CHORCHE: No marketing neni nic jineho nez "umeni prodat" ci "podpora prodeje" - je to takovy oblibeny fackovaci panak, kdyz se chce zduraznit jak jsou kravataci zbytecni. Lide z obchodnich spolecnosti by ti rekli asi neco jineho - napr. ze je dulezitou slozkou v ziskavani trhu na ukor konkurence ( coz je dnes u nas hlavni prepoklad rustu). Nepopiram, ze je to dnes i o tom presvedcit spotrebitele, ze potrebuje neco, co nepotrebuje, ale znam spoustu daleko zbytnejsich povolani.
Ale pro odlehceni a vystizeni situace jeden vtip, co koluje v nadnarodnich spolecnostech:
V jedne nadnarodni spolecnosti - odnozi u nas v CR - odesel generalni reditel.
Sesli se odborni reditele a diskutovali o tom, kdo z nich je pro podnik nejdulezitejsi, aby se stal novym GR.
Vyrobni reditel : Kdybych ja nevyrobil, nemate co prodavat a muzete to zabalit!
Obchodni reditel: jenze kdybych ja neprodal to, co vyrobis, vyrabel bys jen na sklad a brzo bys skoncil na hunte.
Marketingovy reditel : jenze pokud ja nepresvedcim trh aby kupoval, co ty prodavas, nemel bys prodavat komu a konkurence by te prevalcovala!
Financni reditel : Panove, pokud bych ja vam nespocital, jake mate/mate mit naklady, za kolik mate prodavat, jake neprime naklady muzete pouzit, tak brzo skoncite v cervenych cislech.
personalni reditel : Hele vsichni, kdybych ja vam k tomu nesehnal a nevyskolil lidi, tak to nemate s kym delat a jen tu budete plane plkat.
Vite, kdo se stal GR? Nemec.