• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    V tomhle klubu řešíme všechny aspekty solárního létání, i mezioborově (aerodynamika, statické a mechanické záležitosti, elektrotechnika, fotovoltaika, konstrukce letadel, ekonomika provozu...)
    [ solar-flight.com | solarimpulse.com | solarship.com | Conceptual Design of Solar Powered Airplanes for continuous flight (pdf) ]

    Témata podrobně: Pilotovaná i bezpilotní solární letadla. Významné zahraniční osobnosti aktivní na tomto poli. Politické, ekonomické a sociální souvislosti. Vše z historie tohoto oboru i zajímavé odkazy týkající se jeho budoucnosti. 2D i 3D vizualizace, fotografie, videa. Volné přesahy do spřízněných oblastí "úsporné aeronautiky" (obecně všechny vzducholodě, lidskou silou poháněné létající stroje, enviromentálně šetrné létající stroje, apod.). Elektrické létání (i na baterie), stratosférické létání (hlavně elektrické a solární, včetně bezpilotního). Související regulace v letectví (velmi pomalá letadla s velmi nízkým plošným zatížením křídla, pilotovaná i bezpilotní)

    Offtopicy většinou díky benevolenci moderátora bohužel nejsou mazány (ale měly by být). Za osobní útoky a urážky většinou následuje ban na dobu určitou. Připomínky ke způsobu moderace klubu směřujte prosím do soukromé pošty.
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: dobře... ale solární letadlo obvykle stoupá na baterie, a teprve při vodorovném letu je (v některých případech) energeticky soběstačné.

    pro vystoupání do výšky 4 km stačí, aby jen cca 1/6 hmoty letadla tvořily lithiové baterie. a dobíjet se můžou např... při klouzavém letu zpět na letiště? (kromě toho, že FV panely během stoupání mohou těm bateriím lehce odlehčit)

    tušíš, jakou část ceny letenky u parašutistů dnes tvoří palivo? (pro často dost zastaralá letadla víceméně u konce své původně zamýšlené životnosti - mám na mysli L-410)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jenze pozadavek parasutisty je... se co nejrychleji dostat do pozadovanych 4km nad teren... nejsem si uplne jistej, ze tohle tvoje letajici zarizeni bude vubec schopne konkurovat turbovrtulovym strojum... :) Ono vubec nejde o nadavani, jako spis o realisticky pohled na vec...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: to jsem vnímal jen jako odlišnou formu zápisu téhož (moji známí tu přezdívku už léta vyslovují "chaos", toto byl kdysi dávno jen způsob, jak se zápisem odlišit od nesmyslů typu "Chaozzz", apod.)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: byla to metafora (zrovna včera jsem byl v klubu o Bitcoinu obviněn, že metaforám nerozumím...tebe obviňovat nebudu)

    BURAN: toto je skutečně zajímavá interpretace... takže si počkám, jestli to takhle chápou i ostatní... já celou dobu myslel, že mluví o _mém_ konceptu.
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    uz fakt resime picoviny, nicmene pokud si pamatuju dobre, tak velmi dlouhou dobu byl nazev _xchaosoplan_
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: ber to tak ze tvuj koncept spada do kategorie "chaosplan"
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: no, já si to prostě nemyslím. jestli se "chaosoplán" mohlo od začátku říkat naprosto čemukoliv, tak opravdu celá ta roční debata byla v podstatě zbytečná - já měl za to, že hájím svůj koncept a snažím se korigovat jeho parametry, zatímco ostatní se bavili obecně o jakémkoliv nápadu, jehož parametry jim připadají směšné - bez ohledu na můj vztah k tomu nápadu? zajímavé...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ok - zastavěný Tempelhof - toto je věc, nad kterou se můžeme za 20 let sejít, a podívat se jak to dopadlo. jinak jsou to jen dohady. jinak na amatérské aerokluby expert fakt nejsem (a nikdy jsem to netvrdil) - přesahují asi rámec tohoto klubu, jestli si na ně na NYXu klub založíš, tak tě určitě všichni uznají jako experta, a já ten klub klidně sledovat budu (i když dopravní solární letadlo někdy postavím stěží, na nějaký ten solárně-elektrický ultralight bych se třeba časem i vzmoct mohl.... a budu s ním pak potřebovat někde lítat, samozřejmě...)

    Opravdu nechápu, proč je pro vás tak strhující připojit se k celkové náladě "nadáváme xChaosovi, hurá" - proč je zábavnější ten koncept likvidovat a ne ho rozvíjet? ty třeba pokud vím, rád skáčeš s padákem. Solární (ale asi i elektrické) letadlo, když nic jiného, by mohlo být schopné vystoupat do 4 km - např. by den parkovalo a dobíjelo, a pak by mohlo letět s parašutisty do 4 km - jestli jiné aplikace jsou možná zatím předčasné a pochybné, tak zrovna vyhlídkové lety a seskoky padákem jsou podle mě aplikace, které by si zrovna ty mohl chtít uvítat....
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: stejny nesmysl je tvuj pozadavek "chci autorizovat, cemu se rika chaosplan"
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: ;o)))..
    noo.. tak chtel jsem zachovat poradi..
    2/ no comment znamena, ze k tomu se fakt nema cenu vyjadrovat..
    7/ a ze nevim co rict? a co rict na to, ze 'vize je zabavna tim, ze je nad mrakama'? ;o))).. tak pokud je tematem neco, co je zabavne tim, ze je nad mrakama a zaroven ale i diky tomu ma velkou sanci, ze na cil obcas bude spis couvat nez letet vpred, tak super.. ;o)

    a cestovani? ale dyt jo.. to je samozrejme super.. taky jsem svyho casu cestoval dost..
    ale tim spis kdyz jsem letel do Thajska, tak jsem byl klate rad, ze je JEN jeden prestup, v letadle si zchrupnu a jeste ted den jsem tam.. jakoze vyrazit na 5-6 tydnu a z toho jeden tyden, mozna i tyden a pul stravit v letadle a na prestupnich letistich? jakoze faaaakt ne..
    sorry me to prijde jako protimluv.. jakoze _z nouze cnost_ - protoze uz to tak holt vychazi, tak rekneme, ze to je vlastne super a ze to je nasim cilem..
    ble..
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: to je sice vtipné, leč nesmysl. do debaty si přišel až potom, co pár měsíců trvala - a slovo "chaosoplán" bylo použité pro označení mého konceptu, takže bylo logické, že jsem začal být citlivý na rozlišování toho, co do mého konceptu patří, a co ne.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no ja se obavam ze ta plocha opustena nezustane, na to je to moc dobry misto... dostupnost, dopravni obsluznost a tak... :) a letist, co zaniklo a kde (hlavne) z drahy nezbylo je hromada...

    Mimochodem... melnicke letiste (kategorii zapadajici do toho, co povazujes za ideal) bylo v listopadu... rozorane... ja jen abys to s tim optimismem fakt neprehanel :)
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: tva prezdivka neni "chaos" ale "xchaos". podle tveho pristupu bych si tedy mohl narokovat k autorizaci vsecho, kde se zminuje "uran".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADMIX: nemám povinnost reagovat na všechno - vy na všechno taky nereagujete. a za příspěvek "ty seš fakt nemocnej" fakt ban - jsi v tomhle klubu dobrovolně, nikdo tě nenutí... a já tě nějakou základní kulturu online komunikace prostě naučím, nedá se svítit...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: pokud někdo definuje "chaosoplán", aby zahrnoval i koncepty, které se mému vůbec nepodobají, tak budiž. já zatím chápal, že (už kvůli mé přezdívce) je to označení pro moje koncepty.

    když mi někdo vysvětlí, co teda myslí slovem "chaosoplán", tak se můžeme bavit dál: pokud to slovo neoznačuje jen moje vize, tak je možné všechno.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    XCHAOS: Aha, takze z prispevku, ktery zabira 2/3 obrazovky, si vyberes, cituji, "no comment" a "na to moc nevim co rict" a jedina tvoje reakce na celej takovej prispevek je "kdyz nevis, tak nic nerikej" ?

    ty ses fakt nemocnej :)
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: myslim ze nemas narok autorizovat nic, je mi lito. autorem terminu taky nejsi, takze nemas ani narok nejak urcovat, co se tim terminem oznacuje... se s tim smir :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADMIX: no, já reaguji konkrétně na ty části jeho příspěvku

    no comment

    na to moc nevim co rict...


    jinak na zbytek zareaguji:

    TOMVYN: k tomu poslednímu: mě životní styl "8h v práci, do roka celkem 3-4 týdny dovolené" fakt nevyhovuje - baví mě život na cestě, moje nejdelší cesty zatím byly 6 týdnů a když jsem to (z různých důvodů) zkracoval na 4-5 týdnů, tak to prostě bylo uspěchané a krátké. Rád bych byl žil na cestě např. 6 měsíců, příště. Noci na cestě a ne v předem objednaném hotelu nebo u mě doma kde žiju - to je jedna z nejzábavnější věcí v životě, které jsem objevil (místo, ve kterém jsi jednou za život, nikoho tam neznáš, a už nikdy příště ho nenavštívíš a jehož kultura je jiná, než u tebe doma - ano, to je stěží sdělitelný zážitek, pro někoho, kdo dosud na dovolené jezdil jen z cestovními kancelářemi, a v Evropě to tak nevyzní, tady jsou města buď nezajímavá/všechna stejná, a nebo tam jsou "turistické atrakce")

    S tím souvisí jedna věc: potřebuju co nejvíce snížit náklady na cestování, abych mohl pracovat méně a cestovat déle. Asi proto jsem začal přemýšlet o solárním létání - to je pravda.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: než budeš mluvit o tom, jak se "moje axiomy protínají s reálným světem", tak si nejprve ještě jednou projdi svůj výpočet "solárního Hindenburgu", co si předvedl v minulém klubu: jsem si slušně jistý, že je mimo realitu a až se začnu nudit, sepíšu tu vlastní.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    XCHAOS: Jestli z prispevku na 2/3 obrazovky vidis "nema co rict", je to empirickym dukazem tvoji selektivni slepoty, viz. OMNIHASH.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Čím se baví snílci (z wiki)

    The former zeppelin manufacturing halls were locations for various film productions, e.g. parts of Fritz Lang's Metropolis.

    Že Howard Hughes byl taky majitel filmových studií, hollywoodská celebrita, apod., to je obecně známé - ale o propojení Fritze Langa s hangáry Zeppelínů té éry jsem nic netušil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam