pocit, že mě zásadně brzdí, že do nich nejdu z osmičky. Jako samozřejmě chápu, že někomu to vyhovuje se přes to učit, ale mně přístup Caminita vyhovuje poměrně výrazně víc.


    MORGAIN
    MORGAIN --- ---
    KOCOURKOVO: Mě teda základní krok nevhovuje. Víc mi vyhovuje právě to, že se na něj v Caminitu nespoléhají. Raději začnu tanec tím, že si s partnerem k sobě stoupneme, přeneseme váhu, abysme stáli na stejné noze a vyjdeme směrem, který povede. Než to, že mě partner čapne a vyjde do základního kroku automaticky počítajíc s tím, že vím na které noze mám stát. Stejně tak mi moc nevyhovuje to, že začíná krokem partnera dozadu - proti tanečnímu směru, někam, kam nevidí. Nejednou jsem zaznamenala, jak to lidi nečekají a srazí se.
    Beru základní krok jako nástroj k naučení stylu pohybu - je tam toho hodně, co je potřeba umět (vytočení těla, otočení na místě a tak). Ale jako partnerka si ani nechci zvyknout na to ho dělat. Pokud partner něco nenavede, pak to nepůjdu, i kdyby to v základním kroku bylo tisíckrát. A jsem ochotná dělat jakékoliv cvičení na zlepšení mého vnímání vedení a přizpůsobení se tomu, ale učit se něco, co budu umět sama odchodit vlastně nechci - neudělá to ze mě lepší partnerku.
    KRATIHLAV
    KRATIHLAV --- ---
    KOCOURKOVO: Já jsem se o něm dozvěděl relativně pozdě. A možná jsem rád, že jsem se hned na začátku nemusel učit kombinaci osmi kroků a pak pokaždé vycházet ze základu k nějaké figuře.
    To není nic proti nějaké škole, jen můj osobní pocit.
    Pro tanečníka to zase tak úplně důležíté není, protože taneční partnerka těžko může po tanečníkovi vyžadovat, aby vycházel při vedení pokaždé ze základního kroku.
    KLAIR
    KLAIR --- ---
    KOCOURKOVO: Včera a předevčírem jsem tančila hromady věcí, které jsem nikdy netančila, leckdy ani neviděla, nevím, jak se to jmenuje. Základní krok k tomu nepotřebuju. Naprosto striktně odmítám tančit nějaké naučené choreografie. Pokud mne partner nenavede do překřížení, tak tam prostě nepůjdu.... Včera jsem to tančila docela samozřejmě. Možná velké štěstí na tanečníky. Možná taky ne. Nicméně ve chvíli, kdy vím, že základní krok existuje a partner odvede základní krok, takže bych "měla vědět", že bude předkřížení, ačkoliv to tak nepovede, to fakt nechci.
    Chci tančit to, co mne navedou, ne to, co se domluvíme. Jasně, je potřeba vědět, že co můžu čekat a chci znát figury, abych se pak nelekla, když se mi o kus posune najednou odlehčená noha, ale nechci tu nohu posouvat sama.
    snad je to srozumitelné
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam