Zajímavou cestou šli (také) němečtí PC-Aero
PC-Aero/Dipl. Ing. Calin Gologan
http://pc-aero.de/
Solární verze jejich stroje Elektra One váží prázdná 100 kg a na palubě má 100 kg baterií a unese 100 kg pilota (tedy: baterie představují 1/3 vzletové hmotnosti).
Co jsem zatím dohledal, tak až 50% energie jde za letu z několika solárních panelů v křídlech (ty mají výkon až 1 kW - zatímco minimální výkon potřebný pro vodorovný let je něco kolem 2 kW, což je nezvykle nízký zlomek maximálního výkonu motoru, který letadlo používá při vzletu)
Ale jejich plány jsou ještě odvážnější:
Our leightweight aircraft: Elektra Two Record
Solar cells on the wing surface provide the energy to fly. The solar cells will be laminated in the wing skin structure.
construction: glas and carbon fiber
weight: 350 kg
range: more than 2000 km
... toto dvoumístné letadlo má být jen o 40 kg těžší než jednomístné a mít jen o 20 kg méně baterií - přesto se počítá s užitečným zatížením až 150 kg.