• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale ten ban bude hodit, nechci strávit léto debatama s tebou - to bych na tvym miste nedelal. Protoze kdyz me zabanujes, tak se na podzim nebudes moct vymlouvat, ze jsi pres leto zadnej model neotestoval, protoze ses se mnou musel hadat na nyxu 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: mocenská hra - zvlastni, kdyz jsi o tom mluvil naposled, vyznelo to trochu jinak 8)

    Ale porad jsi nepodpovedel na otazku 8)))

    za tu dobu se objevily min. 3 nové designy - zadny z tech designu se ani zdaleka neblizi tvym "vizim" a zadny z nich neni komercni, primarne solarni letadlo pro dopravu lidi. Takze zbytek co pises jsou kecy a mlzeni 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: mocenská hra. každý by rád šéfoval. je to tady offtopic... ale ten ban bude hodit, nechci strávit léto debatama s tebou.

    DANYSEK: podívej, nikdo neříká, že nové problémy nepřijdou... ale v téhle debatě je to podané tak, že to budou _jen_ problémy a žádná pozitiva.

    debata trvá už pět let, a za tu dobu se objevily min. 3 nové designy, co v době jejího vzniku neexistovaly a jejich parametry byly neznámé (SI2, Sunseeker Duo a letos Eraole, což je podle fotek už postavené letadlo) a 3 další designy jsou ve fázi konceptu (stratosférické pokusy Sunstar a SolarStratos, šestimístná přestavba vyhlídkového letadla od Erica Raymonda).

    jestli to má jen samé nevýhody a není to ekonomicky zajímavé, tak proč teda ten přetrvající zájem zajímavých osobností (z nichž téměř všichni už něco zajímavého fakt předvedli?). najít obchodní model pro obnovitelné zdroje, který by fungoval i bez regulací a dotací, je prostě velká, zajímavá výzva. samozřejmě snaha předpovědět tyhle obchodní modely a související životní styl je nutně trochu cimrmanovo předpovídání jak bude vypadat telefonování z telefonních budek - ale on v základních rysech měl pravdu (nepůjde v nich rozpřahovat rukama) - a nic na tom nemění ani to, že telefonní budky byly nahrazeny mobilními telefony (čímž se obloukem dostáváme k tomu, že životní styl 20.století je stejně obsolete, jako byl předtím životní styl 19.století.. akorát jsme si toho ještě nevšimli)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Kdyby ty "zkusenosti" za neco stali, tak te nedrzej dal od rizeni 8))

    A prosim: muzes mi potvrdit, ze opravdu veris, ze "jeden komercni let s pasazerem" znamena "je to konkurenceschopne" a "vyvraci to tvuj argument"? At se to nezamluvi 8)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Ono je v rovine experimentu hafo veci na solarni pohon. Treba i ta lanovka, kterous boharovne za offtopic oznacil (ok, ta solarne pohanena je o kus vedle, ale existuje). Ale existence nejakeho experimentu jeste masove nasazeni nedela. Je spousta problemu, se kterymi se je treba vyporadat. Viz debata o zivotnosti letadla - kdy se mylne domnivas, ze problem u letadla je jen spalovaci motor, kde s vymenou za elektromotor ty problemy magicky odpadnou. Nejen, ze nektere problemy nezmizi, jine naopak prijdou... coz pricetny clovek vnima.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: mě baví jiné věci, než vás. výsledek je, že když v diskuzích nebanuju, vysvětlujete si to jako projev slabosti, - dalsi tvoje uvaha, jejiz logika mi naprosto unika 8))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: pouze poznamenal, ze sve vyplody nemas racionalne nicim podlozene. Nemas zadny pocitacovy model, zadny realny model, nemas nic. Dokonce nemas ani projektovy zamer, na zaklade ktereho bys treba ziskal penize na zaplaceni lidi, co to teda vymysli za tebe - kdyz sam tomu moc nerozumis a unikaji ti podstatna fakta nutna pro konstrukci a nasledny provoz jakehokoliv letadla.
    No hlavne ze ti nechybi schopnost vyhrozovat :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já prostě jen sleduju, co dělají jiní, ovšem ty věci díky vašemu trollingu úspěšně odrolují:

    SolarStartos:
    [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ]
    Eraole:
    [ XCHAOS @ Solární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+rychlostní rekordy solárních aut) ]

    jestli na to někdy budu mít prostředky, tak bych je rád zrovna do solárního létání vložil - nic víc, nic míň. zatím je nemám, tak si hraju aspoň se solárními koly (zkušenosti s tím člověk taky nějaké získá).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: hezke prirovnani - ma jednu vadu - Wrightove neco realne delali, zatimco xChaos jen zvani.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: za offtopic dostaneš ban. (popravdě, zrovna u tebe jsem si dost jistý, že tě osobní útoky proti "slabším kusům", baví výrazně víc, než jakékoliv téma...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, jsou to prostě zkušenosti. viděl jsem spoustu čísel z jiného úhlu pohledu, než by je viděl zaměstnanec. nic víc, nic míň.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: ve skutečnosti Wrightové začínali jako dílna na jízdní kola, a holt Foglar byl pokračovatel předchozích buditelů, kteří se vždy snažili nějaké velké světové příběhy přivést do českého prostředí.

    problém prostě je, že mě baví jiné věci, než vás. výsledek je, že když v diskuzích nebanuju, vysvětlujete si to jako projev slabosti, což je jistě směšné....
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: jj :D

    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já bych to sem netahal - aha. Takze kdyz je potreba predstirat, ze tvoje ekonomicke znalosti jsou nejak lepsi nez moje, tak je vhodne sem tahat tvoje "podnikatelske zkusenosti". Ale kdyz poukazu na to, ze podle toho, co jsi ty sam rikal, jsou argumentem spis proti nez pro, tak najednou "bych to sem netahal"? Klasickej XChaos 8)))
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: tady je to o level vys - popiraji se fyzikalni zakony :-) A bez potreby neco pocitat :-D
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    dobrej pristup, dalsi teorie bez cisel. kdeze se tom videl? v auditku o nzp, kde byl problem i se scitanim a nasobenim? :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jasne, a proto v prvnich Tesla S se musely menit elektromotory po 100tis kilometrech... Je videt, ze jses hospodsky zvanil, co ani obor nesleduje - jen na zaklade nejakych dojmu po dilci zkusenosti s jizdnim kolem chrlis radoby-odborne stanoviska udajne pouzitelna v letectvi - ignorujic naprosto odlisne zatezove charakteristiky. Ja prakticke zkusenosti narozdil od tebe neignoruji.

    Letove hodiny a omezeni z toho plynouci neocuras - a je fuk, zda se placas ve stratosfere nebo par metru nad zemi. Poucujes o ekonomice, ale vyznam pojmu TCO ti unika. Vidis jen solarni panel, co pohani motor. Ale to je na letadlo a jeho provoz ponekud malo. I bezmotorovy Blanik nema neomezenou zivotnost...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (BTW ten Solvay, co SI2 sponzoruje, bude asi stejný Solvay, po kterém jsou pojmenovány Solvayovy doly na vápenec v Českém Krasu :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: samozřejmě, že posuzovat se bude celé letadlo. a já zatím žádné letadlo nestavím. ale na to, aby člověk porovnal potřebnou údržbu elektrického vs. spalovacího motoru - na to fakt nemusíš být "autorita".

    absolutně ignoruješ třeba to, že elektrický motor nenasává dovnitř žádný vzduch, tak jako spalovací motor, tzn. ani prach, apod. - ucpat se může max. chlazení, ale to zase nebsahuje pohyblivé díly motoru. ty mechanické díly (kterých je minimum - prostě jen rotor, typické motory používané v letadlech, stejně jako v elektrokolech, jsou DC bezkartáčové...)

    navíc jsem vytáhl obchodní případ vyhlídkové letu do stratosféry, kde by cena paliva hrála určitě zásadnější roli, protože to stoupání neoblafneš .. taháš čísla z úplně jiného typu provozu a chceš je zobecnit na úplně typ provozu, apod.

    REDGUY: podívej, důvody chtít rozhodovat o penězích mohou být i trochu jiné, než že tomu někdo rozumí líp, než někdo jiný :-) já bych to sem netahal. jsem neobratný stratég, co se týče udržení kontroly nad čímkoliv. (ostatně, proč prostě neřeším trolling ve svých klubech trvalým banováním, že... to je něco podobného). nicméně v obou případech výsledkem je, že to, co jsem budoval, existuje: v jednom případě firma, v druhém diskuze.

    víš, o smysluplnosti/návratnosti/rentabilitě vydání nějakých peněz má smysl uvažovat bez ohledu na to, jestli příslušné rozhodnutí bylo tvoje, nebo něčí jiné: podstané je mít přístup k těm číslům, aby to člověk mohl pochopit a poučit se z toho.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam