DANYSEK: jo.. pak třeba taky počet letových hodin motoru :-) a taky čas strávený doplňováním paliva (tady asi vyhlídkové letadlo zvládne několik letů bez natankování.. ale i když je to rychlejší, tak s tím souvisí nějaká logistika toho paliva a tak)
je prostě jasné, že první komerční let solárního letadla bude vyhlídkový. ty dopravní lety asi nějaký čas počkají, ale zase: u zásobování odlehlých míst, kde letadlo je jediná infrastruktura, to bude celkem jasné.. jsou místa, kam se sice dnes dá doletět, ale zásobování palivem je obtížné a drahé.
u vyhlídkových letů je to nejméně ze všeho o tom, že je to "potřeba" a největší roli hraje komfort - třeba aby to letělo potichu, aby se letělo za hezkého počasí, apod. taky tam nehraje roli dolet, ale výdrž ve vzduchu.
prostě Eric Raymond celkem už ukázal, že ví, co dělá - i ekonomicky. no a tenhle Francouz s tím Eraole zase zkusil inovativní aerodynamické uspořádání. já bych tomu fakt dal 3-4 roky a něco se objeví, co bude určené pro běžný vyhlídkový a jiný rekreační provoz.