DANYSEK: no ok, proč ne... pokud do těch letadel nebudou tankovat vodík vyrobený nakonec ze zemního plynu (protože to vždycky bude nejlevnější), tak cool... efektivní cyklust to sice není, ale letadla tak často rekuperačně nebrzdí, jako elektromobily, takže ta výhoda vodíku tam nějaká je. Já bych vodík cpal do stacionárních energetických úložišť a navíc využíval odpadní teplo... ale to se týká palivových článků, pokud dokáží vodík spalovat přímo v turbíně, účinnost asi bude vysoká a celé to bude třeba i slušně kompetitivní.
Jen bych podotknul, že elektřina na dobíjení baterek je a bude přeci jen daleko víc dostupná, než vodíková infrastruktura. Velká letiště mají v podstatě nekonečné rozpočty, takže doplnit je o vodíkovou infrastrukturu bude pro ně prostě publicity stunt - místo za billboardy utratí prachy za pár tlakových lahví a bude to. Ale malá letiště pro sportovní a rekreační létání mají podle mě daleko větší pravděpodobnost přeorientovat se postupně na elektrické létání. Svojí roli tam bude hrát i to, že elektromotory vydrží daleko víc letových hodin mezi servisy a tak...
Jinak já proti vodíku apriori nic nemám, akorát si myslím, že všechny jeho pro a proti mám poměrně dost nastudované a jeho problém je, že se prostě hodí na některé mezní aplikace a mimo ně konkurenceschopný není. Třeba ale u toho létání je samozřejmě zajímavý postřeh, že letadlo se natankuje před startem a pak několik hodin letí, to je na vodík ok. U auta, které někde chceš zaparkovat, je ta obtížná skladovatelnost docela problém...