DANYSEK: pokud to má být souhlas, musí to být nová třída, kde se na souhlas typicky bude čekat kratší dobu.
podívej, müslím, že v té Dubaji to taky budou nějak řešit, to mikroplánování těch letů, takže bych to přenechal prostě těm, kdo na to budou mít víc peněz. prostě elektrická aerotaxi jsou cool nápad, ale ve světě ho kromě mě měl kde kdo, a určitě bude mít víc peněz investorů na to to řešit, takže když se nějakým řešením, co zmiňuju, náhodou trefím, tak je to cool, ale nerad bych zase byl škatulkovaný a vysmívaný, že něco vymýšlím, a že "trvám" na tom, že "něco bude nějak", apod.
vrátil bych se k solárním letadlům, která jsou výrazně okrajovější záležitost se specifičtějším okruhem aplikací...
co se týče letišť v ČR, cena se určitě bude odvíjet od vzdálenosti od hranic s Německem (hlavně západním) a od Prahy.. v nějakém zapomenutém koutě Čech se nějaká možnost (třeba výhodný dlouhodobý pronájem) najít může, podstatné je přidat se k partě, která nějaká amatérská letadla už staví a má nějaké zkušenosti.. to se snad shodneme.
šance je buď třída zcela experimentální, nebo třída ultralehkých motorových kluzáků - když se nad tím zamyslíš, tak solár dává nejlepší smysl posuzovat jako ultralehkých motorový kluzák