• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: no, pokud je to zašité v nějaké textilii... já samozřejmě uvažoval spíš o materiálu na paraglide, ale ta účinnost je mizerná. jo, kdyby se dostali někam k 10%....
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: hlavně teda skelné vlákno rozhodně není něco, co bys chtěl nosit :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERWOLF: nápad je prostý: skelná vlákna existují, tak proč neudělat ze skelného vlákna nosič fotovoltaické vrstvy. Ale ten problém s jen částečným osvětlením se u překrývajících se vláken zřejmě násobí... to už má větší šanci snad i fotovoltaický tisk na papír...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    XCHAOS: takováhle novinka se objevuje pravidelně tak po pěti letech, pokud si dobře vzpomínám, tak už počtvrté.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    MIT School of Engineering | » Is it possible to make solar-powered airplanes?
    https://engineering.mit.edu/engage/ask-an-engineer/is-it-possible-to-make-solar-powered-airplanes/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Prej to jde i bez baterek:

    Tacking Against The Sun: Flying A Batteryless Solar RC Plane Is Almost Like Sailing | Hackaday
    https://hackaday.com/...-against-the-sun-flying-a-batteryless-solar-rc-plane-is-almost-like-sailing/

    GBA Solar Bear
    https://www.youtube.com/watch?v=kCgWl_TCJac
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VTOL v elektrické éře
    Project Heaviside by Kitty Hawk
    https://www.youtube.com/watch?v=q7mc3C19kE4
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The new video shows the aircraft flying at 1,500 feet and producing a barely audible 38 decibels, while a conventional helicopter at the same altitude produces 60 decibels.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: Ale houby, ty si to intepretuješ úplně po svým
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak ty tu siris nicim nepodlozene bludy, zejo... :-) Tak si pak nestezuj na offtopic, kdyz tebou sirene bludy vyvracim.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: No, Boeing 737max je spíš obchodní válka.. nevím, myslím, že regulace civiliního letectví je sice v tomhle klubu okrajově ontopic, ale ne v té míře, v jaké to řešíš ty....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: jasne, potom co EASA poslala do prdele FAA i s recerfifikaci B737MAX bude jiste EASA tupe a nadsene prebirat dalsi americke normy ;-) Ne, skutecne neplati ze vse schvalene v USA se automaticky prejima v Evrope. Neni tomu tak v zadne oblasti, letectvi nevyjimaje. Prosimte, proc se porad chovas jako male naivni dite? ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: já naopak změnu pravidel pokládám za velmi pravděpodobnou.. bude následovat za rozvojem technologií. Akorát se asi shodneme, že nejprve dojde k úpravě regulací v USA a pak teprve to (víceméně automaticky) převezme zbytek světa (i když třeba čistě automatizovaný letecký provoz mají už teď v Dubaji, ale ten asi není příliš škálovatelný a arabská pravidla se jistě ohýbají snáze, než západní... resp. tam to bude "kdo má peníze, ten létá")
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: ano, houbeles... je velmi nepravdepodobne, ze stavajici pravidla (vykoupena krvi obeti vselimoznych nehod) se nejak dramaticky uvolni ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: ale houby. Samozřejmě, že pro provoz těhle elektrických VTOL osobních dronů se pravidla budou muset nějak upravit. Současná pravidla odpovídají úrovni technologií z pravěku. Tyhle stroje se budou registrovat u řízení letového provozu nějakým způsobem automaticky, nejspíš. Počkej za 10, 20 let.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam