DANYSEK: samozřejmě, že posuzovat se bude celé letadlo. a já zatím žádné letadlo nestavím. ale na to, aby člověk porovnal potřebnou údržbu elektrického vs. spalovacího motoru - na to fakt nemusíš být "autorita".
absolutně ignoruješ třeba to, že elektrický motor nenasává dovnitř žádný vzduch, tak jako spalovací motor, tzn. ani prach, apod. - ucpat se může max. chlazení, ale to zase nebsahuje pohyblivé díly motoru. ty mechanické díly (kterých je minimum - prostě jen rotor, typické motory používané v letadlech, stejně jako v elektrokolech, jsou DC bezkartáčové...)
navíc jsem vytáhl obchodní případ vyhlídkové letu do stratosféry, kde by cena paliva hrála určitě zásadnější roli, protože to stoupání neoblafneš .. taháš čísla z úplně jiného typu provozu a chceš je zobecnit na úplně typ provozu, apod.
REDGUY: podívej, důvody chtít rozhodovat o penězích mohou být i trochu jiné, než že tomu někdo rozumí líp, než někdo jiný :-) já bych to sem netahal. jsem neobratný stratég, co se týče udržení kontroly nad čímkoliv. (ostatně, proč prostě neřeším trolling ve svých klubech trvalým banováním, že... to je něco podobného). nicméně v obou případech výsledkem je, že to, co jsem budoval, existuje: v jednom případě firma, v druhém diskuze.
víš, o smysluplnosti/návratnosti/rentabilitě vydání nějakých peněz má smysl uvažovat bez ohledu na to, jestli příslušné rozhodnutí bylo tvoje, nebo něčí jiné: podstané je mít přístup k těm číslům, aby to člověk mohl pochopit a poučit se z toho.