• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: můj projekt je nepatrně větší, než Arachaeopteryx : "nepatrne" 8)) O tretinu vetsi rozpeti je "nepatrne"? Zase ta typicka xchaosovska "kreativni prace s pravdou" 8)))

    Kolik ty japonsky slapaci letadla vazi? Kolik penez to nich tymy vrazej?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: sémantický význam čárky v tvé větě byl dvouznačný :-) a ta váha FV aspoň vychází z konkrétního, už dnes na trhu dostupného produktu.

    hele já pro dnešek končím, asi. pohybuje se to víceméně v kruhu. ano: můj projekt je nepatrně větší, než Arachaeopteryx. možná je to chyba. možná by bylo lepší jít cest tunění aerodynamiky a snížení požadavků na to, kolik energie je potřeba pro vodorovný let. (viz japonská šlapací letadla - co kdybych na vodorovný let vystačil s 1 kW? a měl pak tandem wing s rozpětím třeba jen ~7m - při zachování aspect ratio, pochpitelně...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: no proto jsou tam ty tebou vysmívané vzpěry - no jasne. Ctyri tenoucky vzpery o prumeru, kolik to vychazelo, pet milimetru? Ty to urcite vyresi. Proc? Protoze xchaos tomu "veri" 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: eh, 40 kg FV. - coze? 40kg FV PLUS 5kg motor PLUS 15kg baterky.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: eh, 40 kg FV. jo, taky nemám aerodynamický průhledný kryt kabiny...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no proto jsou tam ty tebou vysmívané vzpěry (které pravda na tom posledním nákresu jsou načrtnuté jen v hrubých rysech... připomínka, že nejde prostě jen spojit odtokovou hranu předního a naběžnou hranu zadního křídla v tandemu byla samozřejmě správná, mám to vymyšlené jinak, jak bude patrné z 3D nákresu...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: tedy 45 kg celé letadlo bez fotovoltaiky na horní straně křídel a pohonu. to je už velmi podobné těm 54 kg u Archaeopteryxe - ne, neni. Za prve, je to porad o skoro DVACET PROCENT mensi - pro letadlo, ktere ma o TRETINU vetsi rozpeti. A zase: 45kg nosna konstrukce na ktery visi 60kg FV, baterie a motor plus 80kg pilota, to znamena ze kilo konstrukce nese pres tri kila zateze. Porad vyrazne vic nez Archaeopteryx.

    Ne, to neni "velmi podobne" (obzvlast pokud mas na stavbu desetkrat min penez, nez kolik stoji Archaeopteryx).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Japan's Incredible, Human-Powered Flying Machines - Tofugu
    http://www.tofugu.com/2012/04/21/japans-incredible-human-powered-flying-machines/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ne. hmotnost konstrukce bez horního potahu křídla je 30 kg. vyhradil jsem si z toho 15 kg na karbonové trubky 3 různých průměrů, ale hrubým přepočtem mi vyšlo spíš 30 kg jen ty trubky, tedy 45 kg celé letadlo bez fotovoltaiky na horní straně křídel a pohonu. to je už velmi podobné těm 54 kg u Archaeopteryxe (akorát to pochopitelně bude křehčí konstrukce...)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: podle mě na ta čísla útočí jen intuitivně, bez hlubšího pochopení toho, proč se mu nelíbí. Za prve, hlubsi pochopeni o tom, kde se ta cisla beru chybi hlavne tobe. Za druhe, kuprikladu ted ti ukazuju, ze to, co sis vyfantaziroval, by muselo byt co do pevnosti konstrukce mnohem lepsi nez letadlo, ktera davas za priklad. To neni "intuitivni", to je fakticke srovnani existujiciho letadla a tveho blabolu.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: u mě je to zahrnuto v těch 90 kg - coze? 90 kg je empty weight. Z toho nosna konstrukce je 30kg, dalsich 60kg je motor, FV a baterky. U Archaepteryxe tech 54kg je ciste jen konstrukce, protoze nema ani motor, ani baterky, ani fv. Kdyz si spocitas hmostnost NOSNE KONSTRUKCE u tebe a u Archaopteryxe versus hmotnost ZBYTKU (pilot + casti konstrukce ktere nejsou nosne), vychazi, ze nosna konstrukce xchaosoplanu na jednotku svoji hmotnosti unese mnohem vic, nez archaeopteryx.

    Souhlasis s tim? Jestli ne, tak proc konkretne?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: <flame>dovoluji podotknout, že některé moje konstrukce něco už vydržely, resp. nezlomilo se na nich to, co si ty předpověděl, že se zlomí</flame>
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ne, to si nepochopil: u mě je to zahrnuto v těch 90 kg (viz vzletová hmotnost 170 kg - nepatrně vyšší,než Archeopteryx, možná nedostatečně vyšší)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale já právě ještě nejsem konstruktér :-) jsem amatér s ne-zcela standardní vizí, čím by chtěl létat. zatím se snažím vůbec dobrat k tomu, s nějakými čísly přijít: k tomu je nutná kvalifikovaná oponentura.

    REDGUY podle mě na ta čísla útočí jen intuitivně, bez hlubšího pochopení toho, proč se mu nelíbí.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: "můj letoun" [...] a unese míň - to by me zajimalo, jestli jsi opravdu nepochopil co jsem napsal, nebo to zase jen predstiras. Co se _uzitecnyho_ zatizeni tyce, tak ano. Ale pokud se podivame na hmotnost nosne konstrukce versus hmotnost zbytku letadla, tak xchaosoplan je zazrak, kterej lehci konstrukci unese vetsi hmotnost, nejen relativne, ale i absolutne: Archeopteryxh unese 110kg, XChaosoplan 15kg baterky + 40 kg FV + 5kg motor + 80 kg naklad = 140kg.


    XCHAOS: mým stylem komunikace je "verim ze", "predpokladam ze" nebo "sazim na to, ze" - ano. Coz je styl komunikace pro kneze, politika nebo nevzdelanyho hlupaka, ne pro konstruktera letadel.

    další možnost je totiž mlčet. a jeste dalsi moznost je si nastudovat veci, o kterych mluvis. Ale chapu, ze od tebe neco tak radikalniho nelze ocekavat 8))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: to je pro konstruktera skutecne dobry slovnik :-) Verim, ze to nespadne :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: mým stylem komunikace je "verim ze", "predpokladam ze" nebo "sazim na to, ze".
    (Myslím, že ty sám si byl ten, kdo mi vedl k tomu, abych svoje hrubé nástřely a odhady prezentoval takhle méně sebejistě, než na začátku.. takže si nestěžuj, sám si to požadoval! další možnost je totiž mlčet... což nehodlám)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, tedy "můj letoun" (fskutečosti skica, předběžný hrubá nástřel...) je např. těžší než Archeopteryx. a unese míň (jen 80 kg, ale u elektrického Archeopteryxe to myslím zahrnuje motor a baterky). takže nevím, co furt řešíš: z mého hlediska trolling
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Pro srovnani: Archaeopteryx kluzak vazi prazdnej 54 kg, unese 110 kg. Cili zhruba kilo konstrukce unese dve kila nakladu. XChaosoplan ma 30kg konstrukce na 140kg nakladu, cili 1kg konstrukce by podle tebe melo unest hodne pres 4kg nakladu. Vic nez dvakrat tolik. Protoze "kridlo nese jen samo sebe", no jasne 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: je to pořád ve fázi velmi hrubého návrhu - a uz v tom hrubym navrhu mas dost fatalni problemy.


    XCHAOS: ale křídlo solárního letadla musí nést z velké části jenom samo sebe - no a? To jsou jen obecny kecy, navic od nekoho, kdo o mechanice a namahani konstrukci vy naprosto kulovy. Cili ze "podle tebe" je to "duvod", je zcela irelevantni. Bud to spocitej a ukaz, ze to tak fakt je, nebo prestan kecat. Oh, wait, ty vlastne pocitat neumis 8)

    Cili zatizeni kridla od trupu mas stejne, ne-li vetsi. Takze znovu: o DVE TRETINY vetsi letadlo, o DVE TRETINY mensi hmotnost.

    sám nevím, jak se to bude chovat,? - ano, presne tak. Tak fakt nechapu, kde beres odvahu psat pitomosti jako "muzu su dovolit poddimenzovat konstrukci".

    ignoruješ všechno, co v tom designu má hlavu a patu - HAHAHAHAHAHAHA. Prosim, co presne v tom "designu" ma "hlavu a patu"? Co z tech pitomosti zvladnes dokazat jinak, nez "verim ze", "predpokladam ze" nebo "sazim na to, ze"? Ktery cislo, ktery prezentujes jako "estimate" je skutecne vysledkem nejakeho hrubeho vypoctu vychazejiciho z vlastnosti konstrukce a ne jenom "tohle je trivialni podminka, kterou kdyz nedokazu splnit, tak to nebude litat, ale nemam nejmensi predstavu jak ji splnit"?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam