• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSSolární letadla a vzducholodi (pilotovaná/bezpilotní+stratosférické/elektrické létání+"létající auta"/VTOL)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: muj pribeh znas, ja tezil a vytezil si byt. a to jsem jen obycejnej prumernej malomestak s matkou ucetni, fotrem matfyzakem a titulem predseda svj. ty takovy ekonomicky a technologicky genius, mas rozhodne vic prilezitosti.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: Bitcoin nešlo těžit už v roce 2013... měl jsem doma USB těžítko z druhé ruky a pravda ten 0.01 BTC, které mi vytěžilo, což jsou na dnešní poměry ohromné peníze, jsem prodal za cenu, která mi více než pokryla náklady na jeho pořízení :-) Ale už tehdy bylo jasné, že je to blbost.

    Chápej, už v těch začátcích mi došlo, že BTC není to, co jsem si představoval (a spousta další early adopters dospěla k tomu samému). Uhlíková stopa je enormní, praktická použitelnost k něčemu jinému než ke spekulaci minimální. Nicméně, BTC a energetiku do budoucna nepůjde oddělit, džin byl již vypuštěn z láhve. Pokud by se v létě těžilo z přebytků OZE a v zimě by se naopak využívalo odpadní teplo těžby (obojí si lze představit), tak by to snad nebylo tak strašné, jako když banky poskytují úvěry na další a další betonování planety... nevím.

    Pokud ode mě žádáš "čas, trpělivost a odhodlání" a současně nezmíníš, že jsem na tom solárním kolem ujel 13000 km, tak je to prostě vtipné - vůbec věci, které jsem zatím v životě vybudoval, ať už šlo o účast při vzniku Pirátů, nebo třeba u tu sousedskou síť, vyžadovaly "čas, trpělivost a odhodlání".

    Západní korporace vznikly jako nástroj pro zorganizování (na svou dobu) obrovského množství lidí k dosažení určitého cíle. Komunisté sice formálně byli kritici systému, ve skutečnosti ale ruští bolševici i Stalin byli velcí obdivovatelé amerických železnic, Panamského průplavu, prvních mrakdrapů nebo newyorského metra. A všechno se to snažili až legračně okopírovat (stačí se podívat, čím se inspirovala sovětská technologie a architektura... Art Deco jako vyšitý...). Akorát metody, které používali při nucení lidí do práce na té megalomanii, byly ještě nepřijatelnější, než ty korporávní...

    Korporátní kapitalismus by se snad k něčemu hodil, kdyby byl součástí společnosti, která by jaksi tu demokracii aktualizovala oproti tomu 18.století, kdy předchůdci dnešních ústav vznikaly (i když já bych preferoval spíše střední až velké, ale nikoliv již zcela obří a zfúzované firmy). Tzn. je potřeba se někam posunout - volební právo je super, ale bylo mocným nástrojem v převážně venkovské společnosti, kde neexistovala akumulace ekonomické moci v dnešní podobě. Základní příjem se jeví paralelou všeobecného volebního práva pro 21.století... v ekonomice totiž většina hlasování probíhá spíš peněženkou, než v parlamentu.

    Stejně, jako demokracie historicky mohokrát zrušila sama sebe skrze volby a zvolení diktátora (velmi odolná byla benátská demokracie, ovšem to byla demokracie městské šlechty, ne všeobecná), tak i společnosti se základním příjmem určitě čekají těžkosti v podobě znehodnocení základní příjmu skrze to, za co ho masy utratí. Jakýkoliv systém aspirující na naprostou stabilitu by měl prvky totalitního režimu (tedy, to jak Zeman prohlásil, že se v Číně máme učit "stabilizovat společnost", tak samozřejmě adoroval její totalitní aspekty - protože jinak, než totalitními prostředky, společnost stabilizovat nejde, alternativou je hledání stavu dynamické rovnováhy na základě dobře navržených zpětných vazeb)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: no vidis to, a kdybys od toho roku 2013 vydrzel nejen makat na pankovym solarnim kole, ale i kdybys poradne vytezil bitcoin, byl bys nyni bitcoinovou legendou se solarnim slapacim kolem treba na ceste kolem sveta. blby je, ze prace proste vyzaduje cas, trpelivost a odhodlani
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak jsem zase jednou early adopter... tenhle buzzword jsem z legrace používal už kolem roku 2013, když jsem postavil svoje první nízkonákladové solární kolo (tehdy skutečně spíš jen výrazně komplikující život, než aby skutečně pomáhalo :-). Wiki stránka přitom vznikla až v roce 2020...
    Solarpunk - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solarpunk

    Je pravda, že já si v tom představoval větší podíl toho DIY, než nějakých megalomanských vizí... viděl jsem (a vidím v tom nadále) spíše cestu k individuální autonomii bez pocitu viny a spoluodpovědnosti za stav společnosti. Požadavek na trasmormaci celé společnosti logicky není vhodné označovat jako "něcopunk" hnutí... ale to nic nemění, že energetickou autonomii vidím jako základ budoucí transformace společnosti...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The Aerodynamics of Celera 500L
    https://www.youtube.com/watch?v=I34o1OSnqFo
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Příspěvek na téma "VTOL penalty" u elektrických letadel... (aneb taky trochu na téma obřích letišť pro tryskáče, paralelních drah, apod.)
    caret-down
    https://www.bbc.com/news/av/business-54751428
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Aha, bez keců ve francouzštině to bylo zveřejněné už před týdnem
    SolarStratos 2020
    https://www.youtube.com/watch?v=kK6gs2MMWLU
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SolarStratos - Rétrospective 2020 - 2020 at a glance
    https://www.youtube.com/watch?v=RWFT8RBVclw
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Sunseeker Duo pass over an Alpine ridge - 360 degree clip
    https://www.youtube.com/watch?v=xeMa5uUeA-Y
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Kruhová ranvej jako hudba budoucnosti? Navýšila by kapacitu a usnadnila řadu věcí - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/...jako-hudba-budoucnosti-navysila-by-kapacitu-a-usnadnila-radu-veci-40345519
    :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nie uplne solarne, ale jak budu baterky lahsie a energeticky hustejsie, tak bude takychto gadgetov pribudat

    Meet BMW Electric Wingsuit - the future of individual flying is now
    https://www.youtube.com/watch?v=qPIO4tdxYL0
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Solar-powered Zephyr successfully flies in stratosphere - SpaceWatch.Global
    https://spacewatch.global/2020/12/solar-powered-zephyr-successfully-flies-in-stratosphere/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Lamson L-106 Alcor - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Lamson_L-106_Alcor
    Maximum glide ratio: 43:1 at 89 km/h
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Windward Performance Perlan II - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Windward_Performance_Perlan_II#Specifications_(Perlan_2)
    Never exceed speed: 698 km/h (true airspeed)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Celera 500L claimed performance almost as impressive as online comments are negative — General Aviation News
    https://generalaviationnews.com/...performance-almost-as-impressive-as-online-comments-are-negative/
    “Laminar, shlaminar: The Celera 500L is essentially a Zeppelin with wings,” claims Dennis R. “The design predates the Wright brothers by three decades, and was patented prior to 1900. Nothing wrong with that, but let’s not get carried away either. There’s nothing novel or revolutionary about reinventing the blimp. Let’s just hope it doesn’t meet the same fate as the Hindenburg in 1937.”

    One of the stronger negative comments came from John Schubert. He posted to both AVweb (as John S.) and Boldmethod. “I thought about this a few days, and came back ticked off. This ‘airplane’ is vaporware. Let us not pretend otherwise. Why would they go to the trouble of making the vaporware? Because there are many naive investors with many millions. Family money, oil money, etc. I have seen money plundered from naive investors in my own work experience. A ‘news article’ helps them dupe prospective investors.” The comment continues for some length.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Solar-powered unmanned airplane with lithium-sulfur battery – pv magazine International
    https://www.pv-magazine.com/2020/09/18/solar-powered-unmanned-airplane-with-lithium-sulfur-battery/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Otto Aviation’s Celera 500L Completes 31 Successful Flights | Flying
    https://www.flyingmag.com/story/aircraft/otto-aviation-celera-500l-31-flights/
    A truly unique aspect of the Celera 500L is the aircraft’s 22:1 glide ratio, obviously quite useful should the single powerplant fail enroute. Similar to many glider aircraft, Otto Aviation says the 500L can glide up to 125 miles in still air with the engine shut down.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The Mysterious And Potentially Revolutionary Celera 500L Aircraft May Fly Soon
    https://www.thedrive.com/...sterious-and-potentially-revolutionary-celera-500l-aircraft-may-fly-soon
    So, Otto Aviation is talking about performance that is at least 10 times more efficient than existing light business jets with similar cruise capabilities.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam