REDGUY: jednoduché vysvětlení: vlastně nevím, kolik stojí letadla podobné kategorie dnes :-) ale ani jejich současné komponenty nejsou zadarmo.
u elektromobilu se ti většina nákladů sníží - kromě ceny baterie, která v podstatě tvoří cenu elektromobilu z naprosté většiny (můžeš jistě přidat hračky, jako nějaký palubní počítač u modelů Tesla, ale to jsou v éře smartfhonů a tabletů právě jen hračky).
u elektromobilu není kam dát solární panely, takže baterie tvoří většinu nákladů - na všem ostatním proti spalovacímu motoru ušetříš (motor, převodovka...). takže i elektrické letadlo oproti konvenčnímu v něčem ušetří: elektromotor je lehčí, atd.
elektrické letadlo má oproti elektromobilu ale nezanedbatelnou plochu, takže existuje nějaký stavový prostor dvou parametrů, který můžeš prozkoumávat: na ose X máš čistě elektrická letadla, na ose Y čistě solární letadla (souhlasím: to je jistě nepraktické). pro danou (nejlepší) technologii dáš na osu X kapacitu baterie, na osu Y výkon solárních panelů (případně můžeš stavový prostor zaplnit ještě různými výkony motorů, ale pro zjednodušení pro každý myslitelný typ letadla s daným motorem uděláš vždy tuhle dvourozměrnou "mapu")
no a v rámci zkoumání toho stavového prostoru se ti ovšem změní spousta parametrů: cena, dolet, užitečné zatížení. Můžeš to do grafu opět zanést, např. cenu jako elevaci, dolet jako barvu, užitečné zatížení už nevím jak (ale dejme tomu je součástí zadání, stejně jako výkon motoru a vzletová hmotnost - to vše značně ovlivňuje užitečnost letadla, takže větroně s výkonem motoru 5 kW, resp. 20 kW pro čtyřmístné letadlo, stěží schopné vůbec vzlétnout, asi ani zkoumat nebudeme...)
a ty celý tenhle stavový prostor vůbec neprozkoumáš (případně námatkou, pro jedno, dvě zadání ... z mnoha možných) a rovnou prohlásíš, že to nejde.