• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: koukam na tvar toho kridla a marne hledam v tvem prispevku nejake to "ja vam to rikal vy maloverni" nebo tak neco :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Elytron VTOL Air Taxi Concept Is A combination Of Aeroplane And Helicopter - DriveSpark
    https://www.drivespark.com/...-vtol-air-taxi-concept-combination-of-aeroplane-helicopter-022286.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Elytron Changes Names, Forms, Becomes Converticopter - CAFE Foundation Blog
    http://cafe.foundation/blog/11575-2/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SOLAR Plane V3 Long Duration Test Flight - RCTESTFLIGHT
    https://www.youtube.com/watch?v=xS2iCj-HSqY
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SolarStratos back in action ! – SolarStratos
    https://www.solarstratos.com/en/2017/08/newsletter-018-en/
    Will we succeed in beating Bertrand Piccard and SolarImpulse’ altitude record and fly above 10,000 meters ?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DeLorean developing DR-7 VTOL aircraft, a Flying car for 2018
    http://www.smash.com/delorean-dr-7-vtol-aircraft-flying-car/
    Propulsion will be entirely electric and it’s also going to be self-flying, meaning you won’t need a special license to pilot it.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Solární vzducholodě, pro změnu. Francouzské.
    Thales Alenia Space takes stake in Airstar Aerospace | Thales Group
    https://www.thalesgroup.com/...space/press-release/thales-alenia-space-takes-stake-airstar-aerospace
    What’s up with Stratobus? | Thales Group
    https://www.thalesgroup.com/en/worldwide/space/news/whats-stratobus
    Stratobus — Wikipédia
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Stratobus
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    250 km/h dans la stratosphére...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    400 mph ~ 700 km/h. A chtějí překonat rekord 85069 stop ~ 28 km....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The white glider, which weighs just 1,100 pounds when empty, uses an albatross-like wingspan of 84 feet to maintain lift. = česky, vč. přetlakové kabiny pro dva váží ~550 kg a má rozpětí ~28 m.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: ne - je to narážka na SolarStratos, kupodivu.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CYBERWOLF: to nic,to jen xchaos placl nejaky nesmysl a ted zas bude vymyslet sahodlouhe teorie jak to vlastne bude jednou az se toho dozijem fungovat a jak to bude skveli...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: to je totiž jediný pořádný outdoor! :-)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: outdoor ve skafandu, co?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: jenže právě proto je tu trh nejen pro příplatek za First Class ve spalovači ropy, ale i pro relativně spartánské, tak trochu "outdoor" backpackerské cestování solárními letadly. Sice ve skafandru.. ale nebudeš se muset stýkat s velkým množstvím nepříjemných spolucestujících nebo personálu :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: chápu, že je ti Čermák sympatickej, jste v podstatě oba stejný co do schopnosti vyplodit neuvěřitelný množství textu s dost podobnou informační hustotou... jinak, jestli si to nezaregistroval, tak reálný ceny letenek padaj v podstatě nonstop posledních sto let, a pokud toužíš po luxusu cestování jako v padesátkách, není to problém a dokonce tě to vyjde na míň, než tenkrát. Jenomže, když si zaplatíš cenu jako v dobytčáku, dostaneš služby jako v dobytčáku. Pochopili to i anglický rowdies s IQ dosahujících dvoucifernejch hodnot, mohl by to zvládnout i Čermák...



    International air fares at 30-year low
    http://www.smh.com.au/business/aviation/international-air-fares-at-30year-low-20160422-gocr1r.html
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    OMNIHASH: ty jo, co má First class společného s cestováním obyčejných lidí? :-) chápu, že bys ve svých vzducholodích zavedl jen samé podobné kajuty i pro řadové cestující.. ale bohužel, dlouhá doba letu by cestování prodražila natolik, že by by to pořád stálo jako First Class... jen z jiných důvodů, než hmotnost nábytku a zabraná plocha :-/

    JXD je komická figurka, která ale na druhou stranu minimálně v určitých etapách sehrála dejme tomu mírně-progresivní roli (což je vyváženo nekompetencí až demencí v jiných tématech). Čermák je naproti tomu v podstatě mainstream... a pokud de-facto provádím průzkum trhu, tak je dobré vědět, co si většinová společnost myslí - a v podstatě čím sračkovější mluvčí většinové společnosti, tím je to uvěřitelnější.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    XCHAOS: ne, Čermák je ještě horší, JXD svojí demenci může aspoň svýst na toxickou psychózu na který inteznivně pracoval třicet let, Čermáka nemá co omluvit. Ten prostě jen bez ventilu vypouští svoje sračky na libovolný téma, jenom aby naplnil denní limit textu.

    A ne, komfort letecký přepravy se fakt nesnížil, stále můžeš lítat obklopenej luxusem první třídou za stejný prachy jako dřív, akorát většina populace upřednosťnuje pět hodin stísněnějších podmínek za desetinovou cenu a ne za dva měsíční platy.

    Etihad A380 - First Class Apartment - AUH to JFK (EY103)
    https://www.youtube.com/watch?v=Y2WGZGt2U08

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: pokud sleduješ trendy ve světě, tak minimálně je snaha využívat více letiště menší - což naráží na řadu omezení (např. amatérské pilotní licence nejsou vhodné pro službu typu Uber/Lyft, apod.). Dubaj chce obří drony přepravující lidské cestující, atd.

    Problém je, že provoz na letištích dorostl do určitých rozměrů, ve kterých prostě už to je.. problém. Stejně tak super-efektivita leteckých turbín v cestovní hladině ve stratosféře zase sama o sobě úplně neřeší problém s hlučností během startu a přistání (ale zase: když se to srovná s hlučností ruských letadel, kterou si pamatuju z dětství... :-)

    OMNIHASH: tak strašný, jako JXD to není. Je to prostě nějaký davový mluvčí většinové populace, a aspoň to píše pro iHned a ne iDnes, tak fakt už nevím. Prostě je to příklad toho, že i většinová společnost dnes vnímá, že komfort leteckého cestování výrazně klesl.. historicky to bylo vždy vnímáno spíš jako bezpečnostní hazard (což je dnes daleko méně) ale současně i jako symbol komfortu (což dnes průměrná economy class a chartery prostě fakt nejsou).

    fakticky, kdybych odkazoval na nějaký jeho politický komentář, tak neřeknu.. ale tohle je čistě pohled na dnešní leteckou dopravu očima typického konzumenta (a aby někdo byl typický středostavovský konzument a ještě uměl psát, tak to holt musí být někdo jako Čermík).

    pokud se snažím definovat alternativní trh s cestováním, tak pochopitelně musím pracovat s průzkumem trhu mezi průměrnými konzumenty a nevím, co je na tom tak těžkého pochopit. vy všichni patříte k nějaké úžasné intelektuální elitě (jako většina NYXu, ostatně), která prostě má laťku nastavenou neuvěřitelně vysoko (ač je ta masa sama vnitřně názorově rozporná a nesourodá, ovšem... to je na tom fascinující).

    chápu snad ještě obviňování politika, který bloguje na PL, že tím legitimizuje PL.. no budiž.. ale obviňovat mě, že linkováním na Čermáka blogujícího na iHned legitimizuju Čermáka? :-) s tím si jdi do Věcí veřejných, ale tohle je odborná diskuze a názory na kvalitu zážitku cestování dnešní leteckou dopravou jsou ze ontopic...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam