• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: tva prezdivka neni "chaos" ale "xchaos". podle tveho pristupu bych si tedy mohl narokovat k autorizaci vsecho, kde se zminuje "uran".
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADMIX: nemám povinnost reagovat na všechno - vy na všechno taky nereagujete. a za příspěvek "ty seš fakt nemocnej" fakt ban - jsi v tomhle klubu dobrovolně, nikdo tě nenutí... a já tě nějakou základní kulturu online komunikace prostě naučím, nedá se svítit...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BURAN: pokud někdo definuje "chaosoplán", aby zahrnoval i koncepty, které se mému vůbec nepodobají, tak budiž. já zatím chápal, že (už kvůli mé přezdívce) je to označení pro moje koncepty.

    když mi někdo vysvětlí, co teda myslí slovem "chaosoplán", tak se můžeme bavit dál: pokud to slovo neoznačuje jen moje vize, tak je možné všechno.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    XCHAOS: Aha, takze z prispevku, ktery zabira 2/3 obrazovky, si vyberes, cituji, "no comment" a "na to moc nevim co rict" a jedina tvoje reakce na celej takovej prispevek je "kdyz nevis, tak nic nerikej" ?

    ty ses fakt nemocnej :)
    BURAN
    BURAN --- ---
    XCHAOS: myslim ze nemas narok autorizovat nic, je mi lito. autorem terminu taky nejsi, takze nemas ani narok nejak urcovat, co se tim terminem oznacuje... se s tim smir :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ADMIX: no, já reaguji konkrétně na ty části jeho příspěvku

    no comment

    na to moc nevim co rict...


    jinak na zbytek zareaguji:

    TOMVYN: k tomu poslednímu: mě životní styl "8h v práci, do roka celkem 3-4 týdny dovolené" fakt nevyhovuje - baví mě život na cestě, moje nejdelší cesty zatím byly 6 týdnů a když jsem to (z různých důvodů) zkracoval na 4-5 týdnů, tak to prostě bylo uspěchané a krátké. Rád bych byl žil na cestě např. 6 měsíců, příště. Noci na cestě a ne v předem objednaném hotelu nebo u mě doma kde žiju - to je jedna z nejzábavnější věcí v životě, které jsem objevil (místo, ve kterém jsi jednou za život, nikoho tam neznáš, a už nikdy příště ho nenavštívíš a jehož kultura je jiná, než u tebe doma - ano, to je stěží sdělitelný zážitek, pro někoho, kdo dosud na dovolené jezdil jen z cestovními kancelářemi, a v Evropě to tak nevyzní, tady jsou města buď nezajímavá/všechna stejná, a nebo tam jsou "turistické atrakce")

    S tím souvisí jedna věc: potřebuju co nejvíce snížit náklady na cestování, abych mohl pracovat méně a cestovat déle. Asi proto jsem začal přemýšlet o solárním létání - to je pravda.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: než budeš mluvit o tom, jak se "moje axiomy protínají s reálným světem", tak si nejprve ještě jednou projdi svůj výpočet "solárního Hindenburgu", co si předvedl v minulém klubu: jsem si slušně jistý, že je mimo realitu a až se začnu nudit, sepíšu tu vlastní.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    XCHAOS: Jestli z prispevku na 2/3 obrazovky vidis "nema co rict", je to empirickym dukazem tvoji selektivni slepoty, viz. OMNIHASH.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Čím se baví snílci (z wiki)

    The former zeppelin manufacturing halls were locations for various film productions, e.g. parts of Fritz Lang's Metropolis.

    Že Howard Hughes byl taky majitel filmových studií, hollywoodská celebrita, apod., to je obecně známé - ale o propojení Fritze Langa s hangáry Zeppelínů té éry jsem nic netušil.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: tohle skutečně přesahuje rámec tohoto klubu. Já si solární letadla např. na opuštěném historickém letišti Tempelhof představit umím... někdo jiný možná ne. Nepřijde mi pravděpodobná zástavba toho letiště, zrovna v tomhle případě: v Berlíně je od bombardování za války obrovské množství nezastavěných proluk a zrovna z tohohle letiště tam spíš udělají chráněnou památku a příměstský park.

    (ono se to chce po nějakém velkém letišti nejdřív asi projít, aby bylo jasné, kolik by z té plochy dokázalo operovat letadel se vzletovou rychlostí někde kolem 50-70 km/h - tedy, jak krátký kus té rozjezdové dráhy pro tryskáče by jim stačil...)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: ok :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Technologie, která napodobí přírodu | EKONOM.IHNED.CZ - byznys & politika
    http://ekonom.ihned.cz/c1-54201280-technologie-ktera-napodobi-prirodu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: otázka ale je, jestli srovnáváš srovnatelné. zatím ani nevíš, co přesně na tom kterém typu letadla je drahé: on třeba elektromotor může být levnější než turbovrtulový nebo proudový motor, může méně akusticky zatěžovat konstrukci, působit menšími vibrace... dále velké díly s menší náročností na přesnost výroby .se mohou ukázat levnější a méně náročné na přesnost, než menší díly s vysokou náročností na přesnost, apod... není jednoznačné, co by na takovém stroji mělo být drahé (kromě toho, že ten stroj bude prostě "velký" a tedy objem použitého materiálu tedy bude taky relativně "velký"...)

    (samozřejmě si snížení ceny slibuju např. od toho, že GNU-FDL design letadla by mohla použít jakákoliv firma, a že více výrobců by si mezi sebou pak konkurovalo a to by tlačilo cenu dolů... tedy nebylo by potřeba tolikrát dělat paralelní vývoj...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TOMVYN: dám ti obecný tip pro všechny online diskuze, nejen tuto: "pokud nemáš co říct, tak to neříkej".

    TOMVYN: no, není to tak, že bych "trademark" chtěl nutně sám používat - i když nakonec se mi docela zalíbil - ale aspoň označuje moje vize a ne něčí jiné vize. prostě si je třeba hlídat, aby mi nikdo nepodsouval věci, které jsem neřekl.

    BURAN: viz předchozí: nejde o to, komu se líbí, ale že jste ho používali k označení mého konceptu/vizí. takže mám nárok autorizovat, který návrh označení chaosoplán splňuje, a kde to jen používáte k označení nesmyslů, které jsem nikdy netvrdil (tedy v podstatě "ochrana osobnosti" - za svými nesmysly si stojím - za cizími ne)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: já tě fakt žeru.

    A-chtěl bych stavět a prodávat pětipatrový vily za cenu kolem 20-50 tisíc.
    B:za tuhle cenu normálně pkoupíš maximálně zahradní altán nebo kadiboudu.´, to ti asi nevyjde.
    A: no vidíš, jak je to super cena, za to mi lidi urvou ruce...


    Tvoje schopnost ohnout si realitu tak, aby ti nepřekážela ve vizi, je naprosto úžasná. Jsi v podstatě neprůstřelnej, protože jak přesvědčit někoho o čemkoliv, když se jeho základní axiomy naprosto míjej s reálnym světem, popřípadě se třikrát za den změněj, aby nepřekážely ve vývoji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: a ty si myslis, ze lukrativni pozemky zustanou lezet nepouzivane ladem do doby, nez se solarni/elektricka letadla rozsiri? :)
    BURAN
    BURAN --- ---
    TOMVYN: presne tak, to si pamatuju taky, jze ten nazev xchaosovi vadil. vymyslel ho nekdo z plena. xchaos urcite ne :)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    REDGUY: ;o(((
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS: no pockej.. ten _trademark_ ale jako prvni zacal pouzivat nekdo jinej,ne?
    dokonce jsi se prece tak jakoze cepyril v prvni chvili, co se to zaclo pouzivat..
    takze k tomu by se mel vyjadrit spis nekdo jinej.. jen si uz ted nepamatuju, esli to nahodou nebyl zrovna REDGUY, nebo OMNIHASH.. ;o)
    TOMVYN
    TOMVYN --- ---
    XCHAOS:
    1/ kolik sezere nafty - o tom ale prece rec nebyla.. jde o to, jestli to jde za tech 20M vubec postavit..

    2/ cynismus - no comment

    3/ pad z 15km

    4/ OT

    5/ rano letis v poradi, v jakem parkujes - to je myslim jednoduse predstavitelny, ze to tak nejde realne..

    6/ nudna revoluce v cestovani - ok.. ja myslel, ze to je ten duvod, proc se to cely vymysli..

    7/ vize je zabavna tim, ze se muze vznaset nad oblaky - na to moc nevim co rict..

    8/ cenova hladina - tak prototyp asi neni treba resit, pokud neunese pozadovane uzitecne zatizeni.. ano.. pro investora mozna.. ale neresi to nic s cenou..
    takze jsme jednoduse zpatky u multimiliardovy spolecnosti..
    nicmene zpet viz. 1/ samozrejme, ze to za ty penize bude prodejny.. to je asi celkem jasny.. nicmene pokud Neoplan stoji temer pulku (dobre, 40%) a vicemene je to JENOM ta samotna kabina plus motor, cely postaveny z dostupnych materialu, mrskany ve fabrikach s velkou otoci dilu.. nevim.. prijde mi, ze se dostavame do jinych cisel nez 20M..

    9/10/ charterove busy nekonci zrovna v centru - no, nevim.. nicmene i kdyby Zlicin, tak je to dobre dosazitelny metrem.. letiste je porad voser autobusem..
    co jsem byl, tak snad si vybavuju letiste London City a jestli se nepletu Heathrow plus Madrid jsou rozumne dosazitelny vlakem/metrem v case do 30min z centra..
    tak ci tak, letiste jsou dal - treba Stansted je uz uplne v prdeli, do Londyna je to dalka jak prase.. tady spis jde o to, ze uz samotna doprava na letiste bude asi peknej vejlet.. a tim zase prichazis o potencialni klienty..
    tak nejak to jde proti sobe.. na jednu stranu jako provozovatel potrebuju co nejvic cestujicich, na druhou stranu se je snazim odradit vsema moznejma zpusobama - problem s dopravou na letiste (uz ted resi kamoska z Plzne, jak se dostat do Phy pred 7h rano, ze se ji nechce vstavat pred 5h..
    - pokud letadlo bude vzletat pred rozednenim, v kolik bude vstavat clovek z Brna? proste se na to letiste nema sanci dostat.. musi tam bejt nekde ubytko)..
    - s cimz souvisi dalsi proti - ztrata noci doma (pro me dulezity)
    - a nutnost nekde prespat, nedejPriroda za dalsi penize
    - vyber z pouze par destinaci
    - nejistota, ze doletim
    - ztrata nekolika dnu dovoleny namackanej v letadle (nic moc asi nejen pro me - radsi se budu valet na plazi nebo lezt po horach, nez si valet prdel o 4dny dyl na sedacce)
    - atdatd..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam